Závod ve Valencii Kallio nedokončil

Rakouská KTM nastoupila do závěrečného podniku sezony na divokou kartu s Mika Kalliem, svým zkušebním jezdcem. Po víc jak roce testování byli odhodlání nehrát druhé housle a s konkurencí se porvat. Jaké ale bylo překvapení, když po prvních dvou trénincích ztráceli na špičku tři sekundy a po kvalifikaci 2,6 sekundy. Největším problémem byla přilnavost.

Do závodu startoval Mika Kalli dvacátý a za sebou měl Esteve Rabata na Hondě a Yonny Hernandeze na Ducati. Ve druhé části klání už figuroval na devatenácté příčce, ale pak musel zajet do boxů a bylo po nadějích dokončit závodní premiéru s KTM. Teď už budou s prototypy rakouského výrobce testovat noví jezdci Pol Espargaró a Bradley Smith.

„V podstatě se mi start podařil a pak jsem jen volil správné stopy v několika prvních zatáčkách a myslím, že jsem tam rovněž získal pár pozici k dobru,“ komentoval závod MotoGP Mika Kallio. „Jel jsem na pozicích, na kterých jsem předpokládal, že budu a bojoval s ostatními ve své skupině. Podařilo se mi v prvních kolech udržet kurz a to bylo pozitivní. Také jsem mohl vidět rozdíl mezi moji motorkou a motorkami ostatních, kde jsme OK a kde potřebujeme zlepšit.“

„Po šesti kolech jsem ucítil, že se něco děje s motorkou při jízdě do zatáček. Otočil jsem plynem, výkon šel dolů a zrychlení nebylo žádné. Vypadá to na nějaký problém senzoru, který ovlivnil elektroniku a řídící prvky. Zadní pneumatika začala prokluzovat, takže se jezdilo komplikovaněji a přede mně se dostali další jezdci. To je určitě škoda, protože by bylo dobré vidět, čeho jsme schopni dosáhnout. Navzdory problémům to bylo pocitově dobré. Jsem zklamaný, že jsem závod nedokončil.“

Šéf týmu MotoGP Mike Leitner k závodní premiéře dodal: „Jsem spokojený, i když je jasné, že to není výsledek jaký jsme chtěli. Nemá to ale nic do činění s tím jak fungoval tým. Každý vyvinul velké úsilí, ale když závodíme, tak někdy k podobným věcem dojde a to teď bylo zřejmé, protože jsme poprvé prožili závodní víkend.“

„Naše divoká kart byla jednoduše důležitým testem pro nadcházející sezonu. Mika v prvních kolech dokázal udržet krok se skupinou a vedl si dobře než se objevil problém. Co je na tom nepříjemné tak to, že jsme v testech jeli plnou délku závodu. Byla to neskutečně drobná porucha dílu, který téměř nic nestojí, ale je to ponaučení všem z týmu, že každý jeden díl na motorce MotoGP musí ideálně fungovat.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist