Valentino Rossi: Poražený roku 2011

Pokud by se udělovala cena "Poražený roku", tak by ji za sezónu 2011 určitě získal italský ex-šampion Valentino Rossi, což ostatně museli a musí uznat i jeho největší fanoušci, pokud tedy nejsou úplně zaslepeni. Nutno ale také hned dodat, že Rossi zůstal i nadále VELKÝM, takže by se spíše hodilo "Velký poražený...".

Valentino Rossi: Poražený roku 2011
První sezóna Valentina Rossiho na Ducati snad už nemohla skončit hůře, než skončila. Během 17 závodů dojel "The Doctor" jen jedenkrát na podium a dokončil ji také bez jediného vítězství.

Před jejím zahájením si fanoušci, odborníci a celý paddock kladli otázku, jak se bude dařit Valentinu Rossimu na Ducati? Byl to od něho ten správný krok? Bude vyhrávat závod za závodem jako jeho předchůdce Casey Stoner, nebo dopadne jako Marco Melandri, Sete Gibernau či jiní?

Krátce a stručně: Tak, ani tak! Jistě, závod s modelem Ducati 2011 nevyhrál ani jeden. Naopak. Na vlastní kůži musel uznat, co za výjimečného jezdce je Stoner, že s takovým motocyklem dokázal vyhrát za čtyři roky celkem 25 závodů a 42x stál na stupních vítězů. A také musel vzít na vědomí, že se jeho týmu okolo šéfmechanika Jeremyho Burgesse nepodařilo za celý rok motocykl nějak podstatně vylepšit...

Samozřejmě, že jeho výchozí pozice proti stále silnějším Hondám nebyla vůbec jednoduchá a také jistě nemohl od "mladých vlčáků" očekávat, že mu něco darují jen proto, že jako devítinásobný světový šampion má momentálně určité problémy. Ale, že to bude tak těžká sezóna, to nemohl předpokládat ani Rossi. Sice vždy opakoval, že bude těžká, ale tak těžká?
Celkově sedmé místo, tak špatně skončil Ital jen ve svém prvním roce účinkování v Grand Prix v kubatuře 125 ccm v roce 1996. Tehdy byl celkově devátý, ale vyhrál aspoň jeden závod a stál dvakrát na bedně. Navíc aspoň jednou vyjel ve své premiérové sezóně do závodu z Pole position. A letos? Více, jak jedno třetí místo, se mu nepodařilo!

A to ani potom, když Ital neustále přicházel na závodní trať s novými revolučními nápady. V Assenu se třeba místo s motocyklem Desmosedici GP11 objevil s GP11.1. Tedy vlastně s "litrovým" modelem na příští rok, ve kterém byl zabudován motor o objemu 800 ccm, namísto 1000 ccm. Pronikavé zlepšení se ale nedostavilo.

Rossi navíc letos upadl tolikrát, jako nespadl za svou dosavadní kariéru jezdce Grand Prix. A vždy to bylo v okamžiku, když se snažil jet rychleji, než mu to dovolil jeho motocykl Ducati a vždy to byl typický crash s motocyklem Ducati, tedy přes přední kolo.

Přes všechny tyto neúspěchy ale Rossi opět všechny přesvědčil o své výjimečnosti a to hned v mnoha bodech. Jako příklad je nutno uvést jeho obrovskou vyrovnanost výkonů a dále jeho neuvěřitelnou vůli jezdit závody a snažit se je vyhrávat. Ačkoliv ho soupeři poráželi, tak si zachoval neuvěřitelnou závodnickou bojovnost a nespokojil se jen s "kroužením" po trati.
V Jerezu Rossi upadl a vzal s sebou i Stonera. A zatímco se Ital do závodu vrátil a nakonec dojel jako pátý, tak Australan musel závod vzdát. Po závodě samotném se Rossi vydal do Stonerova boxu, aby se mu omluvil. Celá tato akce si získala později hodně velkou mediální pozornost, neboť Vale obdržel přímo před přítomnými televizními kamerami od Stonera ironickou odpověď: "Tvoje ambice jsou větší než Tvůj talent".

Ale Rossi se koncentroval především sám na sebe a sbíral pilně body. Devětkrát skončil v Top-6, i když jeho startovní pozice těmto umístěním zdaleka neodpovídaly. V každém případě až do Motegi pravidelně bodoval ve všech závodech.

V létě dokonce musel vyvracet fámy o tom, že na konci roku opustí Ducati. Jedna z fám zněla, že on a šéfmechanik Jeremy Burgess koupí motocykl Honda RC213V na sezónu 2012 a vytvoří vlastní tým!, aspoň tak to hlásilo populární "Radio Paddock".
Rossi právě v Brně vše označil za pouhé fámy a v ironii označil údajného šiřitele těchto "zaručených" zpráv Marca Melandriho za svého nového tajného manažera. A jen stále opakoval, že už na začátku sezony říkal, že to bude hodně těžké a že se musí tvrdě pracovat na zlepšení výsledku.

V Japonsku a v Austrálii následovaly dva závodní pády po sobě a ani jedenkrát nemohl Rossi v závodě dále pokračovat. 

Hodně těžkým závodním víkendem byla pro Valentina Rossiho Malajsie. Při havárii, do které byl sám zapleten, zemřel jeho přítel Marco Simoncelli. "Byl to vlastně můj mladší bratr", řekl hlasem plným beznaděje Rossi. A až do samého pohřbu zůstal italský šampion po bohu rodiny Simoncelliových a u rakve s ostatky zemřelého závodního kolegy. 
Krátce po havárii se ovšem stal Rossi opět centrálním bodem zájmu, když vznikla fáma, že kvůli smrti SuperSica ukončí nyní "The Doctor" svou fantastickou kariéru: "Tuto fámu vypustili jistí lidé z úst jen z jednoho důvodu, aby se prodalo více novin", okomentoval vše italský jezdec.
Ve Valencii chtěl Rossi na počest zemřelého přítele Marca Simoncelliho dojet na podiové umístění a toto mu věnovat. Tento sen se mu ale nepodařilo splnit, když hned po startu po chybě Andrea Doviziosa závod pro něho skončil, neboť byl zapleten do hromadného pádu společně s Randy de Punietem, Alvaro Bautistou a Nicky Haydenem.

Tímto třetím nedokončeným závodem po sobě zůstal Rossi v roce 2011 na počtu 139 bodů, tedy ironií osudu úplně stejném počtu jako Simoncelli. Ovšem jeho přítel a krajan měl o jedno podium více než Rossi - druhé místo v Austrálii - a tak zůstal navždy v tabulce MS kubatury MotoGP 2011 před devítinásobným mistrem světa.
"Nyní jsme skončili po této sezóně se stejným počtem bodů jako Sic, on je ale v tabulce přede mnou a tímto mu vzdávám svůj hold!" řekl po skončení celé sezóny Rossi.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 16x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist