Vyhral 10x GP, nyni hleda pro H & V tu nejlepsi smes

Japonec Masao Azuma vyhral celkem 10 zavodu Grand Prix a jeste 10x stal na stupnich vitezu, to vse ve tride do 125 cc. Nyni je technikem pneumatikarske firmy Bridgestone ve staji MotoGP Rizla Suzuki.

Vyhral 10x GP, nyni hleda pro H & V tu nejlepsi smes
Kdyz Valentino Rossi zajel v prvnim roce MotoGP (2002) casem 1.42,920 minuty nejrychlejsi kolo v Jerezu, tak uz tehdy to byla fantazie. A o tri roky pozdeji zajel ten stejny Ital v Jerezu cas 1.40,556, tedy jeste ca o 2,5 sekundy rychleji. A jedno z vysvetleni pro takovy skok je laboratorni prace jednotlivych liferantu pneumatik. Jak je to dulezite, dokumentuje skutecnost, ze jednotlive tymy si najimaji na tuto praci zvlastni techniky.
Zcela specileniho muze ma nyni k dispozici od firmy Bridgestone staj Moto-GP Rizla-Suzuki. Je jim Masao Azuma, ktery v letech 1996-2003 patril k te lepsi skupine ucastniku mistrovstvi sveta GP ve tride do 125 cc. Tento Japonec vyhral celkem 10 zavodu Grand Prix a jeste 10x skoncil na podiovych umistenich. V roce 1999 skoncil v MS celkove 3.
"Pro mne, jako pneumatikarskeho technika je to zcela zvlastni a vyjimecne postaveni, pracovat primo s tymem Rizla Suzuki-MotoGP", rika Masao Azuma. "V letosnim roce diky limitu 14 prednich a 17 zadnich pneumatik na zavodni vikend, je to pochopitelne uplne neco noveho. To znamena absolutne individuelni spolupraci s Johnem a s Chrisem, nebot vyber pneumatik je hodne kriticky. A tak krome jineho analyzujeme i drivejsi zavody na tom ci onom okruhu. A k tomu se musi pripocitat i skutecnost, ze Suzuki GSV-R o obsahu 800 cc ma uplne jinou charakteristiku nez dosavadni 990. A diky vetsi rychlosti v zatackach je hlavnim pozadavkem zvyseni gripu az na samou maximalni hranici", pokracoval dale ex-zavodnik GP Masao Azuma.
"Pro sezonu 2007 byl nasim hlavnim cilem zlepsit kvalifikacni pneumatiky. Hlavnim rozdilem mezi kvalifikacnimi a zavodnimi pneumatikami je "zivotnost" jejich gripu. Zatimco ta zavodni musi vydrzet celou zavodni vzdalenost, tedy okolo 120 km, tak te kvalifikacni staci 1 rychle kolo, tedy priblizne 5 km. A to se nam take podarilo, diky vyhodnoceni zimnich testu se mohou nyni John a Chris postarat o nekolik prekvapeni. Podivejme se jen na Qatar, 4. a 7. misto na okruhu, kde jsme doposud meli pouze problemy, je pozitivnim vysledkem. A tak si myslim, ze kombinace Suzuki-Bridgestone je idealni moznosti, jak pri nejblizsich zavodech jezdit uplne na spici", uzavrel svuj monolog Masao Azuma.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist