Varianty pro závod MotoGP v Argentině

V sobotu došlo k poruše zadní pneumatiky Scotta Reddinga, takže výrobce Michelin stáhl aktuální alokaci střední a tvrdé směsi zadní hladké pneumatiky. Týmy dostaly novou zadní pneumatiku tužší konstrukce, kterou měli vyzkoušet v neděli ráno před zahřívacím tréninkem. Ten byl zrušen kvůli počasí, protože dráha byla kvůli dešti mokrá. Vzhledem k bezpečnosti jezdců je nyní stanoven postup pro různé varianty, které můžou nastat během závodu.

Varianty pro závod MotoGP v Argentině

AKTUALIZACE:

Závod MotoGP je definitivně zkrácen na 20 kol.

Start závodu v suchých podmínkách:

1/ jezdci musí zajet vyměnit motorky do boxů od devátého po jedenácté kolo závodu

2/ pokud v průběhu závodu začne pršet a vedení závodu posoudí situaci jako nebezpečnou, bude zastaven červenými vlajkami a všichni jezdci zajedou do boxové uličky

3/ týmy dostanou patnáct minut na přípravu motorek

4/ druhá část závodu bude na deset kol a pozice na startu na základě výsledku první části. Tento závodu bude vyhlášen jako mokrý.

Start závodu v mokrých podmínkách:

1/ jezdci můžou do boxů vyměnit motorku nejdřív po devátém kole

2/ pokud bude závod zastaven z nějakého důvodu červenými vlajkami, a odjeto bylo víc jak třináct kol, platí dané výsledky, závod již nebude restartován
-----------------------------------------------------------

Původně byly dvě varianty, jedna pro možnost suchého warm upu a jedna pro mokrý warm up. Teď je jasné, že zahřívací trénink jeli jezdci MotoGP na vodě, takže pro závod vypsaný na pětadvacet kol platí níže uvedené.

1/ pokud závod odstartují za suchých podmínek, jezdci můžou použít původní alokaci zadních pneumatik střední a tvrdé směsi. Nicméně v tomto případě bude závod zkrácen na 20 kol a bude následovat povinná výměna motorek v boxech a to mezi devátým až jedenáctým kolem závodu.

2/ pokud závod odstartují za mokrých podmínek a dráha bude v jeho průběhu osychat, pak vedení závodu rozhodne, zda je pro jezdce za těchto okolnosti bezpečné pokračovat dál, případně závod zastaví červenými vlajkami. Nový závod na suchu pak bude restartován na deset kol s patnáctiminutovou startovní procedurou. Pokud by po startu dráha znovu měla být mokrá, tak jezdci můžou provést klasicky výměnu motorek v boxech.

3/ pokud závod odstartují za mokrých podmínek a tyto podmínky se v jeho průběhu nezmění, pak délka takového závodu je plných pětadvacet kol

4/ pneumatiky do přechodných podmínek není možné použít za žádných okolností. Důvod? Mají zřejmě stejnou konstrukci jak pneumatiky původní alokace a pokud je závod v kompletní délce v případě mokré dráhy, nebyla by zaručena bezpečnost.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist