Valentino Rossi: "Cítím se mladší než dříve"

Valentino Rossi přišel k prvnímu důležitému testování s určitými pochybnostmi, které ale po pěti odjetých kolech zmizely.

Navrátilec k Yamaze Valentino Rossi (34) ztratil první den testů v Sepangu pouhých 0,4 sekundy na nejlepší čas Daniho Pedrosy (Honda) a bylo na něm vidět obrovské uvolnění.

Valentino, ze začátku jsi vedl tabulku časů, na konci jsi skončil čtvrtý. Jaký je Tvůj pocit na Yamaze?
"Jsem velmi spokojený. Probíhalo to lépe, než jsem očekával. To myslím opravdu upřímně. Po dvou letech u Ducati jsem o sobě trochu pochyboval. Ptal jsem se sám sebe: Jsem ještě stále Top jezdec?

Ale první den proběhl opravdu hodně pozitivně. Časy jsou dobré, ztrátu na nejlepší měřím opět na desetiny a ne na sekundy.

Hodně lehce jsem si zvykl na tento motocykl. Musím říci, že tato M1 je lepší, než ta, kterou jsem po sobě zanechal v roce 2010. Lorenzo a jeho tým odvedli opravdu velmi dobrou práci. Hlavně je lepší elektronika, nechá se nyní jednodušeji nastavit.

To, že jsem čtvrtý, mohu v poklidu akceptovat. Lorenzo a Pedrosa znají své motocykly zevnitř a zvenčí nazpaměť. A oba se nacházejí na vrcholu své kariéry. Navíc první den testování nehraje vůbec roli, zda jsem druhý, třetí nebo čtvrtý.

Marc Márquez mě dnes hodně nadchnul. Předvedl neuvěřitelný nástup. Mně se líbí jeho nasazení. Jede tak, jak kdyby chtěl vyhrát hned první rok mistrovství světa. To mě fascinuje. Samozřejmě, že nevíme, zda neudělá nějakou chybu nebo mu budou v určitých situacích chybět závodní zkušenosti. Ale bude hodně silný. Už před třemi měsíci jsem říkal, že bude už při prvních závodech bojovat hodně vpředu. Přesto mě dnes opravdu překvapil".
Jak dlouho jsi potřeboval, aby jsi se cítil na Yamaze opět v absolutní pohodě?
"Jezdecká pozice, pozice na sedačce, to bylo okamžitě bezproblémové. Normálně vždy říkám: Po deseti kolech poznám, jestli mně motocykl vyhovuje nebo ne. Nyní ale už vím úplně jasně: Můžeme v klidu dále pracovat, motocykl reaguje tak jako dříve velmi podrobně na každou změnu nastavení. U Ducati jsme mohli dělat co jsme chtěli, ale stále se vyskytovaly problémy se spodní části motocyklu, špatný pocit pro přední pneumatiku a chybějící trakce.

Pokud se podívám na časy z dnešního dne, tak je jedno jasné: díky Yamaze jsem se zlepšil, Ducati stojí tam, kde byla v roce 2012.

Když jsem v listopadu 2010 jel poprvé ve Valencii s Ducati, tak jsem po třech ujetých kolech jasně věděl, že mně čekají dva hodně složité roky.

Dnes jsem po pěti kolech vůbec nemusel o ničem pochybovat. Vše prostě fungovalo dohromady, od pozice až po pocit na motocyklu. Také charakteristika motoru mně vyhovuje. Výraz problémy s nastavením spodní části motocyklu už ode mě neuslyšíte a vrátil se mně i dobrý pocit s předním kolem.

Řekněme to takto: Doposud jsem ve svém životě všechny výzvy překonal. Na Ducati jsem ovšem ztroskotal. Ale po těchto dvou rocích se nyní cítím mladší a mám větší motivaci, než dříve.

Po dvou sezonách jsem to u Ducati vzdal, neboť jsem cítil: to není motorka pro mě. To byl ten hlavní důvod.

Snad vyhovuje celý koncept Yamahy lépe mému jezdeckému stylu, šasím počínaje až po řadový motor. A bike o objemu 1000 ccm mám raději než ten o 800 ccm z roku 2010."


Co jsi všechno dnes na Yamaze zkoušel?
"Dopoledne jsem jezdil s motocyklem 2012, tak jak byl ve stavu po závodě GP-Valencia. Odpoledne jsem měl čerstvý motor 2013. Hodně jsem jezdil s ojetými pneumatikami a se zadní gumou, která měla za sebou už 27 kol, jsem zajel čas 2:02,0 minuty! Také jsem vyzkoušel některé nové díly na rok 2013. Ale nikdy jsem nejel více než 8 kol naráz".

Ublížila Ti ostuda s Ducati na lesku Tvé kariéry?
"Hm, to nevím. Ale život jde dále".

Honda bude v roce 2013 hodně silným soupeřem. I bez Caseyho Stonera?
"Ano, mají o něco lepší zrychlení. Ale ztráta 0,4 sekundy na nejlepší čas je velmi dobrý začátek. Uvidíme, jak se dokážeme my zlepšit během dvou následujících dnů. Ale pokud si vzpomenu na období u Ducati: stále jsme byli za Yamahou 1,5 až 2 sekundy pozadu. Yamaha – to je úplně jiná historie".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (24x):



TOPlist