Za tým KL Intermoto pojede Simone Sanna

Před týmem KL Intermoto Czech Republic je nejdůležitější závod letošní motocyklové sezóny. Cirkus zvaný World Supersport Championship míří do naší republiky, jede se v Brně a tým z Hradce králové ve svých barvách představí někdejší eso Gran Prix 125 ccm - Simone Sannu!

Za tým KL Intermoto pojede Simone Sanna
O týmu
Před motocyklovým týmem KL Intermoto Czech Republic je nejdůležitější závod této motocyklové sezóny. Poté, co v italském Misanu skončila první polovina letošního Mistrovství světa Supersport, začíná ta druhá na našem okruhu v Brně, kde se světová supersportová elita sejde ve dnech 15. – 17. července 2005. Královéhradecký tým pánů Kubíčka a Látra bere domácí vystoupení velmi prestižně a proto došlo k jedné významné změně, která zpestří vystoupen týmu s českou trikolórou. Pro závod na Masarykově okruhu v Brně byl totiž angažován třetí jezdec, kterým se stal bývalý špičkový pilot Grand Prix, Ital Simone Sanna.
V boxu týmu tak bude v přípravě celkem pět motocyklů Honda CBR 600RR, které vedle Simone Sanny budou vodit i permanentní jezdci Tomáš Mikšovský a Pawel Szkopek. Pro českého jezdce je domácí vystoupení také velmi významnou událostí, na kterou již dva týdny intenzivně soustředí svou přípravu. Pro „našeho“ polského jezdce je naopak brněnský závod letos prvním vystoupením na okruhu, který zná ze své předchozí kariéry, a tak se očekává jeho rychlá adaptace, ke které by měl Tommymu i Pawlovi pomoci i předchozí test, jenž proběhl v polovině června právě na okruhu v Brně.
O letošní sezóně
Tým KL Intermoto Czech Republic zahájil své působení v Mistrovství světa Supersport v dalekém Qataru, kde získal prvních sedm bodů do hodnocení Mistrovství světa Supersport, když Tomáš Mikšovský dojel na dvanáctém místě, zatímco Pawel Szkopek byl třináctý. Dalším závodem byla Austrále, kde na okruhu Phillip Island dojel Tomáš na třinácté a Pawel na čtrnácté pozici. Poté již přišla na řadu Evropa a s ní prozatím čtyři závody. Ve španělské Valencii jezdci týmu nedokázali dojet na bodovaných pozicích, ovšem italská Monza znamenala návrat na bodované pozice. I s poškozeným výfukem dokázal Tomáš Mikšovský dojet na čtrnáctém místě a připsat si tak cenné dva body. Na britském okruhu Silverstone Pawel havaroval a cíl tak neviděl, zatímco Tomáš dokončil závod na 19. pozici. Prozatím poslední závod Mistrovství světa Supersport se konal na italském okruhu Santamonica v Misanu. Zde Tomáš Mikšovský havaroval a Pawel Szkopek dojel na 23. místě. V celkovém pořadí to znamená, že Tomáš figuruje prozatím na 16. místě, Pawel Szkopek je na 24. místě.
O počasí
Během úvodu příštího týdne bude postupně odcházet současná oblačnost, která nad naše území přinesla velké množství dešťových přeháněk. Od poloviny týdne by se mělo počasí měnit, a tak se očekává, že víkend bude v Brně slunečný s teplotami okolo 26 stupňů Celsia.
O okruhu
Vznik klasického okruhu se datuje do roku 1930, kdy na silnicích okolo města Brna jely své první klání historické automobily. První motocyklový závod se však konal až po II. Světové válce, kdy se v roce 1950 poprvé sešli motocyklisté k Ceně Československa. Od roku 1965 se pak stala tato trať na delší dobu právoplatnou součástí vrcholného podniku Grand Prix. V roce 1987 byl po dlouhých průtazích otevřený zcela nově vybudovaný autodrom, který se ihned zapsal do srdcí snad všech jezdců, kteří kdy na něm startovali a to nejen svým umístněním v překrásném lesním prostředí, ale i svým náročným kurzem, ve kterém dominují zcela ojedinělé výškové rozdíly. Délka okruhu je 5 403,2 metrů, má šest levých a osm pravých zatáček, jeho nejdelší rovina měří 636,56 metrů. Okruh, jehož dráha je široká patnáct metrů, pojme na divácké svahy více jak 100 000 diváků.
O nejlepších časech
Rekordy okruhu - Supersport:
Oficiální rekord okruhu: Christian Zaiser (2001) 2:10,628 prům. 148,903 km/h
Závod Mistrovství světa Supersport se na okruhu ještě nekonal
Rekordy okruhu - Superbike:
Nejrychlejší kolo: Troy Corser (1996) 2:03,825
Oficiální rekord okruhu: Troy Corser (1996) 2:04,019 prům. 156,837 km/h
Rekordy okruhu – MotoGP:
Nejrychlejší kolo: Valentino Rossi (2004) 1:58,769 prům. 163,770 km/h
Oficiální rekord okruhu: Alex Barros (2004) 1:59,302 prům. 163,038 km/h SIMONE SANNA
Národnost: Italská
Datum narození: 16. března 1978
Místo narození: Firenze (ITA)
Rodinný stav: svobodný (přítelkyně Cristina)
Výška: 163 cm
Váha: 60 kg
Barva vlasů: černá
Záliby: Motokros
Oblíbené číslo: #16 (ve WSS číslo obsazené – používá #161)
Počet startů v Grand Prix: 66 – vše 125 ccm
Počet vítězství v Grand Prix: 3 (2000 – CAT, BRA; 2001 – GER)
Počet pódií v Grand Prix: 9
Nejdůležitější okamžiky kariéry Simone Sanny:
1997 – debut v Grand Prix (divoká karta pro Grand Prix Itálie 125 - Aprilia)
1999 – Grand Prix 125 ccm (8. místo 123 bodů – Honda – 1x pódium)
2000 – Grand Prix 125 ccm (6. místo 132 bodů – Aprilia – 4x pódium)
2001 – Grand Prix 125 ccm (7. místo 125 bodů – Aprilia – 3x pódium)
2002 – Grand Prix 125 ccm (7. místo 106 bodů – Aprilia – 1x pódium)
2003 – Mistrovství světa Supersport (17. místo 26 bodů – Yamaha)
2004 – Grand Prix 125 ccm (dva starty za tým Sterilgarda Racing - Aprilia)
      Mistrovství Itálie Supersport
2005 – Mistrovství světa Supersport – Misano 6. místo
      Mistrovství Itálie Supersport – průběžné první místo (s náskokem 35 bodů na druhého)

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist