V IMS nasadí Bridgestone speciální pneumatiku

Třetí a poslední závod motocyklového MS v USA přivítá na svém slavném okruhu Indianapolis Motor Speedway, kde motory závodních prototypů zaburácely poprvé v roce 2008. Přes čtyři kilometry dlouhý okruh nabízí celkem tři různé sekce, které od pneumatik vyžadují schopnost zvládat vysoké teploty.

V IMS nasadí Bridgestone speciální pneumatiku
V IMS závodí jezdci motocyklových speciálů proti směru hodinových ručiček, takže v jednom kole mají celkem deset levých a šest pravých zatáček. Díky tomuto nepoměru je pro tento víkend k dispozici zadní asymetrická pneumatika, která je navíc v provedení, jenž odolává vysokým teplotám.

Co se týče předního obutí tak její měkká směs má za úkol zvýšit boční přilnavost na povrchu, který bývá zpravidla kluzký. V případě, že by teplota dosahovala vysokých hodnot, bude třeba použít tvrdou směs, která na rozžhaveném povrchu dokáže udržet požadovanou úroveň přilnavosti po celý závod.

Výběr směsí Bridgestone pro Indianapolis:
  • přední hladká pneumatika: měkká a střední
  • zadní hladká pneumatika: měkká, střední a tvrdá (asymetrická)
  • pneumatika do mokra: hlavní směs měkká, alternativou je tvrdá směs
„Indianapolis se skládá z tří různých částí,“ uvedl před víkendem v IMS Shinji Aoki z vývojové divize Bridgestone Motorsport. „Ta první je výslovně určena MotoGP, vnitřní část používala formule 1, když tu ještě závodila, zatímco tam poslední část je slavný ovál. To znamená, že v průběhu jednoho kola máme tři různé druhy přilnavosti, i když poslední obnova povrchu ho učinila o něco víc stálejším.“

„Rozvržení dráhy okruhu v IMS klade velký tlak na levou stranu pneumatik a to zejména v úseku od dvanácté po čtrnáctou zatáčku, kde dochází k vysokému zahřátí levé části zadní pneumatiky. Z tohoto důvodu nasadíme asymetrickou zadní pneumatiku s tvrdší gumou na její levé straně, aby dokázala zvládnout charakteristické rysy tohoto okruhu. Naše zadní hladká pneumatika určená pro Indianapolis také disponuje teplotně odolnou konstrukcí, která dokáže zvládnout zahřátí pneumatiky na vysoké teploty,“
dodal závěrem Shinji Aoki.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist