V britské GP zajel nejlépe z domácích Redding

Na startovním roštu kategorie MotoGP bylo v britském Silverstonu celkem pět domácích závodníků, což se jen tak nevidí a naposledy měli britští fanoušci možnost fandit tak početné skupině svých jezdců před osmnácti lety. Nejlépe umístěným jezdcem v cíli klání královské kubatury byl nováček Scott Redding, bodoval také Cal Crutchlow a velkou smůlu měl Bradley Smith.

V britské GP zajel nejlépe z domácích Redding
Jednadvacetiletý vicemistr světa kategorie Moto2 z roku 2013 Scott Redding jede první sezonu královské MotoGP v sedle produkční Hondy RCV1000R týmu GO&FUN Honda Gresini. Na domácí závod se moc těšil, ale zřejmě ani ve snu netušil, že bude v cíli nejlepší z jezdců Velké Británie. Každopádně už v kvalifikaci předvedl, že to s dobrým umístěním myslí vážně, když vyhrál QP1 a do závodu se kvalifikoval jedenáctým časem.
Po startu jel Scott Redding třináctý, od poloviny závodu dvanáctý a cílem projel desátý. Jezdec Gresiniho stáje tak byl nejlepším Britem v cíli závodu Velké ceny Velké Británie, druhým nejlepším v kategorii Open a nejlepším jezdcem na Hondě RCV1000R. „Jsem spokojený, třebaže hned v úvodu jsem válčil s plnou nádrží na brzdách a při zatáčení. Proto mi pár jezdců v prvních kolech odjelo, ale podařilo se mi za sebou udržet Crutchlowa a další jezdce Hondy, což bylo hlavním cílem.“

„V závěru jsem dokázal jezdit rychleji, získal jsem tím dobré tempo a dojel Hernandeze, jehož jsem v cíli porazil rozdílem 1,2 sekundy. Zároveň jsem moc rád, že jsem byl odmávnutý jako nejlepší z Britů v mém domácím závodu. Vím, že měl Smith technický problém, ale pro mě bylo hezké porazit Cala (Cal Crutchlow),“ dodal Redding.
Druhým nejúspěšnějším Britem byl již zmiňovaný Cal Crutchlow z tovární Ducati, jehož v cíli domácí Grand Prix čekala dvanáctá příčka a zároveň byl také posledním z britských závodníků, kteří na Silverstonu bodovali. K závodu Cal Crutchlow skromně uvedl: „Jsem spokojen, že jsem dokončil závod, protože jedním z našich hlavních cílů bylo zajet plnou délku závodu, což jsem udělal.“

„Samozřejmě už nejsem spokojen s výsledkem, ale před startem jsme riskli výměnu přední pneumatiky za tvrdou směs, na které jsem o víkendu nezajel jediné kolo,“
pokračoval tovární jezdec Ducati. „Rovněž jsem udělal řadu chyb také já sám, takže být v domácí Grand Prix dvanáctý není nic, co bych chtěl.“
Těsně za bodovaným umístěním, tedy šestnáctý, zůstal Leon Camier. Tento britský závodník jel v pozici náhradního jezdce za Američana Haydena, který má po operaci zápěstí a musel vynechat závod v IMS, Brně a teď v Silverstonu. Před domácím podnikem si věřil a měl také proč, když ve svém teprve druhém klání MotoGP v Brně získal v sedle produkční Hondy bod.

„Po tomto závodu se cítím trošku divně, protože myslím, že jsme mohli udělat mnohem víc,“ řekl náhradní jezdec týmu Drive M7 Aspar Leon Camier. „Po pár úvodních kolech se něco stalo s brzdami a já už nedokázal brzdit jak jsem chtěl. Na motorce jsme nic neměnili, ale cit nebyl stejný. Poprvé jsem to zaznamenal v zahřívacím kole a téměř vyjel z dráhy.“

„Přesto všechno mi start vyšel a předjel jsem pár jezdců. Bohužel s tímto zvláštním pocitem na brzdách jsem musel jezdit trošku jinak, což mě stálo ne jednu pozici. S motorkou jsem měl mnohem menší jistotu než tomu bylo včera (v sobotu). Zadní kolo dost klouzalo a já prostě nedokázal ukázat to nejlepší, co ve mně je, což je velké zklamání. Myslím, že tyto věci jsou na vrub zkušenostem a zřejmě potřebujete víc času než si na tuto motorku a šampionát člověk zvykne,“
dodal Camier.
Rodák z Toomebridge v Severním Irsku Michael Laverty nastupoval do domácího podniku s dvěma mistrovskými body z Indianapolisu. Své skóre před domácím publikem ale nerozšířil, protože závod, do něhož startoval dvacátý, dokončil sedmnáctý, přibližně pět sekund za Camierem, za nímž se dokázal pár kol po startu udržet než mu začalo klouzat zadní kolo a musel zpomalit.

Po závodu jezdec týmu Paul Bird Motorsport Michael Laverty uvedl: „S výsledkem jsem celkem spokojený. Podařilo se mi dobře odstartovat a v prvním kole jsme v závěsu jeli čtyři Britové - Scott Redding, Cal Crutchlow, Leon Camier a já. Chtěl jsem s nimi udržet krok, ale nakonec došlo k poklesu přilnavosti, takže jsem je musel nechat jet. Leon byl tři sekundy přede mnou, ale ztrátu jsem nedokázal snížit, protože jakmile jsem na to přitlačil, začal jsem dělat chyby. Závodní rychlost byla dobrá a se sedmnáctým místem jsem spokojen, třebaže by bodované umístění bylo mnohem hezčí.“
Pořádný kus smůly zažil Bradley Smith z Monster Yamaha Tech 3, jenž si chtěl dojet pro dobré umístění a také závod dokončit se statusem nejlepšího britského závodníka. V polovině závodu ale výrazně zpomalil v době, kdy jel sedmý a zajel do boxů, kde zjistili prasklý ráfek zadního kola. „Samozřejmě jsem neskončil na pozici, v níž jsem pro tento závodní víkend doufal,“ řekl Bradley Smith. „Bohužel mi v závodu prasklo kolo, ale zatím vůbec nevíme kdy přesně a proč k tomu došlo. Chtěl jsem to překonat a jezdit s tím dál, ale bylo to čím dál tím víc nebezpečnější.“

„Po výměně kola jsem ukázal, že mám rychlost na šesté místo,“
pokračoval Bradley Smith, jenž byl v cíli nakonec klasifikován jako dvaadvacátý. „Byl to dobrý víkend až na ten závod a tým odvedl skvělou práci. Takové věci se ale prostě někdy stávají. Je to velké zklamání pro všechny, kteří mě přijeli podpořit a všichni byli skvělí a neuvěřitelní, když jsem jel dojezdové kolo.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist