Yamaha testovala v Misanu

Nedělním závodem neskončil víkendový jezdecký program továrního dua Yamahy Lorenza a Spiese na okruhu v Misanu, nýbrž je čekal ještě včerejší pondělní test s novými litrovými motorkami a ten dopadl velmi úspěšně.

Yamaha testovala v Misanu
Mistr světa Jorge Lorenzo nemohl po svém skvělém a zaslouženém nedělním vítězství dlouho slavit, neboť už v pondělí ho čekal v Misanu testovací den.  Byl to privátní test a čerstvý vítěz GP San Marina společně se svým týmovým kolegou testovali letos podruhé motocykl Yamaha o objemu 1.000 ccm. Po testu v Brně doznal tento motocykl některých malých změn v nastavení a také co se týká elektroniky, neboť okruh v Misanu je proti Brnu užší a má také více zatáček.

Změřené časy na kolo sice nebyly tím podstatným výsledkem testu, přesto stojí rozhodně za zaznamenání: Lorenzo zajel svůj nejlepší čas za 1:33.7 min., zatímco u Spiese se stopky zastavily na 1:34.3. Aktuální rekord okruhu v Misanu má potom hodnotu 1.33,906 min. a drží ho právě Lorenzo s motocyklem Yamaha 800. Vůbec nejrychlejší kolo má ale na svém kontě  Casey Stoner z roku 2008 a s motocyklem Ducati a jeho hodnota je 1:33.378 min.
"Bylo to o něco těžší než v Brně, kde je trať daleko rychlejší. Misano je pomalejší a tak rozdíl mezi 800-vým a litrovým motocyklem je menší. Na začátku testu bylo hodně složité najít ten správný jezdecký styl. Ovšem po několika hodinách jsme udělali velký pokrok", řekl po testech mistr světa Jorge Lorenzo, který absolvoval na novém motocyklu celkem 60 okruhů a dále dodal: "Motocykl má určitě velký potenciál, takže jsem opravdu hodně zvědavý na budoucnost. Hodně jsme pracovali s elektronikou, aby nám více pomohla ve fázi brzdění. Koncentroval jsem se také na svůj jezdecký styl, abych ho přizpůsobil novému motocyklu, ale také na motocykl, abych ho zase přizpůsobil mně samotnému".

O něco pilnější než Lorenzo byl Ben Spies, který odjel celkem 74 kol: "Měli jsme k dispozici stejný motocykl jako v Brně, ale některé věci jsme na něm změnili, především pak nastavení elektroniky. Misano je opravdu velmi úzké, takže bylo hodně wheelies a zadní kolo se dost protáčí. Přináší to sice legraci, ale je to náročnější na fyzičku. Musím ale říci, že jsem si to hodně užíval a zajel jsem i několik velmi rychlých kol. Pro naše inženýry jsme nasbírali hodně důležitých dat, s kterými mohou pracovat pro další testy. Myslím si, že příští rok bude velmi dobrý a už se těším na závodění s litrovou Yamahou."

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist