Yamaha by mela pred Rossim smeknout klobouk

Vsichni jsou si sice zajedno, ze Valentino Rossi je vyjimecnym jezdcem, ale co si o nem mysli byvali sampioni, kteri maji na svem konte dohromady 34 titulu mistra sveta ?

Yamaha by mela pred Rossim smeknout klobouk
Wayne Rainey, mistr sveta 500 ccm v letech 1990 - 1992: On nema slabiny.
“Valentino se enormne snazi o to, aby se stale jezdecky zlepsoval. Navic dela zavody velmi zajimave. Nepusobi mu vubec zadny problem, behem okamziku odjet souperum o vterinu. Nedemoralizuje ale sve soupere tim, ze by projel cilem s nejvetsim moznym naskokem. On je porazi uplne jinak, dokazuje jim, ze se da jeste na konci zavodu jet velmi jiste a navic jeste zautocit. A tak ma sve soupere stale pod kontrolou.”
Urcite se brzy objevi nekdo, kdo vyzve vsechny ostatni k zavodum, ne ale Valentina. Tento novy muz se okamzite dostane na spici, ale Valentina neporazi. Ja si myslim, ze jsme totiz jeste nepoznali toho opravdoveho Rossiho v nebezpeci. To se musi teprve stat. A ne jen tuto nedeli, nybrz kazdy vikend.”
”Momentalne me nenapada nic, co bych mohl rici o Rossim ve spatnem smyslu. Soucasne zavody jsou pro neho pouhou prochazkou, takze ho to brzo omrzi a bude mit dlouhou chvili. On jede motocykl tak, jak je potreba. Jeho kontrola plynu je primo ukazkova. A stale pracuje na tom, aby se v tom smeru stale zlepsoval. Nevidim v jeho zbrojnim arealu vubec zadnou chybu. A tak to take ma byt. Pokud ma nejake slabe stranky, tak je dokaze pred verejnosti velmi dobre skryt.”
Eddie Lawson, mistr sveta 500 ccm v letech 1984, 1986, 1988 a 1989: Divat se na neho je proste radost.
“Je to opravdu radost, sledovat ho behem jizdy. Obdivuji, jakym zpusobem zavodi. Nekdy se necha schvalne “procedit” dozadu, a pozoruje soupere. A pak prida proste plyn. Kdyz provadis neco takoveho na teto urovni, tak je to obdivuhodne. My jsme vyhrali oba dva tituly po sobe , kdyz jsme vymenili Yamahu za Hondu. Ale pro Valentina to bylo tezsi, on Hondu opustil, ja jsem sel pryc od Yamahy. Pro me to vypada tak, ze on si prizpusobil Yamahu tak, jako by to byla Honda. Nebo jeste o neco lepe. To se doposud Yamaze nepodarilo. A to co se mu podarilo, za to zaslouzi neskonaly obdiv. Stejne jako jeho jezdecke umeni.”
”Ja jsem se poprve stretl s Valentinem v Laguna Seca. Je to vzacny chlapec, myslim si aspon ja. Dokaze behem zavodu analyzovat prednosti a zapory svych souperu a to potom vyuzit pro sebe. A pritom vyciti, kde muze jet o neco rychleji. Ve svych 26-ti letech je uz hodne vyzraly a ma pred sebou jeste nekolik dobrych roku zavodeni. Pro zbytek jezdeckeho pole to nevypada vubec dobre. On dokaze za vsech podminek a vsude jet velmi rychle. Jini jedou rychle hlavne doma, nebo pri zvlastnich podminkach. To je ale Valentinovi uplne jedno. On jede rychle za sucha, za mokra, jestli je teplo ci zima, vzdy je vpredu.”
”Je mentalne velmi silny a nikdy nerekne: Tento okruh mne nesedi. On jede vzdy rychle a to je na nem obdivuhodne.”
Kewin Schwantz, mistr sveta 500 ccm v roce 1993: Ma obrovske zavodni srdce.
“Rossi ma obrovske zavodni srdce, nepopsatelnou vuli po vitezstvi a nikdy se nespokoji s druhym mistem. Vsechny jeho vitezstvi a tituly ve tridach 125, 250, 500 ccm a MotoGP ho mnohemu naucily a dodaly mu obrovske zkusenosti. A k tomu ma vrozeny obrovsky talent a neuveritelne jezdecke schopnosti. On dokaze prodat sve jezdecke umeni lepe nez kdokoliv jiny. Je mnoho mladiku, kteri ho dokazi v nektery vikend dostat pod tlak. Ale Valentino to dokaze pokazde.”
”Kdyz ho dostal pod tlak Max Biaggi v Mugellu, tak hned na to dojel pristi zavod az desaty. A to si nemuze dovolit ten, kdo chce byt mistrem sveta. Valentino proste dokaze mistrovsky ovladat motocykl. Mnoho dalsich pilotu jede take rychle, pokud se jim podari vyborny setup. Ale v okamziku, kdyz jim trochu klouze predni kolo, nebo naopak ma zadni prilis maly drift, tak nedokazi tyto vznikle problemy vyrovnat svym jezdeckym umenim. A Valentino dokaze improvizovat i behem zavodu. A proto je Rossi jako zavodnik o cely kus vpredu, nez ostatni.”
”Nedavno se me nekdo zeptal, jestli bych chtel jezdit dnesni ctyrvalcove motocykly, ktere jsou uplne jine nez dvouvalce o obsahu 500 ccm za moji zavodni ery. A ja odpovedel: Nerad bych zavodil proti Valentinovi. Musel bych si totiz na neho neco vymyslet takticky, po mentalni strance, protoze kdyz chces jen jet rychleji nez on, tak prohrajes. On je totiz predevsim velmi silny ve sve hlave a pro kazdy vikend si vymysli vzdy neco novero, takze jede vzdy uplne jiny zavod. Musel bych se obrovsky zlepsit, abych ho porazil. A mozna, ze bych radeji rekl: “Seru” na to, radeji zvolim jinou kubaturu.”
”Valentino patri k nejlepsim jezdcum vsech dob. Nebot rada tech, co dominovali a byli mistri sveta ve tridach 125 a 250 ccm, tak v kralovske kubature uplne propadli !”
Mick Doohan, mistr sveta 500 ccm v letech 1994 - 1998: Neni dulezite, co dela po zavode.
“Je jedinym, ktery dokaze kazdy zavodni den opravdu zavodit. Tak jak se slusi a patri. Vzdy dokaze dostat vse do poradku, najde vzdy spravny setup a take vi, co musi udelat jeho telo, aby dostalo z motocyklu 100%. On dokazal, ze v tomto sportovnim odvetvi rozhoduje predevsim jezdec.”
”Videli jsme uz hodne pilotu na tovarnich motocyklech, kteri dokazali vyhrat za sezonu jeden ci dva zavody. Valentino si tyto sve uspechy plne zaslouzil. Ale jestli ze mu nekdo vycita, ze je vzdy pratelsky a take vuci verejnosti se chova tak, aby si ji vzdy naklonil, tak to vse me vubec nezajima. A uz vubec ne jeho ruzne paradicky po viteznych zavodech, to vse je vedlejsi. Ja jsem v prvni rade fanousek jeho jezdeckeho umeni, nebot to, co on dokaze na zavodnim okruhu je neuveritelne.”
”Pripomina mi v urcitych okamzicich - co se tyka zpusobu, jakym resi ruzne zavodni situace a problemy – Raineyho, Schwantze ci Lawsona. Vsichni tito piloti totiz vedeli, jak je potreba jet jedno rychle kolo za druhym a to po cele roky. A u Valentina mam takovy pocit, ze on hodne premysli a neni to u neho o tom, zajet s cerstvymi pneumatikami a se skoro prazdnou nadrzi jedno chaoticke kolo !”
”Pokazde, kdyz vyjizdi Valentino na zavodni trat, tak do toho dava maximum. A to se mi na nem libi. Snazi se kazdym pohybem sveho tela ziskat nejakou tu tisicinu vteriny. A to umi opravdu jen ti nejlepsi. Valentino je vzdy velmi rychly, to je jeho velka deviza. Je take velmi silny po mentalni strance. Dokud nekdo nevyhraje treti titul mistra sveta, tak ho vetsina nebere prilis vazne. Ale u Valentina vedeli uz mezitim vsichni: Ten musi byt dobry !”
Giacomo Agostini, mistr sveta 500 ccm v letech 1966 – 1972, a 1975. Mistr sveta tridy 350 ccm v letech 1968 - 1974: Rossi je jako ja.
“Moje odpoved je vzdy stejna, Valentino je vynikajici zavodnik. Tyto kvality dostal Rossi uz do kolibky, nebot velky sampion se musi zavodnikem uz narodit. Tyto schopnosti dostanes jeste v dobe, kydz jses v matcine brichu. Takove mistry nepotkas kazdy den, on ma prirozeny talent !”
”Dava mi vzpomenout na moje zavodni casy. Kdyz me totiz souperi pronasledovali, rikali si zrejme: Pojedu stejne rychle jako Ago. Ale pak to skoncilo vzdy stejne a jinak, oni spadli a ja ne ! Nevim proc to tak je, ale u Valentina je to stejne, jako to bylo u me. To proste clovek zdedi uz v genech. Jeho otec Graziano jezdil v mem zavodnim tymu a ja si vzpominam: Kdyz tehdy Valentino zacal zavodit, tak jsem si rekl. To neni mozne, jak je ten chlapec rychly.”
”Valentino se tesi v Italii obrovske popularite u mladeze, nebot je jeste mlady a dokaze vyhravat. Momentalne je neporazitelny a to je teprve stary 26 let a bude se stale zlepsovat. Je totiz ve veku, kdy si nedelame zadne starosti s tim, jake riziko prinasi motocyklovy sport.”
”Tri veci ale delaji Valentina Valentinem: Ma uz hodne zkusenosti, je ochotny jit do rizika a presto je jeste mlady. My oba dva jsme se narodili jako motocyklovi zavodnici. A to jako zavodnici pro vitezstvi. Je take fantasticky s tim vsim, co za akce dela po zavodech. A proto ho lide take zboznuji.”
Freddie Spencer, mistr sveta 500 ccm v letech 1983 a 1985, mistr sveta 250 cmm 1985: Je neuveritelny.
“V prvni rade je vynikajicim zavodnikem. Co je u neho fantasticke, jakym zpusobem jde do zavodu a jak ho dokaze take kontrolovat. On ma dopredu naplanovano, ve kterem okamziku musi dostat soupere pod tlak a to dela jeho konkurenty « slabymi ». Dokonce si myslim, ze jeho souperi jsou porazeni uz pred startem zavodu. Valentino je ohromne vsestranny, jak se dokazal vzdy okamzite prizpusobit novym tridam, od 125 az po 990 ccm. To je neuveritelne. To by musel nekdo teprve zkusit, proste Rossi ma muj obrovsky respekt. Ja nevidim u neho zadne zapory, nebot kdyz uz se musi potykat s nejakymi problemy, tak je vzdy zavcas vyresi. »
»Kriticky bod jizdy na velkych ctyrvalcich je jizda s opotrebovanymi pneumatikami a v prostredku zatacky s nimi zmenit smer jizdy. To je opravdove umeni a prave Rossi se timto problemem hodne zabyva. To je videt hlavne v posledni tretine zavodu. A Valentino ma take schopnost, v poslednich kolech zavodu, kdyz uz nema skoro zadny grip, dokaze zmenit prujezd stredem zatacky tak, ze ziska pro vyjezd ze zatacky jeste zrychleni. Vi totiz velmi dobre, ze toto jeho umeni dokaze rozhodnout zavod a tak na tom permanente pracuje, aby se jeste vice zlepsil.”
Kenny Roberts, mistr sveta 500 ccm v letech 1978 - 1980: Dela vsechno spravne.
“Ja jsem u neho jeste nezazil zadnou velkou chybu. Samozrejme, ze obcas spadne na zavodnim okruhu, ale v prubehu sve kariery sedel vzdy na motocyklu, se kterym se dalo vyhrat zavod. A take vzdy vyhral. Jini piloti jezdili identicke motocykly a presto nevyhravali. Valentino vyhrava vzdy a vsude. A co se tyka jeho rozhodovani: Doposud neudelal chybu !”
”Bylo to od neho obrovsky odvazne, kdyz odesel koncem roku 2003 od Hondy. Nebot, kdyz mas vse co potrebujes, kdyz vyhravas zavod za zavodem a sbiras tituly mistru sveta a potom chces jet na motocyklu, ktery deset let nevyhral svetovy sampionat, k tomu potrebujes obrovskou odvahu a vnitrni silu. A ja si myslim, to musi byt uz vrozene, jinak se k tomu sam neodhodlas.”
”Co je jeho nejvetsi kvalitou: On miluje to, co dela, tedy zavodeni na motorkach. Rossi zjistil, co je potreba k tomu, aby jsi ovladl tento motocykl a on je na same spici teto hry. Dovede kontrolovat plynovou rukojet, jak to dokazal Wayne Rainey. Ten totiz vedel uplne presne, kdy ma jet “na plny plyn”. A proto je Valentino s velkym rozdilem momentalne nejlepsi, i kdyz pridava plyn hodne brutalne, zatimco Wayne byl takovy “fajnsmekr”. Rossi dokazal presvedcit Yamahu, aby mu udelali motocykl na miru. K tomu musis mit schopnosti, presvedcit japonske inzenyry, aby udelali presne to, co chces ty. A tovarna musi byt natolik chytra, ze tvym informacim veri a rozhodujici reseni prenese do praxe.”
”Je zde sice nekolik pilotu, kteri dokazi udrzet s Valentinem tempo. Ale on necha predni kolo klouzat a zaroven zadni driftovat. A toto umeni zatim mnoho jeho souperu neumi. U neho to vse vypada jako takova hra, a vsichni ostatni vypadaji potom ve srovnani s nim pomaleji.”
”Byl to od Valentina obrovsky uspech, udelat znovu z Yamahy vitezny motocykl. A tak mohu jen lidem od Yamahy vzkazat, co by meli udelat jako pristi vec: Smeknete pred nim klobouk !”

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist