V Sepangu řeší potíže s novým povrchem

Vedení okruhu Sepang International Circuit (SIC) loni rozhodlo o kompletní výměně povrchu dráhy. To letos ovlivnilo předsezonní testy královské kubatury, protože místo dvou třídenních testů tam jezdci byli jen jednou. Od poloviny února až do května tam probíhaly stavební práce, které představovaly nejen výměnu asfaltu, ale také pár změn v únikových zónách jednotlivých zatáček. Začátkem července tam nové traťové podmínky testovali zástupci jednotlivých výrobců MotoGP a jak to tak vypadá, mnozí zainteresovaní teď mají vrásky na čele.

V Sepangu řeší potíže s novým povrchem

Výměna povrchu dráhy Sepangu je jedna z největších akcí v rámci modernizace od roku 2007. Hned po jejím dokončení závodily v Malajsii týmy mistrovství světa superbiků a vše se obešlo bez problémů. Tom Sykes vyhrál první závod, Nicky Hayden druhý a vše s novými rekordy na kolo. Další dvě špičkové akce pro Sepang jsou nyní formule 1 a závodní víkend motocyklového seriálu Grand Prix.

Začátkem července tam Michelin testoval traťové podmínky pro říjnový závod a narazili na problém. Jde o to, že v tropických podmínkách Malajsie dráha po dešti velmi rychle osychá, což samo o sobě problém není, potíž je ale v tom, že jakmile je dráha suchá, v určitém okamžiku dne se voda začíná vracet zpět. Prolíná strukturou asfaltu zpět na povrch a vytváří mokrá místa, což je samozřejmě jak pro motorky, tak pro formuli velmi nebezpečné.

V Malajsii testoval jezdec LCR Hondy Cal Crutchlow, barvy Ducati reprezentoval testovací jezdec Michele Pirro a Yamaha povolala Colina Edwardse. „Všude tam byla mokrá místa,“ řekl Crutchlow. „Může svítit slunce, teploty kolem čtyřicítky, celý den dráha vysychá, ale v závěru dne je tam najednou víc vody než bylo předtím.“

Celá věc je nyní ve stádiu šetření, zda třeba neměla na zmíněnou problematiku vliv silná tropická bouřka, která testu pneumatik předcházela. Společně s vedením okruhu SIC na tom intenzivně pracuje firma Dromo, jenž obnovu povrchu projektovala a rovněž společnost Nippon Road, která má na starosti údržbu tratě. Cílem je udělat vše proto, aby k podobné situaci už nedošlo.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist