V Jerezu testovala Aprilia poprvé s novým motorem

Tovární tým královské kubatury MotoGP Aprilia Gresini s jezdci Álvarem Bautistou a Marcem Melandrim dokončil svůj druhý test v rámci příprav na vstup do mistrovství světa silničních motocyklů. Poprvé testovali ve Valencii, nyní měli nabitý testovací program v Jerezu. Další test absolvují až začátkem února 2015.

V Jerezu testovala Aprilia poprvé s novým motorem
Zatímco ve Valencii měli oba jezdci Aprilie k dispozici stroje poháněné motory s tradičním pružinovým řešením ventilů, Jerez byl místem, kde poprvé vyzkoušeli pohonnou jednotku V4 s pneumaticky ovládanými ventily. V úterý pracovali na nastavení elektroniky a podvozku, nový motor poprvé testovali ve středu.
„Navzdory nepříznivému počasí jsme nasbírali hodně informací, které byly většinou pozitivní,“ uvedl Romano Albesiano z Aprilie. „Byla to první příležitost širšího použití motoru s pneumatickými ventily, jenž prokázalo velmi slibné výsledky v rámci maximálního výkonu a ovladatelnosti. Přesto tam zůstává ještě spousta práce spojná s nastavením mapování motoru.“

„Álvaro se Aprilii postupně přizpůsobuje, ale jako vždy je tam prostor pro další zlepšení. Co se týče Marca, tak ten si zvykal na pneumatiky Bridgestone, což je celkem komplikovaná záležitost a něco, na co se budeme muset podívat, když přijedeme do Sepangu,“
dodal Romano Albesiano.
Španělský závodník Álvaro Bautista během tří dnů najel celkem 131 kol s nejlepším časem 1'40,6 sekundy. K testu Španěl poznamenal: „S tím jak to šlo myslím můžeme být spokojeni, i když nám počasí práci dost zkomplikovalo. První den jsem používal motorku ve stejné konfiguraci, jakou jsme měli během testu ve Valencii. Soustředili jsme se na nastavení podvozku, získali nějaká dobrá řešení, která mi motorku pomohla poznat znovu o něco víc.“

„Druhý den jsem poprvé vyzkoušel motor s pneumatickými ventily. Má velkou sílu, ale je tam třeba ještě zapracovat na distribuci výkonu. Dnes (čtvrtek) jsme zajeli pár kol na mokrém povrchu, což bylo rozhodně užitečné kvůli ohodnocení charakteristických rysů nového motoru právě za takových podmínek,“
řekl závěrem španělský závodník.
„Byly to velmi zajímavé, ale také náročné tři dny,“ řekl po skončení testů Marco Melandri, který si na své konto připsal 123 kol s maximem na hodnotě 1'41,5 sekundy. „Postupně jsem kolo za kolem zjišťoval, kde se potřebuji zlepšit, abych se s motorkou cítil pohodlněji, ale stále je to takové rozpačité. Myslím, že potřebujeme najet ještě nějaký ten kilometr, abych získal ten správný cit.“

„Nový motor měl několik bolístek, což je v této fázi normální, ale už jsme také viděli jeho pozitivní stránky a kde budeme muset zapracovat na zlepšeních. Teď je před námi dlouhé období zimní přestávky, což je prostor pro další vývoj a práci na přípravě pro testy v Sepangu.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist