Valentino Rossi: "Mám o 1000% větší motivaci"

Továrnímu pilotovi Yamahy Valentinu Rossimu se po třetím místě daleko volněji dýchá, musí ale změnit svůj jezdecký styl a zároveň obdivuje svého týmového kolegu a mistra světa Jorge Lorenza.

Valentino Rossi: "Mám o 1000% větší motivaci"
Valentino Rossi si zajistil při testu MotoGP v Sepangu v posledním dnu třetí místo, tedy první řadu startovního roštu - před Marcem Márquezem. A jak ohodnotil 34-letý pilot svůj třídenní návrat k Yamaze?

Tvé krátké hodnocení po třech dnech?
"Jsem neuvěřitelně šťastný. Nemohl jsem si představit lepší výkon, lepší start u nového partnera. Proto bylo hodně důležité, že tento první test probíhal tak pozitivně. Všichni jsme měli určité pochybnosti. Já také. Nevěděl jsem, jak moc budu konkurenceschopný. Proto jsem po těchto třech dnech cítil opravdu šťastný a uvolněnější, lépe se mně dýchá. Nyní vím, že jsme schopni v této sezóně dosáhnout na dobré výsledky. Jsem rychlý a konstantní. Třetí den byl pro mě hodně dobrý, zlepšil jsem se ze čtvrtého na třetí místo.
V posledních dvou rocích jsem bojoval o třetí či o čtvrtou řadu na startovním roštu. 2013 budu ale moci někdy startovat z první řady. To bude úplně něco jiného. Také moje časy se denně zlepšovaly. 0,4 sekundy na nejlepší čas, to jde.

Samozřejmě, že máme před sebou hodně práce. Zvláště, pokud budu chtít udržet krok s Pedrosou a Lorenzem. To bude hodně těžká práce. Jorge zde předvedl velmi silnou závodní simulaci. To bylo něco skvělého, na hodně vysokém levelu. Hodně vysoká rychlost, velmi konstantní časy, jel prostě neuvěřitelně výborně. Pokud bych já jel třetí den testů závodní simulaci, tak bych byl v každém případě o hodně pomalejší.
Ale udělali jsme oproti roku 2012 velký krok dopředu. V každém případě mohu nyní myslet na to, udržet tempo Pedrosy a Lorenza."

Co se musí na motocyklu vylepšit?
"Vyzkoušel jsem rovněž nový motocykl, který budeme používat v letošní sezóně. V některých oblastech je modifikovaný. Tuto verzi budeme používat v této sezóně. Je hodně důležité, že jsou vidět pokroky, neboť ve druhé polovině sezóny 2012 měl Lorenzo problémy, udržet tempo Hondy.
 
Pokud chceme závodit s Hondou, tak potřebujeme něco lepšího, než v loňském roce. Vypadá to ale tak, že se vše vyvíjí tím správným směrem.
Nejsem ale nyní v pozici jezdce, který musí určovat směr dalšího vývoje. Musím nejdřív ještě objet nějaké kilometry. Teprve, až získám lepší pocit pro M1 a svůj styl více adaptuji na Yamahu. budu moci něco navrhnout. To má ale čas."


Jak hodnotíš nové pneumatiky Bridgestone?
"Nejsou vůbec špatné. Mně se líbí. Důležité je, donutit tvrdé pneumatiky, aby fungovaly. Pokud máš problémy s touto směsí, tak je to hodně težké. Proto já využívám vždy tvrdé gumy. Ty měkké jsou pro mě příliš měkké. Bohužel jsme v poslední době mohli využít tvrdé směsi hodně málo.  

Pokud tedy budou nyní tvrdé směsi lepší, tak to pro mě může být pouze výhoda".

Co Tvůj týmový kolega Jorge Lorenzo? Zlepšil se v posledních dvou sezonách?
"Ano určitě, také to tak vidím. Myslím si, že je nyní perfektní. Je velmi rychlý, je rychlý za všech podmínek, je rychlý hned od prvního kola. Ovládá perfektně motocykl. Nedělá chyby. Úroveň jeho koncentrace je neuvěřitelná.

Také při závodní simulaci je obrovsky silný. Ano, je absolutní špička.

Dle mého názoru se už v letech 2008, 2009 a 2010 hodně zlepšil, už v sezóně 2010 byl velmi dobrý, ale nyní je ještě silnější."


Vypadá to tak, že Tvé vnitřní zapálení ještě nezhaslo. Jak se těšíš na MS 2013?
"2012 a 2013 jsou úplně jiné světy. Nyní se nacházím v úplně  jiné situaci. Vypadá to tak, jako bych nyní dělal úplně jiný druh sportu. Samozřejmě, že to bude hodně náročná sezóna. Ale mohu odletět do Kataru s vědomím, že jsem schopen závodit s nejlepšími.

V takovém případě stoupne motivace o 1000% - tedy v porovnání s posledními dvěma roky. To jsem jasně věděl: 6. místo je maximum.
"
Musíš se přesto jezdecky ještě zlepšit?
"Byl jsem hodně zvědavý, když jsem přijel do Sepangu. V mé hlavě se odehrávala myšlenka, že jsem v posledních dvou katastrofálních sezónách zapomněl, jak přivést motocykl na samou hranu.

Nyní vím, nezapomněl jsem to. Ale v posledních dvou, tří sezónách se změnily zásadní požadavky na jezdce MotoGP. V první řadě kvůli elektronice, a dále kvůli pneumatikám.

Jezdecký styl opravdových Top pilotů, jako jsou Stoner, Pedrosa či Lorenzo – se od roků 2008 a 2009 hodně změnil.

Takže i já musím změnit svůj styl. Nevím ovšem, zda se mně to podaří. V každém případě jsem si tím hodně jistý, pokud bude M1 vyvíjena dle mého přání. V posledních dvou rocích jsme totiž nemohli dělat to, co jsme chtěli. Takže se to také nemohlo nijak zlepšit...!"

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.71
Známkováno: 14x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist