Už zítra začíná testování v Sepangu

Po přestávce, která trvala přesně 26 dní, začínají zítra testy královské kubatury MotoGP a jezdci se opět vrací na okruh "Circuit Sepang" do Malajsie. Bude to druhé společné oficiální testování IRTA, po kterém nás čekají ještě závěrečné testy v Jerezu ve druhé polovině března.

Už zítra začíná testování v Sepangu
Než se společně podíváme, co se za necelý měsíc událo, tak se jen krátce podívejme na výsledky posledních testů. Nejrychlejším byl na přelomu ledna a února mistr světa Casey Stoner s litrovou Hondou časem 1´59.607, ačkoliv testoval kvůli problémům se svými zády pouze dva dny. Zajel však absolutně nejrychlejší kolo za motocyklu na této trati vůbec a pokořil tak svůj dosavadní čas z loňských únorových testů o 0,058 sekundy.

Sepang - testy IRTA 31.1.- 2.2 2012

01- Casey Stoner – Repsol Honda Team – Honda RC213V – 1’59.607
02- Jorge Lorenzo – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 0.591
03- Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC213V – + 0.649
04- Ben Spies – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 0.888
05- Valentino Rossi – Ducati Marlboro Team – Ducati Desmosedici GP12 – + 1.217
06- Hector Barbera – Pramac Racing Team – Ducati Desmosedici GP12 – + 1.322
07- Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 1.501
08- Andrea Dovizioso – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 1.650
09- Alvaro Bautista – San Carlo Honda Gresini – Honda RC213V – + 1.777
10- Nicky Hayden – Ducati Marlboro Team – Ducati Desmosedici GP12 – + 2.122
11- Stefan Bradl – LCR Honda MotoGP – Honda RC213V – + 2.287
12- Karel Abraham – Cardion AB Motoracing – Ducati Desmosedici GP12 – + 2.611 
13- Colin Edwards – NGM Mobile Forward Racing – Suter BMW (CRT) – + 5.115
14- Ivan Silva – Avintia Racing – FTR Kawasaki (CRT) – + 8.618

Rekord okruhu: 2007 Casey Stoner 2'02.108
Nejrychlejší kolo: 2009 Valentino Rossi 2´00.518
Nejlepší čas testů 2011: Casey Stoner 1´59.665

Přehled zajímavostí z kubatury MotoGP během měsíce února

5. února - Tovární jezdec Ducati Nicky Hayden, který úvodní testy nedokončil, se podrobil operaci svého zraněného ramene. Rehabilitační operaci se podrobil i Valentino Rossi, po svém těžkém zranění nohy z Mugella 2010.
17. února - Mistr světa MotoGP Casey Stoner a jeho paní Adriana se stali ve čtvrtek večer v 21:55 hodin ve švýcarském Lausanne poprvé rodiči. Narodila se jim dcera Alessandra Maria vážící 2,8 kg.
21. února - Kolumbijský jezdec Yonny Hernandez se rozhodl pokračovat ve svém projektu závodění v MotoGP s týmem Avintia a s motocyklem FTR/Kawasaki.
22. února - Na okruhu Jerez de la Frontera skončily testy, kde jezdili především piloti s motocykly CRT, nejrychlejším jezdcem s motocyklem CRT byl opět Francouz Randy de Puniet, který ale zaostal za Hectorem Barberou s prototypovým motocyklem Ducati GP"Zerro" o pouhých 0,3 sekundy.

               
         
Na tomto motocyklu zde kromě Barbery testovali i Franco Battaini a náš Karel Abraham, jejich časy ale nebyly od Ducati Corse uvedeny. Dle našich informací byl český jezdec Karel Abraham druhý den testů absolutně nejrychlejší, ačkoliv po absolvování 46 kol na olejové skvrně spadl a jeho testovací motocykl začal kvůli proražené nádrži dokonce hořet.
Nejúspěšnější dvě značky kubatury MotoGP, Honda a Yamaha, budou mít na těchto třídenních testech, které začínají zítra 28. února v Sepangu, k dispozici nová šasí, aby se tím pokusili odstranit vibrace, které se na nových litrových motocyklech objevily. Nové pneumatiky od Bridgestone mají sice měkčí konstrukci a dosáhnou tak dříve potřebné teploty a minimalizují tak riziko pádu hned v prvních dvou kolech po vyjetí z boxů. Ovšem vedle této větší bezpečnosti, které nové pneumatiky přinášejí, se vynořil vedlejší problém vibrací předního kola v zatáčkách. 

Už na prvních testech v Sepangu měli sice piloti Hondy Casey Stoner a Dani Pedrosa k dispozici na testování i nové rámy, ale problém to nevyřešilo. Viceprezident HRC Shuhei Nakamoto vysvětluje: "Problém vibrací vzniká z několika důvodů a dá se řešit jiným nastavením šasí nebo přední vidlice. Je ale hodně těžké, tento problém vyřešit, když nevíme, proč vlastně vzniká. Casey Stoner nemá rád nové pneumatiky, neboť jsou příčinou vibrací. Vyřešit tento problém je u nás číslem jedna".

Také týmový manažér Yamahy Wilco Zeelenberg ví o stejných problémech: "Nové pneumatiky mají větší přilnavost a přinášejí jezdcům větší pocit jistoty. Ovšem odstranit problém vibrací vyžaduje mnoho času, neboť nové motorky jsou dynamičtější. Kombinace složená z nových pneumatik a nových motorů je pak doslova spouští. My se snažíme tento problém vyřešit různými typy šasí, ale to může vést ke ztrátě pozitivních charakteristik těchto rámů". 
A koho na druhých testech MotoGP v Sepangu uvidíme: Laťkou nejvyšší výkonnosti je pochopitelně nejlepší současný jezdec a mistr světa Casey Stoner, který byl se svou RC213V minule o více než půl sekundy rychlejší než zbytek celého pole. Novopečeného otce bude samozřejmě doplňovat jeho týmový kolega Dani Pedrosa.

Tovární tým Yamahy tvoří dvojice Jorge Lorenzo a Ben Spies, která kvůli účasti na MotoXpo v Kuala Lumpur přicestovala do Malajsie už dříve. Doplněni budou dvojicí japonských testovačů Waturem Yoshikawou a Katsuyukim Nakasugou.

Valentino Rossi byl na konci minulých testů velmi spokojen s tím, jak se chová při jízdě přední část jeho motocyklu GP12. Společně se svým týmovým kolegou Nickym Haydenem a testovacím pilotem Francem Battainim budou pracovat na dalším zlepšení nového motocyklu Ducati Desmosedici.

Andrea Dovizioso a Cal Crutchlow z Monster Yamaha Tech 3 se jistě pokusí navázat na úspěšný první test, přičemž italský jezdec už bude 100% zdravotně fit.

              

Karel Abraham (Cardion AB Racing) a Héctor Barberá (Pramac Racing) jako jediní testovali na privátním testu v Jerezu, kde si dělili motocykl GP12 "Zerro".

Druhý svůj test bude absolvovat  Álvaro Bautista za tým Honda Gresini a mistr světa Moto2 Stefan Bradl bude před svou premiérovou sezónou sbírat další důležité informace pro stáj LCR Honda.

Mezi jezdci CRT uvidíme Colina Edwardse z NGM Forward Racing na motocyklu Suter-BMW a za tým Avintia Racing Ivána Silvu a premiérově i Yonnyho Hernandeze, kteří budou nadále vyvíjet motocykl BQR se šasím FTR a motorem Kawasaki.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist