Zarco skončil na zemi kvůli poruše převodovky
Text: Petr Czyž | Foto: Pramac Racing | Zveřejněno: 22.4.2021 | Zobrazeno: 5 125x
Do závodu královské kubatury v Portugalsku startoval Johann Zarco z první řady a v pozici lídra průběžného hodnocení. Když Francouz bojoval o pozice v Top3 havaroval a přišel o cenné body, takže je z něho rázem čtvrtý muž šampionátu. Později vyšlo najevo, že příčinou pádu nebyla jeho jezdecká chyba, ale porucha řazení u Desmosedici GP21.
Jezdec Pramac Racingu Johann Zarco jel zrovna druhý v závodu portugalské Grand Prix, což byla pět kol před cílem velmi dobrá pozice pro udržení si statusu lídra průběžného hodnocení. Bohužel Zarco do cíle nedojel, když havaroval v jedenácté zatáčce okruhu v Algarve.
„Určitě jsem zklamaný,“ řekl po závodu Johann Zarco. „Myslel jsem si, že jsem udělal chybu a proto havaroval. Myslím chybu při podřazování. Provedli jsme ale analýzu a zjistili, že v tomto okamžiku tam byl problém s převodovkou.“
„Proto jsem v daném okamžiku správně nepodřadil a to bylo pro brzdění rozhodující. Takže díky tomu nejsem tolik zklamaný a umožní mi lépe pochopit proč k tomuto pádu došlo. Další věc, ani přední pneumatika už nebyla nejlepší. Nebylo to perfektní a proto možná pro mě bylo těžké udržet časy pod minutu čtyřicet.“
„Když mě předjel Pecco (Francesco Bagnaia-Ducati), bylo to vlastně dobře, protože jsem tím získal nějaký proud vzduchu a tím možnou kontrolu, protože jsem předtím dlouho jezdil před Mirem (Joan Mir-Suzuki) ve snaze dojet Fabia (Fabia Quartarara-Yamaha). Myslel jsem si, že, když budu tlačit na dojetí Fabia, získám tím náskok na ostatní a tlačil na to hodně.“
K samotnému pádu v jedenácté zatáčce Zarco dodal: „Nedal jsem tam neutrál. Místo dvojky tam skočila jednička, brzdění v náklonu tak bylo motorem o něco větší a jelikož přední pneumatika nebyla na pravé straně ideální, nevedlo to k snížení rychlosti. Proto jsem byl okamžitě dole.“
Informace o redaktorovi
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.