Viñales dostal Suzuki až na vrchol časomíry

Španělský závodník Maverick Viñales získal u Suzuki šanci a jejich důvěru jim vrací zpět. Japonský výrobce během zimy na prototypu GSX-RR výrazně zapracoval. Viñales byl rychlý už v Sepangu a teď v Austrálii nechal druhý den testu své soupeře za sebou, což je pozitivní znamení. Naopak Aleix Espargaró se trošku trápí o čemž svědčí patnáctý čas a 1,2 sekundy ztráty na týmového kolegu.

Nejrychlejší čas 1'29,131 sekundy Maverick Viñales nastavil při posledním výjezdu na trať, kde zajel celkem čtyři kola v řadě a všechny pod minutu a třicet sekund. Tento čas je také o půl sekundy rychlejší než jeho maximum na kolo z posledního závodu, který tu jel v říjnu loňského roku.

„Dnes jsem měl velmi dobrý cit s GSX-RR, čímž jsem si potvrdil pozitivní pocit ze včerejška, třebaže to bylo ve smíšených podmínkách,“ řekl ve čtvrtek nejrychlejší Maverick Viñales. „Dnes jsme dobře zapracovali dvěma způsoby a to časem na kolo, jenž znamenal první pozici a za druhé přístupem k vývoji, kde jsme při každém výjezdu konzistentně zlepšovali věci krok za krokem za použití drobných zlepšení bez výraznějších zásahů. Tato konzistence mi umožnila zajet nejen nejrychlejší kolo, ale také jsem měl velmi příjemný pocit vzhledem k rychlosti.“

„Je třeba dodat, že k tomu rovněž přispěla samotná dráha. Na Phillip Islandu se cítím pokaždé jistý, mám tuto dráhu rád a za sebe můžu říct, že za jakýchkoliv podmínek. Jsem moc rád, když vidím, že mě v tom dokáže podpořit také moje motorka, která mi umožňuje jezdit konkurenceschopné časy. Hodně jsem se také zlepšil co se týče komunikace s týmem ohledně mých pocitů a oni odvádějí skvělou práci, když mi na to oč je žádám nabízí skvělá řešení. Je to proces učení pro nás pro všechny a dnešní výsledek nám dává velkou dávku nadšení.“

Potřebný cit s motorkou zatím hledá Aleix Espargaró, jemuž se dnes příliš nedařilo. Na rozdíl od týmového kolegy hranici minuty a třiceti sekund nepřekonal, nicméně v pátek má další možnost a šanci s týmem najít potřebnou jistotu. Jeho čtvrtečním maximem bylo 1'30,385 sekundy.

„Pro mě to dnes nebylo nejlepší,“ prozradil zklamaný Aleix Espargaró. „Zkoušeli jsme spoustu různých věcí, abychom zlepšili cit s motorkou a to především v nájezdech do zatáček, kde jsem se cítil totálně nepohodlně, ale pravděpodobně je to můj problém. Motorka se od rána zlepšila, ale připadal jsem si na ni příliš ztuhle a neschopen jezdit tak plynule, jak bych chtěl. Večer si odpočinu a pak s týmem vše analyzujeme, abychom přišli na to, co a jak potřebujeme zlepšit, třebaže za dnešek jim vinu dávat nemůžu.“

„Motor je teď o hodně lepší a nové pneumatiky a převodovka s plynulou změnou převodových stupňů mi dává mnohem větší stabilitu v zatáčkách. Suzuki rozhodně odvedla dobrou práci, což jsme dnes mohli vidět na Maverickově výkonu. To jen potvrzuje vyšší potenciál než jakého jsem dosáhl, takže se už nemůžu dočkat až na tom intenzivně zapracuji a dosáhnu požadované úrovně výkonu.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist