V Assenu odsouhlasili změny v pravidlech

V nizozemském Assenu zasedala minulý týden Komise Grand Prix, která odsouhlasila změny ohledně technických pravidel kubatur MotoGP a Moto2. V královské kubatuře dochází ke změně v pravidlech týmů CRT a v případě střední kubatury ke změně v rámci požadavku na výměnu jednotných motorů.

V Assenu odsouhlasili změny v pravidlech
S okamžitou platností dochází ke zrušení motorového pravidla ´Claiming Rule´u těch týmů, které dnes používají oficiální elektroniku od Magneti Marelli. Jedná se o týmy Forward Racing (FTR Kawasaki), Avinitia Blusens (FTR Kawasaki), IodaRacing (Suter-BMW), Gresini Team (FTR Honda) a jeden z motocyklů Paul Bird Motorsport (PBM-Aprilia).

Tým Aspar (ART), Cardion AB Motoracing (ART) a druhý motocykl Paul Bird Motorsport (ART) používají vlastní řídící elektroniku od italské Aprilie, takže těch se okamžitá změna nedotkne. Od roku 2014 budou muset jednotnou elektroniku používat všechny týmy, takže pravidlo odkoupení motoru tím definitivně zanikne.
Pravidlo na odkoupení motoru fungovalo v rámci týmů CRT, jejichž motocykly mají lepší podmínky v tom, že můžou například použít víc paliva nebo vyšší počet motorů na sezonu než je to v případě čistokrevných prototypů. Zmiňované pravidlo dávalo právo na odkoupení pohonné jednotky daného týmu za předem stanovenou cenu. Mělo se tím předejít možnosti, že by týmy CRT mohly ve svých motocyklech používat drahé prototypové agregáty. Výkupní cena byla samozřejmě mnohem nižší (20.000 euro motor s převodovkou, 15.000 euro motor), takže by na tom prodělali.

Týmy CRT dnes tvoří polovinu startovního roštu královské kubatury. Pro rok 2014 navíc Honda připravuje kompletní produkční motocykly, Yamaha chce pronajmout motory a stejně tak Ducati uvažuje o variantě několika produkčních motocyklů.
K okamžité změně také dochází v rámci technických pravidel třídy Moto2 ohledně výměny pohonných jednotek v případě, že existuje podezření na třeba nižší výkon a podobně. Nyní můžou týmy požádat o výměnu motoru, jakmile mají zaplacenou zálohu 20.000 euro. O tyto peníze však přijdou, pokud se ukáže, že motor pracuje v mezích tolerance a tím byla jejich žádost neoprávněná.

V tomto případě dochází ke změně z toho důvodu, že byly v nevýhodě ty týmy, které nedisponují přehnaně vysokým rozpočtem. V takových případech nikdo z vedení týmů neodsouhlasil požadavek na výměnu motoru, aby tím riskoval možnou ztrátu dvaceti tisíc euro. Naopak bohatším týmům to mohlo být jedno, protože si takový risk mohli v klidu dovolit.

Nyní bude systém výměn nastaven tak, že záloha na první motor bude 7.500 euro. Pokud dojde na požadavek výměny dalšího motoru, tato záloha již bude 10.000 euro.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist