Zimní přestávka končí, je tu první IRTA test MotoGP

Týmy, které v letošním roce plánují startovat v prestižní kategorii mistrovství světa silničních motocyklů, už mají své vybavení na okruhu Sepang, kde od pondělí 1.února začíná třídenní test MotoGP. Letos je v testovacím kalendáři Malajsie jen jednou, protože vedení okruhu rozhodlo o výměně povrchu, takže koncem února zamíří paddock MotoGP do Austrálie. Poslední třetí oficiální test je začátkem března v Kataru, kde klasicky odstartuje letošní ročník závod pod světly reflektorů.

Zimní přestávka končí, je tu první IRTA test MotoGP

V Malajsii budou mít zastoupení všichni výrobci, protože rok 2016 je rokem plným změn, na které je dobré se co nejlépe připravit. Všichni začínají od nuly, takže výsledek letošního ročníku může být v této chvíli nepředvídatelný. Velkou změnou je dodavatel pneumatik, kterým je nyní Michelin a rovněž je zásadní změna v jednotné řídící elektronice Magneti Marelli. Výrobci, kteří loni nasbírali víc jak šest koncesních bodů (3b. za vítězství, 2b. za druhé místo, 1b. za třetí místo), což je Ducati, Honda, Yamaha mají k dispozici sedm pohonných jednotek, loni nově příchozí Aprilii a Suzuki zůstává výhoda devíti motorů na jezdce a sezonu plus neomezené testování a vývoj motoru, který s nástupem nové sezony nebude ostatním umožněn.

Pneumatiky mění řadu věcí a třeba u Yamahy pracují hodně s rozložením hmotnosti, takže v následujících třech dnech budou jezdci testovat palivovou nádrž M1 v klasické verzi a rovněž experimentální zadní uložení. Továrním týmem je Movistar Yamaha MotoGP s jezdci Jorge Lorenzem a Valentinem Rossim. Tým už měl v lednu slavnostní prezentaci, takže oba jezdci se měli tu čest vidět. Satelitem zůstává Monster Yamaha Tech 3 s Bradley Smithem a Polem Espargarem.

Honda intenzivně pracuje na pohonné jednotce, protože ta jim loni s příliš agresivním projevem dělala problémy. Do Malajsie japonský výrobce přivezl jak loňskou specifikaci, tak novou vývojovou verzi motoru pro RC213V. Továrním týmem je Repsol Honda s Marcem Márquezem a Danim Pedrosou. Hondu mají ve svém týmu také u Estrella Galicia 0,0 Marc VDS, jen ti budou testovat pouze s Esteve Rabatem, protože jejich nová posila Jack Miller má zlomenou nohu. Tým LCR Honda pokračuje znovu s jedním jezdcem a tím je Cal Crutchlow.

Italská Ducati začátek předsezonní přípravy pojala velmi silně. Jednak získali Casey Stonera pro roli testovacího jezdce a to bude hodně cenná deviza, protože Australan už v sobotu testoval Desmosedici, byl spokojený a vedení Ducati rozhodlo, že v neděli už v privátním testu nebude pokračovat, ale přímo v oficiálním IRTA testu pojede jeden den s GP16. To je celkem zajímavá změna a to i s ohledem na jezdce továrního týmu Andrea Doviziosa a Andrea Iannoneho. Stoner chce svoji prací dostat oba jezdce ještě výš než byli loni, důležité ale bude, jak to oba uvidí svým pohledem na věc. K testování jsou připraveny dvě verze GP15 a GP16. Hodně silně vypadá Pramac Racing, který je druhým a zatím posledním týmem, který již má oficiální prezentaci za sebou. Jezdci Danilo Petrucci a Scott Redding mají v plánu letos zamíchat kartama. Ducati mají ve svých týmech také u Aspara a Avintie, což pro Italy znamená obrovský přísun informací.

Do Malajsie přivezla Aprilie poslední vývojovou verzi prototypu model 2015. Důvodem má být to, že jezdci týmu Aprilia Racing Team Gresini, Álvaro Bautista a Stefan Bradl, vyzkouší novou verzi až v samostatném testu na okruhu v Kataru. Má se to odehrát v době, kdy ostatní budou na Phillip Islandu a Aprilia tím získá celkem šest dnů k testování na okruhu, kde zároveň startuje sezona.

Japonská Suzuki má svůj tovární tým v jezdeckém složení Aleix Espargaró a Maverick Viñales. Závodníci budou v průběhu tří dnů zkoušet celkem tři verze motocyklů GSX-RR a to ve verzi model 2015, kombinaci modelu 2015 a 2016 a komplet nový model 2016. Stejně jako Aprilia, tak také Suzuki loni nepřekročila hranici šesti koncesních bodů za umístění na stupních vítězů, což znamená výhodu devíti pohonných jednotek na jezdce a sezonu, plus neomezené testování. Novinkou, kterou Suzuki otestovala v závěru roku byla nová převodovka s níž Maverick Viñales dosahoval na dráze Sepangu velmi dobrých výsledků. Aleix Espargaró tehdy chyběl, protože byl zraněný, takže pro Španěla to bude premiéra.

IRTA test MotoGP začíná v pondělí 1.února a končí ve středu 3.února 2016. Časově je to od deseti hodin do šesti večer, což je převedeno na náš čas od tří ráno do jedenácti dopoledne.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist