Yamaha a Honda MotoGP news

Jorge Lorenzo zakončil druhý letošní test velmi působivým způsobem. Průběh dnešních jízd zpočátku totiž nebyl nic moc, a mladý Španěl dokonce předčasně přerušil simulaci závodu protože dosahované časy nedávaly důvod ke spokojenosti. Vrátil se tedy k hledání správného nastavení a zkoušení pneumatik. Nakonec ale předposlední ze 73 kol vrátilo Jorgemu dobrou náladu. Čas 2'00.7, na kvalifikační gumě, byl totiž dnes zdaleka nejlepší.

Yamaha a Honda MotoGP news

Fiat Yamaha news

Jorge Lorenzo: „Bylo to velmi těžké ale ne úplně špatné. Největší problém je, že předek motorky není moc stabilní, jsou tam drobné vibrace a tak hlavně nájezdy do zatáček mě dělají problémy. Zkoušeli jsme různá nastavení a kromě toho stále pracuji na přizpůsobení mého jezdeckého stylu potřebám motorky. Závěr ale nebyl špatný a tak se těším na to co přijde. “

Naproti tomu Valentino Rossi prolétl simulací závodu ve velkém stylu, když pravidelně dával kola pod rekordem okruhu. „Všechno šlo velmi dobře. Udělali jsme velký pokrok v testech a časy v simulaci to dokazují.“ Vale byl velmi spokojený jak ss svojí M1 v nové specifikaci, tak s pneumatikami Bridgestone.

 

 

Výsledky:


1. Jorge Lorenzo (SPA) Fiat Yamaha Team     2'00.705
2. Valentino Rossi (ITA) Fiat Yamaha Team     2'01.190
3. Shinya Nakano (JPN) Honda Gresini         2'02.135
4. Alex De Angelis (RSM) Honda Gresini     2'02.194
5. Olivier Jacque (FRA) Kawasaki Racing     2'03.021
6. Tamaki Serizawa (JPN) Kawasaki Racing     2'03.623
7. Yamaha Test Rider (-) Yamaha Test Team     2'06.000
8. Yamaha Test Rider (-) Yamaha Test Team     2'06.040


Sepang Lap Record
Casey Stoner (Ducati) 2007 - 2'02.108

Sepang Best Lap
Valentino Rossi (Yamaha) 2006 - 2'00.605 

 

Honda neví…


Je to tak. U největšího světového výrobce motocyklů stále vládne nejistota v otázce jaký motor použít pro první závod v Kataru 9. března.
V tuto chvíli více záleží na rozhodnutí Nickyho Haydena než na rozhodnutí vedení týmu.
Problém je v tom že motor s pneumaticky ovládanými ventily není zcela dokonale připraven.  Ovšem ani „loňský“ motor není úplně ideální, především proto, že šasi už je navrženo podle specifik pro novou pohonnou jednotku. Vše ještě komplikuje zranění Dannyho Pedrosy takže momentálně je veškeré důležité testování na Haydenovi.
Honda teď v Sepangu ani nové motory nezkoušela, jsou stále v Japonsku a pracuje se na nich. Celý tým ale doufá že brzy budou připravené protože jinudy už cesta nevede. Všechny ostatní tovární týmy už jsou totiž ve vývoji těchto jednotek mnohem dál a pružinové motory ani netestují.

 



Jiná je situace u satelitních týmů, jenže třeba Edwards s Toselandem, tedy piloti Yamaha Tech3 si nemohou letošní „staré“ - pružinové motory vynachválit.
Trochu jasněji by mělo být po dalších testech v Jerezu 16. – 18. února, pro které se už počítá i s účastí Dannyho Pedrosy.

 

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist