Úspěšné Indy pro naše dvaapůlkaře

V Grand prix Indianapolis se podařilo skvěle zabodovat oběma našim zástupcům ve třídě čtvrtlitrů, když se jak Lukáš Pešek, tak Karel Abraham probojovali do elitní top ten.

Průběh Grand Prix Indianapolis byl ale pro oba české reprezentanty naprosto odlišný. Zatímco Lukáš Pešek skvěle odstartoval a celý závod bojoval o páté místo s Robertem Locatellim, Hectorem Barberou a Ratthaparkem Wilairotem, Karlu Abrahamovi se start nepovedl a tak se musel během závodu postupně prokousávat startovním polem až ke konečné desáté příčce, těsně za Lukášovým týmovým kolegou a exmistrem světa Thomasem Luthim. Oba si samozřejmě výrazně vylepšili svoje bodové skóre a Lukáš se dokonce posunul o jednu pozici výše před Julese Cluzela, který sice předváděl skvělou jízdu, ale závod kvůli pádu nedokončil. Abaja zůstává na patnácté příčce, ale na čtrnáctého Wilairota ztrácí pouhé čtyři bodíky.











Pořadí po závodu v Indianapolis


1 Hiroshi AOYAMA JPN Scot Racing Team 250cc 192
2 Alvaro BAUTISTA SPA Mapfre Aspar Team 176
3 Marco SIMONCELLI ITA Metis Gilera 165
4 Hector BARBERA SPA Pepe World Team 133
5 Mattia PASINI ITA Team Toth Aprilia 100
6 Raffaele DE ROSA ITA Scot Racing Team 250cc 82
7 Hector FAUBEL SPA Honda SAG 79
8 Roberto LOCATELLI ITA Metis Gilera 78
9 Thomas LUTHI SWI Emmi - Caffe Latte 74
10 Alex DEBON SPA Aeropuerto-Castello-Blusens 73
11 Mike DI MEGLIO FRA Mapfre Aspar Team 250cc 63
12 Lukas PESEK CZE Auto Kelly - CP 53
13 Jules CLUZEL FRA Matteoni Racing 48
14 Ratthapark WILAIROT THA Thai Honda PTT SAG 43
15 Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing 39

Lukáš Pešek

Lukáš do Ameriky odjížděl po týdnu stráveném v ordinacích lékařů, protože si na poslední chvíli léčil angínu, ale to co předvedl v dnešním závodu čtvrtlitrové kubatury byl opravdu velmi dobrý výkon. Český jezdec Auto Kelly-ČP startoval z jedenácté pozice, aby nakonec v cíli oslavil sedmé místo, což je jeho vůbec nejlepší výsledek na suché dráze.

„Ze startu jsem odjel průměrně, ale pak se mi povedly první dvě zatáčky, zejména ta druhá, kde jsem dvě až tři místa vydělal, pak jsem se vlastně celý závod držel vepředu a celkem jsem udělal snad jen dvě tři chyby, které mě ale moc nestály. Motorka jak motorově, tak podvozkově fungovala skvěle, takže jsem si tam s tím dokázal dokonce v zatáčkách pohrát. Byl to jeden z mých nejlepších závodů, hodně mě to bavilo, párkrát jsem i předjel, ale hlavně jel ve vysokém tempu prakticky celý závod až na posledních 6 kol, kdy mě začaly brát křeče do bicepsu levé ruky.“

Zhoršení zdravotního stavu během Velké ceny České republiky mělo za následek, že český jezdec musel vynechat další týden kondiční přípravu a to mu možná ve finále závodu v Indianapolisu způsobilo určité problémy.

„Okruh je hodně doleva a už jsem v zatáčkách pak nedokázal skládat motorku tak, jak bych potřeboval a na konci jsem to řídil prakticky jen jednou rukou,“ pokračoval Pešek. „Se sedmým místem jsem ale určitě spokojený, po nemoci jsem to dokázal udýchat až do konce, teď jsem ale hodně unavený. Zítra mě čeká přelet do Misana, kde v pátek začne tréninkem další Grand Prix. Doufám, že se mi tam bude také dařit a prosadím se opět do první desítky.“ 


Velmi pozitivně se k výkonu českého jezdce Auto Kelly-Česká pojišťovna vyjádřil majitel týmu Daniel M. Epp, když po závodu v Indianapolisu řekl: „Lukáš dnes zajel vůbec nejlepší závod v barvách našeho týmu a jeho výkon byl od startu až do cíle na vysoké sportovní i taktické úrovni. Jsem rád, že se nám podařilo výrazně proniknout do první desítky, ale především mě těší velmi rychlé časy, které Lukáš pravidelně zajížděl. Určitě se dnes Lukáš doporučil k předním příčkám také s ohledem na příští rok a novou třídu Moto 2 a věřím, že se mu podaří do konce roku další podobné výsledky.“ 

Karel Abraham

Abaja nastupoval do závodu až ze 16.pozice startovního roštu, když se mu vůbec nepovedla sobotní kvalifikace. Navíc jej hned v úvodu závodu zbrzdila kolize jezdců před ním a tak musel téměř zastavit a opět se vydat na stíhací jízdu. Tato bojovnost byla nakonec oceněna 6 body za 10.místo, když dojel dvojici jezdců před ním - Luthi, De Rosa. Italského jezdce předjel, za Thomase se v závěru také pověsil, ale o útok i na něj se na hrbolaté trati již bohužel nestačil pokusit.


„Z pohledu sobotní kvalifikace to byl dnes dobrý výsledek, ale měl jsem určitě na víc. Už v dopoledním warm upu jsem se cítil lépe a zajel jsem devátý čas. Bohužel hned ve druhé zatáčce závodu mně zabrzdil Švýcar Chesaux, který těsně přede mnou upadl a já musel prakticky zastavit. Vedoucí skupina mi tím poodjela. Já jsem se pak dotáhl na De Rosu s Lüthim, a když jsem předjel italského jezdce, pověsil jsem se na Lüthiho. Na jiné trati bych se asi pokusil ho předjet, ale tady byl povrch hrozný. Asfalt byl místy rozpraskaný, hrbolatý a děravý. Prostě hrůza a navíc na okruhu byly tři druhy asfaltu, které spojili tak, že to zbrousili a vytvořili hladký povrch, který nebezpečně klouzal. Byl by to tedy hodně riskantní pokus a já měl ještě v paměti naši nedávnou kolizi v Brně, kterou jsem nechtěně zavinil. Takže jsem dojel desátý a připsal si raději další body“.

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist