V roce 2014 v MotoGP bez CRT?

Viceprezident HRC Shuhei Nakamoto potvrdil, že v roce 2014 pošle továrna Honda do závodů královské kubatury MotoGP celkem pět produkčních motocyklů Honda, postavených na bázi továrních prototypů HRC ze sezony 2013. To vše by znamenalo postupné vymizení biků CR ze startovního roštu.

Od doby závodění NSR 500V2 (do roku 2001) nenabídla Honda Racing Corporation k prodeji žádné produkční motocykly do královské kubatury. Naposled to byly dvoutakty o objemu 500-ccm, které si mohly privátní týmy za velmi příznivé ceny zakoupit.

Předtím ovšem - do roku 1989 - prodávala HRC produkční závodní tříválce 500-ccm, s jedním tímto originálem se třeba stal Freddie Spencer v roce 1983 mistrem světa 500-ccm.

V roce 2014 bude k prodeji celkem pět produkčních motocyklů HRC pro královskou kubaturu MotoGP-WM, ovšem poprvé se bude jednat o čtyřválce. Jejich stavba bude vycházet z biku RC213V roku výroby 2013. Z důvodu vývoje těchto produkčních motocyklů určených k prodeji zákazníkům s nimi už v létě 2012 vyjeli na trať při testech oba dva tovární piloti Repsol-Honda, Casey Stoner a Dani Pedrosa.
Viceprezident HRC Shuhei Nakamoto potvrdil, že jeden z těchto motocyklů bude nasazován do závodů MotoGP s wild card už v létě příštího roku a sice v sedle s Japoncem Ryuichi Kiyonarim, zřejmě v týmu Gresini-Honda, kterého vidíte na archivním snímku při testování ve Valencii 2005.

Cena kompletního balíčku, tedy dva motocykly odvozené od RC213V by se měla pohybovat mezi 1 až 1,2 miliony Euro. Co je ale nejvíce důležité: Je to prodejní cena, tedy žádný leasing a motocykl tak zůstane i po sezoně majetkem týmu!

V této ceně jsou obsaženy všechny náklady na sezonu, tedy včetně revize motorů: "Netýká se to ovšem náhradních brzdových dílů a nejsou v ní zahrnuty náhradní kola. Jinak by mělo vše stačit na celou sezonu, tedy včetně 4 až 5 pádů", říká dále pro www.speedweek.de Shuhei Nakamoto.
Co se týká výkonu motoru, tak zůstává Nakamoto trochu tajemný: "Shodněme se na tom, že tovární motory 1000-ccm Daniho a Caseyho měly v tomto roce víc než 250 HP.  Takže kdyby měly produkční motocykly třeba o 10 HP PS méně, znamenalo by to v Top Speedu maximálně 2 až 3 km/h méně".

Tyto produkční motocykly ale nebudou podléhat reglementu motocyklů prototypových, což v praxi znamená, že v sezoně 2014 budou smět používat nádrž na 24 místo na 20 litrů. "Tím se sníží rozdíl ve výkonnosti mezi továrními a produkčními motocykly a bude tak menší, než v tréninku či v kvalifikaci", je přesvědčen Nakamoto.
Nabídka od HRC tak na závodním trhu omezí CR motocykly, jako jsou Suter-BMW, ART-Aprilia, FTR-Kawasaki či FTR-Honda, zřejmě na nulu.

CEO Dorny Carmelo Ezpeleta bere sezonu 2013 jako přechodnou, v každém případě se mu podařilo zaplnit startovní rošt na příští sezonu na 24 motorek na startovním roštu (2010-17, 2011-21) a počítá pro sezonu 2014 - i bez týmů CR - s 23 účastníky v kubatuře MotoGP.

Kromě dvou továrních motocykl Repsol-Honda a dvou prototypů u LCR a Gresiniho, pojede ještě pět produkčních motocyklů Hondy. Yamaha plánuje dvě tovární motorky s Lorenzem a s Rossim, k tomu dva satelity u Tech3-Yamaha, a kromě toho pronajme čtyři motory YZR-M1 privátním týmům. Ducati zůstane na stávajícím počtu dvou jezdců v továrním týmu a dvou jezdců v týmu Pramac. A po dvouleté pauze se vrátí se dvěma piloty do MotoGP továrna Suzuki.
Suma sumárum, minimálně 23 strojů a jezdců na startovním roštu královské kubatury MotoGP 2014, tedy stejně jako v roce 2005, z kterého pochází snímek tehdejšího továrního pilota Hondy Maxe Biaggiho.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist