Viñales je pro navýšení úrovně elektroniky v Moto2

Španělský závodník Maverick Viñales je letos prvním rokem v královské kubatuře a ještě před závodním víkendem v Le Mans se nechal slyšet, že by byl pro, kdyby v třídě Moto2 bylo daleko víc elektroniky, protože současné šestistovky jezdcům přestup do MotoGP nijak zvlášť neusnadňují.

Podle člena tovární stáje Suzuki Mavericka Viňalese by větší zapojení elektroniky v Moto2 jezdce daleko lépe připravilo na přestup do prestižní kategorie mistrovství světa silničních motocyklů. „Třída Moto2 mi moc nepomohla, protože teď je tu spousta elektroniky, pneumatiky jsou jiné, všechno je tu prostě jiné. Stejně tak výkon je naprosto ohromný,“ uvedl Maverick Viñales, který ale letos bodoval ve všech čtyřech závodech sezony.

„Myslím, že to jde dobře. Mám tím na mysli první cíl z před čtyř měsíců, kdy se hovořilo o zisku bodů a protože jsme většinou do kolem desátého místa, je to určitě lepší než se očekávalo. Chceme ale samozřejmě víc,“ pokračoval Španěl a dále hovořil o oblastech, kde doznal nejlepších pokroků. „Určitě jsme hodně zlepšili elektroniku. Začínal jsem od nuly, takže jsme v této oblasti byli trošku pozadu.“
Podle Viňalese by třída šestistovek měla nabídnout více elektroniky a s tím spojených možností nastavování, protože to jezdce připraví na daleko sofistikovanější systémy při přestupu do MotoGP. „Určitě ano, protože motorky MotoGP mají spoustu elektroniky, které někdy nerozumíte. Teď už je to lepší, můžu měnit mapování, také řízení trakce v rámci posledních kol, takže je to teď plynulejší. Výkon, všechno.“

Správný okamžik pro změnu v elektronickém řízení stroje, jenž má za cíl udržet ideální úroveň trakce s ohledem na opotřebení pneumatik má jezdec předem daný, ale záleží na situaci. „Je to takových možná patnáct kol před cílem. Pokud se ale cítíte dobře a pokud jsou v pořádku pneumatiky, můžete s tím počkat až na deset nebo osm kol,“ prozradil Viñales. „Pokud si ale myslíte, že je to pak horší, můžete nastavení změnit zpátky.“

Po pátečních trénincích na Velkou cenu Francie je Maverick Viñales v kombinaci časů třídy MotoGP dvanáctý a zároveň poslední v jedné sekundě na nejlepší čas dne. Okruh Bugatti v Le Mans má pro jednadvacetiletého Viñalese své kouzlo, protože tam v roce 2011 vyhrál svoji první Grand Prix kariéry jezdce seriálu Grand Prix.
.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist