Velká cena Japonska - neděle v Motegi

Kapitoly článku

Moto3 - Závod

Po startu si udržel vedení Danny Kent (Red Bull KTM Ajo), ale v nájezdu do druhého kola už vedl Jonas Folger (Mapfre Aspar Moto3). Třetí jel Luis Salom (RW Racing GP), čtvrtý byl Zulfahmi Khairuddin (AirAsia SIC Ajo) a první pětku uzavíral Alessandro Tonucci (Team Iatalia FMI). Jakub Kornfeil (Redox-Ongetta-Centro Seta) si startem z devatenácté pozice moc nepolepšil, protože byl třiadvacátý a Josep Rodriguez (Moto FGR) jel ve třetím kole závodu osmadvacátý.

V polovině závodu na dvacet kol jel ve vedení Danny Kent, protože Jonas Folger si vybral slabší chvilku a v devátém kole málem havaroval, když se pod ním jeho Kalex/KTM nepříjemně zavlnil. Nicméně Německý závodník bitvu o vedení nevzdával a na špici probíhaly hezké souboje jezdců s motory rakouské KTM. Na třetím místě jel Luis Salom, čtvrtý byl Khairuddin, pátý Tonucci, šestý Cortese a tuto vedoucí skupinku uzavíral sedmý Maverick Vinales (Avintia Blusens). Jakub Kornfeil byl jednadvacátý, Rodriguez na stroji Moto FGR jel pětadvacátý.

Pět kol před cílem závodu nejnižší kubatury vedl pole jezdců Moto3 Jonas Folger, na druhé místo se posunul Sandro Cortese, třetí jel Danny Kent, čtvrtý Alessandro Tonucci, pátý Maverick Vinales a šestý byl Luis Salom. To byla skupina jezdců, kde měl každý šanci na vítězství a o vzájemném postavení rozhodlo až poslední kolo. Ital Tonucci jel perfektní závod a tvrdě bojoval s jezdci KTM o pozice na stupních vítězů. Dvě kola před cílem už to ve zmiňované skupince začalo být hodně napínavé …

V nájezdu do posledního kola sundal vedoucího Jonase Folgera Španěl Luis Salom, takže Sandro Cortese byl rázem ve vedení a pokud by cílem projel první, tak by měl letošní titul mistra světa jistý. Jenže pak ho předjel Kent s Tonuccim, což se německému jezdci moc nelíbilo a chtěl být zpátky ve vedení, ale došlo ke kontaktu s Italem a následoval pád. Cortese se dokázal vrátit zpátky do sedla a závod dokončil šestý. Němec se na svého týmového kolegu Kenta hodně zlobil, ale bezdůvodně.

Závod vyhrál Danny Kent, druhé místo obsadil Maverick Vinales a třetí byl Alessandro Tonucci. Jakub Kornfeil si z Japonska odváží bod za patnácté místo, Josep Rodriguez byl dvacátý čtvrtý.

GP Japonska, Moto3 – Závod
polojasno, 22°C, dráha suchá, 25°C

01- Danny Kent – Red Bull KTM Ajo Factory Team – KTM M32 – 20 kol za 40’02.775
02- Maverick Vinales – Blusens Avintia – FTR Honda M312 – + 0.260
03- Alessandro Tonucci – Team Italia FMI – FTR Honda M312 – + 2.352
04- Alex Rins – Estrella Galicia 0,0 – Suter Honda MMX3 – + 3.404
05- Zulfahmi Khairuddin – AirAsia SIC Ajo – KTM M32 – + 3.645
06- Sandro Cortese – Red Bull KTM Ajo Factory Team – KTM M32 – + 13.394
07- Miguel Oliveira – Team Estrella Galicia 0,0 – Suter Honda MMX3 – + 15.523
08- Louis Rossi – Racing Team Germany – FTR Honda M312 – + 15.739
09- Efren Vazquez – JHK T-Shirt LaGlisse – FTR Honda M312 – + 15.946
10- Romano Fenati – Team Italia FMI – FTR Honda M312 – + 16.129
11- Arthur Sissis – Red Bull KTM Ajo Factory Team – KTM M32 – + 16.223
12- Niccolò Antonelli – San Carlo Gresini Moto3 – FTR Honda M312 – + 16.371
13- Niklas Ajo – TT Motion Events Racing – KTM M32 – + 28.368
14- Alex Marquez – Ambrogio NEXT Racing – Suter Honda MMX3 – + 28.375
15- Jakub Kornfeil – Redox Ongetta Centro Seta – FTR Honda M312 – + 28.509
16- Hyuga Watanabe – Project μ 7C HARC – Honda NSF250R – + 31.071
17- Adrian Martin – JHK T-Shirt LaGlisse – FTR Honda M312 – + 40.292
18- Kenta Fujii – Technomag CIP TSR – TSR3 Honda – + 42.822
19- Jack Miller – Caretta Technology – Honda NSF250R – + 42.896
20- Alan Techer – Technomag CIP TSR – TSR3 Honda – + 47.451
21- John McPhee – Caretta Technology – KRP M3-01 Honda – + 48.245
22- Luca Amato – MAPFRE Aspar Team Moto3 – KALEX KTM – + 48.359
23- Isaac Vinales – Ongetta Centro Seta – FTR Honda M312 – + 48.439
24- Josep Rodriguez – MOTO FGR – MOTO FGR 3 Honda – + 1’03.762
25- Giulian Pedone – Ambrogio NEXT Racing – Suter Honda MMX3 – + 1’10.290
26- Danny Webb – Mahindra Racing – Mahindra MGP-3O – + 1’10.484
27- Yudai Kamei – 18 Garage Racing Team Honda NSF250R – 1 kolo

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist