Valentino Rossi: "Marc Márquez mě znepokojuje"

Valentino Rossi zůstal jako čtvrtý těsně za patama současných hvězd. Ale před hvězdami Pedrosou, Lorenzem a Márquezem má hodně respektu.

Valentino Rossi: "Marc Márquez mě znepokojuje"
Valentino Rossi se po úspěšném začátku testů vyspal na dnešek velmi dobře, neboť ho uklidnilo jak čtvrté místo z prvního dne, tak celkem nepodstatná ztráta na nejlepší čas Pedrosy. Dnes se mu podařilo opět zajet čtvrtý nejrychlejší čas 2:01,038 minuty se ztrátou 0,489 sekundy opět na nejrychlejšího továrního jezdce Hondy.
Proto je na něm vidět spokojenost a přítomné novináře na dnešním brífinku pozdravil žoviálně, jako v dobách své největší slávy. Odpovídal trpělivě na všechny otázky, a satisfakce se mu zrcadlila v zářících očích. Samozřejmě, že se zajímal i o výsledky továrních pilotů Ducati: 9. Hayden, 10. Dovizioso, se ztrátami 1,5 a 1,8 sekundy. Tedy ta stejná písnička, kterou sám poznal na své kůži...

Valentino, opět čtvrté místo, poslední pochybnosti tak definitivně zmizely. Jak by jsi hodnotil druhý testovací den?
"Byl podobný jako ten včerejší. Jsem prostě šťastný, především proto, že jsem dokázal zrychlit. Něco takového jsem v posledních dvou letech zažíval jen zřídka...Je to neuvěřitelný pocit, který jsem už dlouho nepoznal.

S novými pneumatikami jsem dnes jel o 0,5 sekundy rychleji než v úterý. Pomalu budou naše časy zajímavé i pro soupeře, na čas 2:01,038 minuty se už dá dívat. Ale přesto ještě zůstává malá trpkost: o dvě desetiny bylo možné jet rychleji, ale udělal jsem ve vlásence chybu. Bez ní bych dnes možná dohonil Márqueze. Samozřejmě jsem čekal jsem, že Pedrosa, Lorenzo a Márquez budou hodně dobří, nakonec jsou momentálně ve skvělé formě. A mají hodně silnou sebedůvěru ve své motocykly. Také Márquez – i když možná o něco méně než ti dva ostatní.

Jen si vzpomeňte: Ve druhé polovině sezony 2012 byli Lorenzo a Pedrosa absolutně bezkonkurenční, vždy byli vpředu. Ani sám Stoner jim nestačil. Takže je hodně pozitivní, že jsem čtvrtý a to s hodně malou časovou ztrátou.

Pozoroval jsem dnes jednou Lorenza z bezprostřední blízkosti. Viděl jsem, s jakou odhodlaností vletí na dráhu jako bouře a jak hrozně rychle je schopen zajet opravdový Top čas.

Zlepšil jsem se dnes také v pravidelnosti, neboť jsem byl schopen jezdit konstantně nízké časy 2:01 a to je hodně důležité. Na čtvrtek mně zůstaly ještě nějaké měkké pneumatiky, takže pokud bude sucho, počítám, že to bude hodně napínavý den."

Testoval jsi dnes pro Yamahu nějaké nové díly?
"Zkoušel jsem jinou sedačku a některé další maličkosti. Ale zítra dostanu novou specifikaci motoru, kterou dnes používal Lorenzo".

Opět jsi dnes odjel 45 kol, Cítíš se unavený?
"Ano, cítím, ale jde to. V úterý večer jsem byl hodně unavený, dnes je to lepší. A zítra to snad bude ještě o krůček lepší. Nemám ale tolik síly, abych se pokusil o nějaký Long-Run. Déle než čtyři kola jsem na trati nezůstal. Tři, čtyři okruhy jsou ale bezproblémové".

Tvému šéftechnikovi Jeremy Burgessovi se také muselo ulevit?
"Ano, je na něm vidět, že je šťastný. Po celý den má v obličeji úsměv. Atmosféra v týmu je mnoho lepší, než za poslední dva roky. Mechanici jdou už v 19 hodin domů, někdy i dříve. Před rokem ve stejnou dobu se pořád něco povalovalo v boxu, nebo v jeho okolí a všude byl hrozný nepořádek. Hoši z garáže mají nyní daleko více motivace než dříve. A také se mohou večer sebrat a jít společně na pivo, což je hodně důležité pro zachování dobré nálady v týmu.

Máš za sebou dva dny ježdění s Yamahou. Poznal jsi už některé problémy, které se musí odstranit a v čem se Yamaha musí zlepšit v následujících týdnech či měsících?
"Hm, zrychlování je důležitá věc, ve které by měla být Yamaha silnější. M1 je sice dobrá při zrychlení, ale když chceš více využít power, tak okamžitě dělá Wheelies. To je určitě oblast, ve které se musíme zlepšit.

Ještě jsem zde s Yamahou nikdy nejel těsně za Hondou, ale vloni s Ducati za Hondou byl rozdíl hodně velký.

Nezdá se, že by Honda měla více poweru, ale je schopna více poweru přenést na závodní trať. Prostě jsou schopni power více využít než my. Prostě mechanický grip, mechanická trakce, to si myslím já.

Jde v první linii hlavně o druhou část zatáčky, kde ztrácíme. Tam, kde se dává plný plyn."


Převodovka od Hondy, která stojí 700.000 Euro, má tedy oprávněnou cenu. Kdy něco takového bude mít i Yamaha?
"Tak to nevím, Ducati má podobnou převodovku jako Honda, ale ne tak perfektní. Je to něco mezi převodovkou od Hondy a Yamahy. Honda tak má jasnou výhodu. Já sám tlačím na Yamahu, aby takovou převodovku rovněž vyvinula. Ale doposud mně nikdo neřekl, jestli už začali a kdy bude eventuálně nasazena."
Chybí Ti 0,3 až 0,4 sekundy na Daniho a Jorgeho. Jseš schopen to dohnat?
"Tak to vážně nevím. A nedá se na to odpovědět. Doufám, že ano. Normálně jsem totiž v závodě o něco silnější než v tréninku. Ovšem rychlost Pedrosy a Lorenzo v posledních závodech sezony 2012 byla hodně obdivuhodná. A to od prvního kola závodu. Bude to pro mě hodně těžké"!

Marc Márquez byl i druhý testovací den znovu třetí. Pořád na Tebe ještě dělá velký dojem?
"Ano, pořád. V podstatě mě skoro straší a jsem z něho znepokojený. Je mu teprve 19 let a ze všech nás má ty největší možnosti, být stále ještě lepší. Je nejmladší, a má nejméně zkušeností. A to je hodně znepokujující."



Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.28
Známkováno: 18x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist