V roce 2016 bude Ducati MotoGP na stejné lodi jako Yamaha a Honda

Během víkendu v Assenu došlo na změnu v pravidel, což pro Ducati znamená, že v sezoně 2016 pojedou v tovární specifikaci a budou se řídit stejnými předpisy jako dnes Yamaha nebo Honda. To znamená, že již nebudou mít možnost těžit z výhod měkčích pneumatik, vyššího počtu motorů nebo neomezeného testování.

V roce 2016 bude Ducati MotoGP na stejné lodi jako Yamaha a Honda

Výrobci, kteří nevyhráli v letech 2013 až 2015 závod na suchém povrchu, měli možnost těžit z výhod měkčích pneumatik, více paliva, vyššího počtu motorů a větší svobody při vývoji. Výrobci, kteří byli takto zvýhodněni, mohli o jednotlivé výhody přijít v rámci nového bodovacího systému, takzvaných koncesních bodů - tři body za vítězství, dva body za druhé místo a jeden za třetí. Po dosažení šesti bodů výrobce přišel o možnost čerpat výhod kategorie Open.

Pro letošní sezonu ale bylo stanoveno, že výrobce, který v roce 2015 dosáhl tří bodů v závodech na suchém povrchu okamžitě ztrácel nárok na 24litrů paliva a dál pokračoval s 22litry. Co se týče ztráty výhod měkčích pneumatik a neomezeného testování, to v roce 2015 zůstalo na hranici tří vítězství v závodech na suchém povrchu.

Systém koncesních bodů měl fungovat až od roku 2016, ale na jednání Komise Grand Prix v Assenu bylo odsouhlaseno, že by Ducati měli započítat už letošní výsledky. Jezdci Andrea Dovizioso a Andrea Iannone získali celkem šest umístění na stupních vítězů, čímž v rámci značky Ducati nasbírali deset koncesních bodů.

To znamená, že byla překročena stanovená hranice šesti bodů, takže pro rok 2016 Ducati nebude mít možnost těžit z výhod kategorie Open. Rovněž bylo odsouhlaseno, že s okamžitou platností budou započítávány také výsledky závodů na mokré dráze, což mělo rovněž platit až od roku 2016.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist