Yuki Takahashi: Byl jsem skoro nepříčetný
Text: Jiří Mikšík | Foto: Scot Racing Honda | Zveřejněno: 14.2.2010 | Zobrazeno: 2 610x
Jedním z mých tajných favoritů na titul mistra světa kubatury Moto2 je jistě nenápadný japonský jezdec Yuki Takahashi s motocyklem Mistral 610 francouzské stáje Tech3.
V loňském roce dostal dvojnásobný vítěz závodů Grand Prix dvěstěpadesátek Yuki Takahashi šanci závodit v královské kubatuře MotoGP na motocyklu Honda týmu Scot. Jedním z důvodů - a je nutno se podívat pravdě do očí - byla i skutečnost, že po odchodu Shinyi Nakana do seriálu superbiků, nezůstal v MotoGP žádný Japonec a jelikož v tu dobu nebyl ještě Aoyama (po svém odchodu ke KTM) tak u HRC oblíbený, padla volba japonských bossů na Takahashiho.
Japonského nováčka v královské kubatuře Takahshiho ale po sedmi závodech vystřídal maďarský ex-mistr světa stopětadvacítek Talmacsi a Yukio byl "poslán" týmovým šéfem Ciranem Mularonim domů, aby si dal do pořádku "bolavá záda": "Byl jsem skoro nepříčetný, ale nemohl jsem nic dělat. Taky Honda stála za mnou, ale nakonec musela akceptovat jednoho jezdce, který pomohl týmu Scot zaplatit otevřené účty", říká jasně o loňské situaci Yuki Takahashi.
"Na letošní rok jsem měl dvě nabídky do Moto2, vedle stáje Tech3 i z jednoho týmu TSR (nebyl to ale japonsko-italský tým JiR), ale nakonec jsem se rozhodl pro Tech3. Ten je sice svázaný s Yamahou, ovšem v Moto2 se pojede s jednotnými motory Honda a tak tato japonská značka může i nadále zůstat mým hlavním privátním sponzorem.", říká dvojnásobný vítěz závodů Grand prix.
Na motocyklu "Mistral 610", jak se tento jeho nový pracovní přístroj bude jmenovat, absolvoval Yuki Takahashi už i první testy ve Valencii a zajel zde druhý nejlepší čas po Toni Eliasovi s motocyklem Moriwaki (ten si ho ale zapsal v listopadu 2009, tedy za daleko příznivějších klimatických podmínek).
Japonec Yuki Takahashi bydlí i nadále v italské Cattolice, tedy nedaleko okruhu Misano: "Se Simoncellim a s Pasinim nemám skoro žádný kontakt (oba bydlí v těsné blízkosti japonského jezdce), ovšem hodně komunikuji s mým ex-týmovým kolegou z týmu Scot, Doviziosem", říká na závěr Yuki Takahashi, který v závodech Grand prix debutoval v roce 2001 v japonské Motegi.
Japonského nováčka v královské kubatuře Takahshiho ale po sedmi závodech vystřídal maďarský ex-mistr světa stopětadvacítek Talmacsi a Yukio byl "poslán" týmovým šéfem Ciranem Mularonim domů, aby si dal do pořádku "bolavá záda": "Byl jsem skoro nepříčetný, ale nemohl jsem nic dělat. Taky Honda stála za mnou, ale nakonec musela akceptovat jednoho jezdce, který pomohl týmu Scot zaplatit otevřené účty", říká jasně o loňské situaci Yuki Takahashi.
"Na letošní rok jsem měl dvě nabídky do Moto2, vedle stáje Tech3 i z jednoho týmu TSR (nebyl to ale japonsko-italský tým JiR), ale nakonec jsem se rozhodl pro Tech3. Ten je sice svázaný s Yamahou, ovšem v Moto2 se pojede s jednotnými motory Honda a tak tato japonská značka může i nadále zůstat mým hlavním privátním sponzorem.", říká dvojnásobný vítěz závodů Grand prix.
Na motocyklu "Mistral 610", jak se tento jeho nový pracovní přístroj bude jmenovat, absolvoval Yuki Takahashi už i první testy ve Valencii a zajel zde druhý nejlepší čas po Toni Eliasovi s motocyklem Moriwaki (ten si ho ale zapsal v listopadu 2009, tedy za daleko příznivějších klimatických podmínek).
Japonec Yuki Takahashi bydlí i nadále v italské Cattolice, tedy nedaleko okruhu Misano: "Se Simoncellim a s Pasinim nemám skoro žádný kontakt (oba bydlí v těsné blízkosti japonského jezdce), ovšem hodně komunikuji s mým ex-týmovým kolegou z týmu Scot, Doviziosem", říká na závěr Yuki Takahashi, který v závodech Grand prix debutoval v roce 2001 v japonské Motegi.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?