Víkend v Kataru pohledem Karla Abrahama

Český motocyklový jezdec Karel Abraham hned v prvním závodu sezony bodoval, když cílem katarské Grand Prix projel třináctý. S novým motocyklem Honda RCV1000R postupně získává zkušenosti nejen on, ale také jeho tým Cardion AB Motoracing, což přineslo očekávané výsledky.

Víkend v Kataru pohledem Karla Abrahama
Samozřejmě tu stále je jisté omezení ze strany operovaného ramene, ale jeho stav je s přibývajícím časem stále lepší a brněnský závodník je s tímto vývojem spokojený. Druhý závod sezony v Texasu ale nebude snadný právě kvůli zátěži, které bude muset jeho rameno zvládnout. Karel Abraham je přesto odhodlaný udělat maximum proto, aby ani z Austinu neodjel s prázdnou.

O tom jaké to bylo v Kataru, jak je spokojený s novým motocyklem nebo zda je pravda, že do své Hondy nedokáží dostat pravidly povolených 24litrů paliva, tak na to všechno jsme se zeptali Karla Abrahama v rozhovoru pro web Motorkari.cz.
Máte za sebou úvodní podnik sezony mistrovství světa v Kataru. Jaký byl ve srovnání s třemi předcházejícími, které jste v třídě MotoGP absolvoval v sedlech motocyklů Ducati a Aprilia?
Karel Abraham: „Určitě mnohem lepší než ty předchozí. Je pravda, že k výsledku mi pomohlo to, že hodně lidí spadlo, ale jak se říká, na to se historie neptá. Za první body jsem rád a doufám, že se budu dál zlepšovat a dobré výsledky přijdou.“

Myslíte, že průběh a výsledky katarského víkendu ovlivnil fakt, že tam s vámi v březnu netestovali jezdci továrních týmů Ducati, Hondy a Yamahy?
Karel Abraham: „Nemyslím si, že by zrovna toto mělo nějaký vliv. Problém byl především v tom, že start závodu byl v deset večer a my jsme nikdy netestovali po desáté. Po této hodině se ale celkem dost ochladilo a nikdo na to nebyl moc připravený. Hned od začátku za to pořádně vzali a to byl důvod častých pádů.“
Na co si bylo třeba dávat největší pozor?
Karel Abraham: „Právě na tu teplotu, aby vám to někde neujelo. Na to jsem si dával pořádný pozor, protože něco podobného se mi stálo právě loni. Dráha je nevyzpytatelná i kvůli kondenzující vlhkosti a v případě Kataru je navíc velký předpoklad, že vám to ujede v levých zatáčkách, protože je tam víc zatáček na pravou ruku, pneumatika je zahřátá na pravé straně, ale jakmile následuje první levá, musíte si dávat velký pozor, protože guma je na té straně studená.“

Jak moc ovlivňovalo vaše výkony v Kataru zraněné rameno?
Karel Abraham: „Cítit to pořád je. Nicméně pořád chodím na rehabilitaci a věřím, že se to nadále bude zlepšovat. Přesto už ten další závod v Texasu nebude zrovna snadný, protože je to levotočivá trať s minimálně třemi místy opravdu intenzivního brzdění na levou ruku, takže tam budu mít co dělat. Každopádně od prvního testu, který jsme jeli začátkem února v Sepangu, se to hodně zlepšilo. Pohyblivost a síla v ruce je nyní výrazně lepší.“
Jak po Kataru hodnotíte svůj nový závodní motocykl Honda RCV1000R?
Karel Abraham: „Ano, jsem spokojený. Pár věcí by mohlo být jinak, ve srovnání s netovární Yamahou ztrácíme na rovinkách, ale jinak jsem s podvozkem i motorem spokojený. Můžu říct, že je to výrazně lepší než předchozí motorky.“

V závodu jste měl právě Vy nejvyšší maximální rychlost z jezdců RCV1000R.
Karel Abraham: „To je možné, paradoxně jsem ale měl problém na rovinkách držet se Ayoamy. Prostě mi ujížděl, takže nevím, kde jsem tu maximálku mohl udělat. Docela mě to překvapilo.“

Vy jako jezdec kategorie Open máte možnost jet závod s 24litry paliva, ale palivová nádrž Hondy RCV1000R dokáže přijmout jen 22,2litrů paliva. Je to skutečně tak?
Karel Abraham: „Ano, je to pravda a věřím, že co nejdřív dojde k nápravě. Honda totiž vyrobila nádrž na čtyřiadvacet litrů, ale neuvědomili si, že do nádrže ještě přijde bezpečnostní pěna. Jakmile se tam aplikovala, přišlo se na to, že do nádrže dostaneme jen něco přes dvaadvacet litrů paliva. Takže teď máme o necelé dva litry paliva méně než bychom mohli mít.“
Kromě většího množství paliva, máte také možnost využít měkčích směsí pneumatik. Jak jste do této chvíle spokojen s výběrem specifikací?
Karel Abraham: „Tak celkově spokojený jsem. Problém je někdy v tom, že máme jen dvě specifikace na víkend, o jejichž výběru Bridgestone rozhodne ještě před příjezdem do dějiště velké ceny. Například v Kataru jsme měli problém s přední pneumatikou, protože měkčí směs hodně klouzala. Byla prostě moc měkká. Když jsme nasadili tu tvrdší, tak ta byla lepší, ale byl tam zase problém v nedostatečném zahřátí levé strany. Nakonec jsme ji v závodu použili, ale prostě to chtělo směs, která je mezi těmito dvěma. Ale tu do Kataru nepřivezli.“
Nyní následuje závod v Texasu a Argentině. Okruh Termas de Río Hondo bude pro všechny asi velkou neznámou?
Karel Abraham: „Úplně pro všechny ne, protože tam loni testoval myslím Cal Crutchlow, Álvaro Bautista a Stefan Bradl. Takže minimálně tito tři budou mít alespoň nějakou představu. Uvidíme, jaké to tam bude. Jsem na to hodně zvědavý.“

Můžete se na novou trať vůbec předem nějak připravit?
Karel Abraham: „Moc možností není. Přijedu na místo a teprve se ji učím. Nejdříve si samotnou trať projdu, podíváme se, kudy vede a společně si to pak probereme s mechaniky. Další věc jak získat alespoň nějakou představu o tom jak to tam vypadá, je pustit si nějaká videa ze závodů, která už na argentinském okruhu jela třeba auta. Přizpůsobit se novým podmínkám v sedle motorky ale musíte stihnout až v trénincích.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.83
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist