V otázce kategorie Open má Suzuki jasno

Japonský výrobce intenzivně připravuje svůj motocyklový prototyp třídy MotoGP na návrat do mistrovství světa silničních motocyklů, kde má se svým závodním týmem nastoupit už v příštím roce. Japonci mají velký zájem na tom, aby jejich motocykl byl okamžitě konkurenceschopný vůči takovým značkám jako Honda nebo Yamaha.

V otázce kategorie Open má Suzuki jasno
Cílem Suzuki je tedy návrat do mistrovství světa v roce 2015 s motocyklem třídy MotoGP a samozřejmě v tovární specifikaci. O cestu do kategorie Open Suzuki zájem nemá a to ani za předpokladu, že by tím na úvod získali víc motorů na sezonu, víc paliva a teď už i potvrzené o stupeň měkčí pneumatiky.

Všechno pro má také své proti a pro Suzuki je nepřijatelné vzdát se vývoje vysoce sofistikovaného softwaru Mitsubishi, s nímž už mají velké zkušenosti. O tom také závodění je, aby výrobce vyvíjel a následně vyzkoušel nejnovější technologie ve vysoce konkurenčním prostředí a to nejlepší pak nabídl svým zákazníkům. Je to také o tom, jak co nejlépe zdůvodnit vysoké náklady na závodění svým akcionářům.
Tato myšlenka není cizí Hondě, není cizí ani Yamaze Suzuki zřejmě bude třetí továrnou, která nebude mít zájem přijmout omezení týkající se právě elektroniky. Promotér Dorna chce v rámci snižování nákladů zavést od roku 2017 jednotnou elektroniku právě u všech motocyklových prototypů. Ne všem (výrobcům) se to ale zamlouvá.

Šéf projektu Suzuki MotoGP Davide Brivio přestup na specifikaci Open v roce 2015 odmítl, když pro Motorcycle News uvedl: „Chceme mít rovnocenné postavení s Hondou a Yamahou. Nemáme pocit, že by třída Open byla pro nás nějak zajímavá. Suzuki, stejně jako ostatní výrobci, zastává myšlenku, že je MotoGP místem pro vývoj nových technologií a elektronika je jedna z jejich nejdůležitějších částí.“

„Toto je pohled Suzuki z technického hlediska. Chápeme, proč se chce Dorna vydat směrem úspor a vyvážení technických parametrů. Na tomto se lze shodnout, ale jinak bychom přivítali co největší prostor pro vývoj nových technologií. Jsme připraveni dostát požadavkům Dorny, ale možnost vývoje technologií je pro nás zásadní,“ dodal Ital Brivio.
Už nějakou dobu se spekuluje o možnosti přestupu Ducati do nové kategorie Open. Poprvé tuto informaci přinesla italská média, když se zřejmě přeřekl Andrea Dovizioso, který bral tento přestup již za hotovou věc. Později tyto informace vedení Ducati dementovalo, ale stín pochybnosti zůstal. Po Doviziosovi hovořil na adresu Ducati Open také Cal Crutchlow, jenž s velkým přesvědčením vysvětlil, že se této myšlence vůbec nebrání.

Bývalý člen vedení Ducati Livio Suppo dnes pracuje u Honda Racing Corporation (HRC) a ohledně přestupu Ducati na specifikaci Open má poměrně jasno, když uvedl: „Ducati to teď nemá snadné. Loni zaznamenali vůbec nejhorší sezonu od roku 2003, takže chápu, že se potřebují něčeho chytit a je pochopitelné, že využitím třídy Open navýší svůj potenciál.“

Navýšeným potenciálem Livio Suppo zřejmě myslí fakt, že na měkčí zadní pneumatice může v úvodních kolech získat Desmosedici 0,5 až 0,8 sekundy. Do prvního testu v Sepangu nebylo zcela zřejmé, zda měkčí pneumatiky bude třídě Open Bridgestone dodávat. Teď to jisté je, takže pro Ducati je rozhodování o to snazší. Pokud vezmeme v úvahu výhodu měkčích pneumatik, vyššího množství paliva na závod a vyššího počtu pohonných jednotek na sezonu, Ducati do toho zřejmě půjde a jejich oznámení se s napětím očekává.
Jak po testech v Sepangu uvedl šéf projektu Ducati MotoGP Paolo Ciabatti: „Necháme si to projít hlavou a v příštích několika týdnech se rozhodneme.“ Takže teď už jen zbývá, kdy přesně k tomu rozhodnutí dojde. Čas mají do konce měsíce, protože poslední termín pro změnu je 28.února 2014.

Vedení Ducati má krásný příklad u Forward Racingu, jenž si pronajal Yamahy M1 (bez elektroniky a kapotáží), které jsou dle předpisu opatřeny elektronikou Magneti Marelli a jezdec italského týmu Aleix Espargaró během úvodního testu v Sepangu přímo zazářil. Možná až příliš.

Šéf týmu Monster Yamaha Tech 3 Herve Poncharal má ve svých boxech také Yamahy, ale v tovární specifikaci a nebyly rychlejší než ta Epspargarova. Přesto Francouz na to to téma tvrdí, že Yamaha-FTR týmu Forward Racing jednoznačně splňuje kriteria kategorie Open. „Řeči o tom, že tomu tak není způsobilo především to, jak moc je rychlá. Pokaždé se zmiňuje jen Yamaha, ale proč ne Ducati, když dělají naprosto to samé. Bude to tím, že se Ducati necítí ohroženi.“

V opozici proti chystaným změnám v mistrovství světa prototypů zřejmě bude kompletní a velmi silná sestava japonských výrobců Honda, Yamaha a Suzuki. Pokud Ducati vsadí vše na jednu kartu a to, že od roku 2017 budou muset stejně všichni přejít na jednotnou řídící elektroniku Dorny, rozehrává se tu už nyní partie hodna profesionálů pokeru.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist