Valentino Rossi: "Cítím se pořád jako šampion"

Valentino Rossi nebude rozhodně psát žádný nový milostný dopis M1, ale důvěru v ní neztratil, ba naopak ji získal ještě větší! Za několik hodin začíná pro italského továrního pilota Yamahy boj o znovu vylepšení jeho pošramocené pověsti šampiona, kterou si za poslední dva roky kolem sebe svými nevýraznými výkony u Ducati bohužel utvořil.

Valentino Rossi: "Cítím se pořád jako šampion"
Valentino Rossi (34) chce při nočním závodě GP v Kataru obnovit své dobré jméno. Dvouleté závodění u Ducati by se mělo ztratit úplně v mlze a být bráno v budoucnosti jako výjimka potvrzující pravidlo skvělé kariéry populárního Itala.

Valentino, byl tvůj návrat k Yamaze doprovázen doposud jen příjemnou muzikou v tvých uších?
"Ano, comeback je obrovská story. A také napínavá sázka. Pro mě a také pro Yamahu. Po dvou rozdělených létech jsme se opět spojili. Společně se chceme dostat opět na špici".

Jaký je to pocit, být znovu členem rodiny zvané Yamaha?
"Prvotřídní. Nejdříve jsem si dělal trochu starosti. Nevěděl jsem, jaká mě čeká atmosféra. Ale bylo to bezproblémové, z každého pohledu. Yamaha je prostě částí mé rodiny. S touto továrnou mě spojují ty nejhezčí okamžiky mé kariéry. Společně jsme dosáhli na mnoho nezapomenutelných výsledků. Takže důvěra se pouze vrátila nazpět a pokračuje."

                          

Když jsi se 2010 loučil se svou M1, tak jsi za sebou zanechal milostný dopis a slíbil ji věrnost. Napíšeš nyní nový dopis?

"Ten dopis byl opravdu velká legrace. Myslím si ale, že si další dopis mohu ušetřit. Prostě jen pokračujeme tam, kde jsme 2010 přestali. Je to tak, jako bychom dva roky prostě neexistovali".

Yamaha ti dala jistě hodně satisfakce, když jsi se s ní hned v prvním roce 2004 stal mistrem světa. Necítíš se nyní jako dítě, které jde poprvé do školy?
"Ano, přesně tak se cítím. Jako dítě, které dostane cukroví. Znovu se posadit na M1 byl pro mě nepopsatelný pocit štěstí. Testy proběhly velmi dobře, tedy s výjimkou Texasu. Jerez ale ukázal: Jsme připraveni na závody!"

         

Co se na M1 od roku 2010 změnilo?

"M1 je úplně jiná. To bylo pro mě při prvním testu opravdu velké překvapení. Základ je sice stejný jako 2010, ale jinak jsem hned cítil, že v každé oblasti se podařilo udělat velké změny směrem dopředu. To je patrné na každé trati, na každém kousku okruhu. Yamaha udělala neuvěřitelný kus práce, co jsem byl pryč. Nový motocykl má lepší stabilitu, více gripu, je jednodušší ho ovládat a také elektronika je daleko lepší. Navíc je tento bike o objemu 1000-ccm s řadovým čtyřválcovýn motorem daleko více konkurenceschopný, než ten o objemu 800 ccm, který byl do závodů nasazován od roku 2007 do konce 2011. S motocyklem 800 ccm jsme měli občas problémy, hlavně v začáteční fázi."

Zažil jsi několik zklamání. Cítíš se přesto pořád ještě jako šampion?
"Ano, mám totiž štěstí, že jsem ve své kariéře vyhrál hodně závodů. Dosáhl jsem mnoho, vyhrál jsem hodně mistrovství světa a tak dále... Ano, cítím se pořád jako šampion".
Proč je pro tebe Yamaha nejlepším motocyklem?
"Protože nejlépe vyhovuje mému jezdeckému stylu. S M1 dokáži odvést 100% mého potenciálu. Motocykl je precizní, musíš ho vodit čistě a on ti vyjde vstříc. Je to prostě ideální motocykl jako stvořený mému jezdeckému stylu".

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist