Z krale padu napadnik trunu

Jako prestupujici z nizsi tridy uz letos dvakrat vyhral a tak je nejvetsim prekvapenim dosavadniho prubehu mistrovstvi sveta tridy 250 ccm. Kdo ? No prece Australan Casey Stoner.

Minulou nedeli pres velke problemy se Set – Upem sve motorky presto dojel do cile jako ctvrty. “Mohl jsem se snazit a delat snad i zazraky, presto jsem se nemohl ve vedouci skupine udrzet”, rikal po dojeti do cile, 19-ti lety Australan. Presto ztratil na viteze Pedrosu pouhe ctyri vteriny.
Aprilia hleda pochopitelne nejakeho jezdce, ktery by mistra sveta Pedrosu opravdu nebezpecne, ale hlavne pravidelne ohrozoval. Oba dva piloti Repsolu, tedy Randy de Puinet a Sebastian Porto maji ve svych vykonech znacne vykyvy. A take tovarni jezdec Aprilie Alex de Angelis, nepatri ve svem druhem roce ucinkovani v teto tride, k opravdovym kandidatum na vitezstvi. A tak zustava v boji proti tovarnim Hondam Pedrosy a Doviziosa pouze jedna Aprilia, v sedle se Stonerem.
I pri tezkych podminkach, ktere panovaly v Estorilu a v Sanghaji, dokazal se zbavit sveho dosavadniho image, tedy krale padu.
A ackoliv zapomnel v taxiku, ktery ho vezl na zavodiste v Cine, vsechny sve doklady a uz je nikdy nevidel, neztratil koncentraci a dokazal tento zavod vyhrat. A potom se s provizornimi doklady vydal do Australie, aby si zajistil nove dokumenty.
Oba dva uspechy mu pochopitelne dodaly hodne sebeduvery: “Jsme u Aprilie na dobre ceste, a jdeme hodne dopredu”, rika Australan, ktery jel svou prvni Grand Prix v Donningtonu 2001. “Musim se ucit jezdit tak dlouho dvestepadesatku, az budu moci jezdit pravidelne uplne vpredu”.
Vitezstvi na motocyklu o obsahu 250 ccm je o mnoho jednodussi, nez na 125. “Tam musis nekoho zezadu predjet, aby jsi vyhral. Naopak, v soucasne tride jsou Honda a Aprilia skoro na stejne urovni. Mozna, ze ma Honda vice stability pri brzdeni, ale jinek muze byt vetsi Top – Speed Aprilie srovnatelny s vetsim absolutnim zrychlenim Hondy.”
Casey Stoner bydli nyni v Monacu. „Je to o mnoho jednodussi, nez zit cely rok v obyvacim automobilu a nemit vubec zadny domov”. Presto rika, ze neni jednoduche, byt porad uplne sam.
Na otazku prestupu do kralovske kubatury MotoGP rika jasne, ze nechce zustat dlouho ve dvestepadesatkach. “Je to muj cil, i kdyz jsem jeste nikdy nejel ctyrtakt. Ale konecne, je to taky pouze motocykl. Navic muj jezdecky styl je pro vetsi motocykl jako delany.”

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist