Z aerodynamických křidélek není Crutchlow nadšený

Tento nový prvek hledá své místo v mistrovství světa silničních motocyklů sice pomalu, ale s každým dalším rokem o to razantněji. Nejdál jsou zřejmě u Ducati, křidélka už nasadila Yamaha a testovala Honda. Vše je již zakomponováno do předpisů s tím, že hrany těchto křidélek musí být s minimálním zaoblením 2,5 milimetru.

Z aerodynamických křidélek není Crutchlow nadšený

Existují ale obavy, abychom se nedostali někam, kde je nyní třeba formule jedna s aerodynamikou, která vypadá tak jak vypadá. U motorek je důležitý přítlak na přední kolo, což může znamenat velký rozdíl. Jenže nová aerodynamika může přinést i negativní prvky, které tu do této chvíle nebyly.

Z nových aerodynamických prvků není nadšený třeba Cal Crutchlow, který má určité obavy v rámci bezpečnosti, i když si je vědom, že je nakonec může využít také. „Říkají, že se rozbije dřív než by k něčemu došlo, ale to nemusí být pravda, jak to můžou vědět?“ uvedl Crutchlow potom, co prozradil své obavy z následků kontaktu jezdce s aerodynamickým křidélkem. „Abych byl upřimný, když jsem loni kolidoval s Dovim nevím zda jsem narazil do křidélka nebo řídítka. Možná to byla ta příčina, ale z videa nebylo nic vidět.“

Jednak je tu možnost zranění o relativně ostrou hranu, ale je tu také nový jev, kterým jsou turbulence. Jezdec, který následuje stroj vybavený novými prvky může mít ve zvířeném vzduchu velké problémy. „Turbulence tu je, a když jedete za Ducati, tak upřimně, ta turbulence je neskutečná,“ prozradil Crutchlow a dodal: „Nemám nic proti nim, je to dle pravidel a odvedli dobrou práci. Pokud bych byl u Ducati, chtěl bych je také.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist