Viñales byl první den rychlý, Espargaró to měl s pádem

U Suzuki můžou být spokojeni, protože Maverick Viñales potvrdil velmi dobrou formu hned první den testu v Kataru. V Austrálii byl Španěl celkově nejrychlejší, závěrečný test nyní odstartoval jako druhý v pořadí. Aleix Espargaró je s prvním dnem o něco víc spokojený než tomu bylo na Phillip Islandu. Bohužel v závěru dne zaznamenal pád, který jeho progres zpomalil a teď všichni v týmu doufají, že nedošlo k obnovení zranění zad.

Viñales byl první den rychlý, Espargaró to měl s pádem

Španěl Maverick Viñales testoval dva různé podvozky GSX-RR a přitom stačil nastavit maximum na 1'55,880 sekundy, což byl druhý nejlepší čas dne. Na nejlepší čas přitom ztratil necelé půl sekundy.

„Jsem spokojený s prací, kterou jsme dnes odvedli a stejně tak za výsledek, jakého jsme první den dosáhli,“ řekl. „Nezaměřili jsme se tolik na testování spousty věcí, ale víc na konzistenci v zlepšení nastavení a elektroniky. Testovali jsme podvozek 2015 a 2016 a výsledky jsou pozitivní. Třebaže jsem své maximum zajel na starším podvozku tak mám pocit, že v případě nového jsme už hodně blízko, což nabízí velký prostor pro zlepšení.“

„Zajeli jsme spoustu kol a odvedli hodně práce. Časy byly už první den velmi rychlé a například ten můj je už teď o téměř jednu sekundu rychlejší než loni v závodu, takže potřebujeme v tomto duchu pokračovat dál. S přední pneumatikou se cítím dostatečně jistý, zapracovat potřebuje na zadní, protože tam postrádám přilnavost, takže se ještě můžeme zlepšit,“
dodal Španěl.

Aleix Espargaró si v Kataru věřil mnohem víc než naposledy v Austrálii, což produkovalo určitá zlepšení. Bohužel pád Španělovi neumožnil využít maxima času na dráze a s kolem za 1'56,552 sekundy skončil jedenáctý. „Další náročný den, přesto se cítím znovu pozitivně. Po pocitově špatném testu v Austrálii, tady máme lepší konfiguraci a situace se zlepšila. V polovině testu jsme změnili náš směr práce a motorka se o hodně zlepšila.“

„Bohužel dvě hodiny před koncem jsem havaroval, což bylo takové zvláštní, protože jsem měl novou pneumatiku a dostal highsider v pomalé zatáčce, ale takový už je Katar. Když začne být vlhko, traťové podmínky se hodně a rychle mění. Nic jsem si neudělal, jen záda dost bolí, což je ale následek pádu z loňského roku. Teď si půjdu lehnout a pokusím se dát do pořádku. Směr práce, který jsme dnes nalezli je ale rozhodně pozitivní a už se nemůžu dočkat zlepšení,“
dodal Espargaró.

Na dráze katarského Losail je také zkušební jezdec Suzuki Takuya Tsuda, který testoval novou převodovku s plynulou změnou převodových stupňů v obou směrech. Data Suzuki vyhodnotí a rozhodne, zda tyto převodovky budou mít už dnes oba tovární stroje GSX-RR Mavericka Viňalese a Aleixe Espargara.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist