V kombinaci časů je Abraham osmnáctý

Před sobotní kvalifikací na Velkou cenu Kataru je Karel Abraham v kombinaci časů tří volných tréninků osmnáctý. Ve třetím tréninku v pátek večer sice splnil plány týmu a zlepšil svůj čtvrteční čas o téměř půl vteřiny, na posun do vyšších pater tabulky to ale v extrémně vyrovnaném startovním poli nestačilo.

Tým Cardion AB Motoracing se dnes víc než na výsledný čas zaměřil na úpravy motocyklu Honda RCV1000R a díky menšímu počtu ujetých kol ušetřil ve srovnání s jinými jezdci měkké pneumatiky. To pro Karla Abrahama může být v sobotním programu výhoda. Třetí trénink přinesl maximálně vyrovnané výsledky, protože deset nejrychlejších jezdců startovního pole je vtěsnaných v jedné vteřině.
„Z mého pohledu se víc povedl druhý trénink, odpoledne jsem byl hodně nespokojený,“ uvedl k pátečnímu programu v Kataru Karel Abraham. „Motorka hodně klouže na obě kola, ale o něco víc na přední. Kvůli tomu jsme udělali oproti plánu jednu zastávku v boxech navíc, ale pořád to zdaleka není ideální. Na konci tréninku jsem vyjel na měkké gumě, ale stihl jsem už jen jedno kolo a čas se mi nepodařilo vylepšit.“

„Pořád mám o měkké pneumatice pochybnosti, nejsem si úplně jistý, že je to právě to, co potřebujeme. Každopádně s nimi hospodaříme opatrně, abychom měli čerstvé na kvalifikaci a na závod. Rameno se dneska ozývá víc než včera, ale pořád je to o hodně lepší než při testech,“
dodal brněnský jezdec závěrem.
Šéfmechanik týmu Cardion AB Motoracing Marco Grana, páteční dva tréninky komentoval slovy: „Z dnešního dne mám smíšené pocity. Dobrá zpráva je, že Karlovi nedělá problémy rameno, takže naše vyhlídky na slušný výsledek se tím zvyšují. V pátečních trénincích jsme se tolik nesoustředili na výsledný čas a hodně jsme pracovali na nastavení motorky. Také jsme díky tomu ušetřili pneumatiky. Zatímco jiní jezdci použili tři nebo dokonce čtyři měkké pneumatiky, my jsme spotřebovali dvě. I to může být naše výhoda.“

„Na motorce se stále snažíme vyladit grip na obou pneumatikách. Dnes se nám to nepodařilo tak, jak jsme očekávali,“
pokračoval Ital a závěrem dodal: „O to víc nás čeká práce zítra, kdy máme jen jeden trénink a všechno musíme stihnout doladit za půl hodiny čistého času. Nicméně pokud všechno vyjde, rádi bychom se v kvalifikaci pokusili dostat blíž k hranici minuty a šestapadesáti vteřin.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist