Zkušební týmy ukončily úvodní třídenní test v Sepangu

V pondělí v Sepangu pršelo celý den a prostor pro pneumatiky do suchých podmínek byl jen poslední hodinu testu. Druhý den tak toho testovací týmy moc nestačily vyzkoušet a tak je více méně jasné, že řada z nich plán zkoušek nestihne provést v plném rozsahu. Úterý bylo třetím a posledním dnem. Počasí bylo k týmům tentokrát přívětivější a tak zkušební jezdci najížděli potřebné kilometry a zkoušeli vše, co se zatím nestihlo.

Pondělí, 6.února 2023

V pondělí byl nejrychlejší Cal Crutchlow (Yamaha Test Team), jemuž se v samotném závěru testu povedlo nastavit pár rychlých kol na hladkých pneumatikách. Maximem britského jezdce tří ladiček byl čas 2'02,079 sekundy. O půl sekundy pomaleji zajel druhý Michele Pirro (Ducati Test Team), jenž testoval výfukové systémy Desmosedici GP23. Třetí čas nastavil Augusto Fernandez (GASGAS Factory Racing Tech3), který zkoušel jízdu v mokrých podmínkách a nakonec je v jedné sekundě za prvním. Poslední v jedné sekundě na prvního je čtvrtý Lorenzo Savadori (Aprilia Test Team), který testoval s novou přední kapotáží a také pracoval s novým motorem pro rok 2023.

Úterý, 7.února 2023

V úterý byl poslední třetí den testování v Sepangu a z hlediska povětrnostních podmínek ten nejlepší. Michele Pirro (Ducati Test Team) jako jediný z testu zajel čas pod dvě minuty, když své maximum dostal na hodnotu 1'59,803 sekundy.

Brit Cal Crutchlow (Yamaha Test Team) měl poslední den jezdit s YZR-M1 označenou T3, jelikož s prototypy T1 a T2 vyjeli na dráhu zkušební jezdci tří ladiček Katsuyuki Nakasuga a Kohta Nozane. První dva dny Crutchlow testoval sám a jednotlivé prototypy (T1,2,3) střídal v průběhu dne.

Třetí čas nastavil nováček Augusto Fernandez (GASGAS Factory Racing Tech3), který najel jen devatenáct kol a na prvního ztratil necelých sedm desetin. Poslední v jedné sekundě byl čtvrtý Lorenzo Savadori (Aprilia Test Team). Ital si na konto připsal 63 kol a znovu testoval různé verze aerodynamiky.

Výrobci měli v plánu vyzkoušet víc novinek, ale počasí jim to během úvodního testu, který sloužil zejména proto, aby se motorky připravily pro pravidelné jezdce mistrovství světa, neumožnilo. Víc práce tak bude i na bedrech závodníků jednotlivých týmů MotoGP, jejichž oficiální třídenní test začíná v Sepangu v pátek 10. února.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist