Valentino Rossi: "Dlužím Bradlovi pizzu"

Valentino Rossi zajel své nejrychlejší kolo za Stefanem Bradlem a byl tak jen o 14/1000 sekundy pomalejší než Crutchlow.

Valentino Rossi: "Dlužím Bradlovi pizzu"
Valentino Rossi (34) si po prvním místě v neděli vyjel ještě druhou pozici v pondělí, tedy skvělý čas a pouze o 0,2 sekundy pomalejší než jeho značkový kolega Cal Crutchlow.

Valentino, poprvé ve svém životě jsi zajel nejlepší čas v háku za Němcem?
"Ano, to je pravda. Správně, byl jsem za Bradlem. Nevěděl jsem, jestli má obuty nové gumy, nebo ho mám zkusit předjet. V každém případě mě pěkně táhl. Musím mu zaplatit pizzu".

Crutchlow překonal tvůj nedělní čas o 0,014 sekundy. Štve Tě to?
"Určitě. Když jsem viděl, že Cal zajel 1:39,5, tak jsem se hned díval na další místa za desetinou čárkou. Potom jsem si říkal: ...., on mě pěkně zařízl".

Crutchlow byl už v neděli třetí, jen o 0,049 sekundy za tvým nejlepším časem. Překvapila tě jeho forma?
"Hm, on byl už vloni zde hodně rychlý. Málokdy jsou superbikoví piloti v Jerezu rychlí, on je výjimka. Ano, bylo to určitě překvapení, ale on je svými časy vždy velmi blízko nás".

Dnes bylo pouze posledních 90 minut opravdu suchých. Otestoval jsi přesto nové šasí?
"Ano, vyšlo to. Ovšem má oproti tomu starému jak výhody, tak i nevýhody. Má lepší stabilitu při brzdění, ale naopak se s ním hůře vjíždí do zatáčky. Při GP-Katar proto pojedu doposavadní šasí a při dalším testu musím to nové pořádně vyzkoušet."
V roce 2004 jsi při svém debutu na Yamaze ve Welkomu hned vyhrál. V neděli jsi byl nejrychlejší, v pondělí druhý. Jseš schopen při svém druhém debutu na Yamaze hned vyhrát svůj první závod Grand Prix v Kataru?
"To bude hodně těžké. Lorenzo, Pedrosa, ti jsou opravdu silní. A Márquez také. Losail Circuit nepatří k mým oblíbeným okruhům. Sice jsem tam už také vyhrál, ale není to rozhodně moje trať. Myslím si, že třeba v Jerezu budu lepší.

Ale jsme konkurenceschopní. Jsem velmi šťastný s testovacími výsledky, tedy s výjimkou Texasu. Důležité bude využít naplno všechny tři volné tréninky v Doha a hodně rychle najít ten správný set-up.

V zásadě jsem ale se zimními testy spokojen. Proběhly jak pro mě, tak pro tým velmi dobře. V Sepangu a v Jerezu jsme byli silnější než v Austinu. Proto si myslím, že v Evropě budeme vypadat silnější než v Kataru a v Texasu. Jerez a Le Mans, to jsou dvě tratě, které vyhovují mně a Yamaze. "


Marc Márquez byl na závěr pátý a pořád jezdí hodně dobře...
"Ano, je opravdu dobrý. Na všech tratích dojížděl hodně vpředu. Pedrosa je také hodně silný, ačkoliv se jeho opravdové niveau stále ještě nedá správně odhadnout. Ovšem on a Jorge Lorenzo byli při všech zimních testech opravdu hodně silní. Marquez byl konkurenceschopný na různých tratích a při závodech bude také jistě silný".
Máš už nyní 34 roků. Budeš bojovat o titul?
"Pořád ještě mohu závodit o podia. To je také náš cíl. Ale jak už jsem řekl: Moje silné závody přijdou až v Evropě.

Bude záležet na tom, jak se nám podaří nastavit motorka. Zde v Jerezu se nám v neděli podařil obrovský krok. Do té doby jsem musel riskovat na 110%. Nyní to všechno funguje lépe. A to je důležité."


Stefan Bradl má před sebou druhou sezónu v MotoGP. Jak moc mu věříš?
"Stefan je silný a také rychlý. Doufám, že ho ale budu porážet, i když to zřejmě nebude pokaždé."

MotoGP World Championship 2013 - Test IRTA Jerez, 3° den
01- Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – 1’39.511
02- Valentino Rossi – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 0.224
03- Stefan Bradl – LCR Honda MotoGP – Honda RC213V – + 0.464
04- Jorge Lorenzo – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 0.594
05- Marc Marquez – Repsol Honda Team – Honda RC213V – + 0.619
06- Andrea Iannone – Energy T.I. Pramac Racing Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 0.820
07- Nicky Hayden – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 0.859
08- Andrea Dovizioso – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 1.005
09- Michele Pirro – Ducati Test Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 1.370
10- Randy De Puniet – Power Electronics Aspar – ART GP13 – + 1.460 (CRT)
11- Bradley Smith – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 1.623
12- Aleix Espargaro – Power Electronics Aspar – ART GP13 – + 1.707 (CRT)
13- Claudio Corti – NGM Mobile Forward Racing – FTR Kawasaki – + 1.932 (CRT)
14- Hiroshi Aoyama – Avintia Blusens – BQR FTR – + 2.261 (CRT)
15- Lukáš Pešek – CAME Iodaracing Project – Ioda Suter BMW – + 2.280 (CRT)
16- Karel Abraham – Cardion AB Motoracing – ART GP13 – + 2.353 (CRT)
17- Yonny Hernandez – Paul Bird Motorsport – ART GP13 – + 2.852 (CRT)
18- Danilo Petrucci – CAME Iodaracing Project – Ioda Suter BMW – + 2.917 (CRT)
19- Michael Laverty – Paul Bird Motorsport – PBM 01 – + 2.959 (CRT)
20- Bryan Staring – Go&Fun Honda Gresini – FTR Honda MGP13 – + 4.014 (CRT)
21- Colin Edwards – NGM Mobile Forward Racing – FTR Kawasaki – + 16.770 (CRT)
22- Hector Barbera – Avintia Blusens – BQR FTR – + 17.386 (CRT)

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist