Úspěšná premiéra Ducati GP15

K druhému IRTA testu přivezla italská Ducati do Malajsie zcela nový motocykl Desmosedici GP15, který prošel křtem ohněm. Výsledky jsou povzbudivé a očekávání před sezonou o to větší. Nejrychleji zajel s GP15 Andrea Iannone, který byl s časem 1'59,722 sekundy celkově čtvrtý nejrychlejší. Andrea Dovizioso byl s kolem za 2'00,250 sekundy celkově devátý a ještě musí s techniky dořešit věci ohledně brzdění, které mu zatím neumožnilo zajet perfektní kolo.

Andrea Iannone je jedním ze sedmi jezdců, kteří v testu zajeli časy pod dvě minuty. Ve středu dopoledne, když všichni nastavovali svá maxima, zajel italský jezdec na měkké gumě 1'59,722 sekundy. Odpoledne tento výkon málem zopakoval, ale to jel na tvrdé směsi a jeho čas na kolo byl 1'59,921 sekundy. Ze strany Iannoneho zcela určitě povzbudivý výkon.
„Rozhodně to byly úspěšné tři dny testování, protože jsme tu přijeli s naprosto novou motorkou, kterou jsme nikdy předtím nezkoušeli a nakonec byli úspěšní v časech na kolo a navíc bez jakýchkoliv problémů v rámci spolehlivosti,“ řekl Andrea Iannone. „Poprvé GP15 vyjela na dráhu v pondělí, takže jsem velmi spokojený s tím, v jak krátké době došlo ke zlepšení.“

„Dnes jsme se zaměřili na testování různých nastavení, snažili zlepšit cit s motorkou s ohledem na celkovou přilnavost a zatáčení. Je tu ještě dost práce, kterou je třeba udělat, ale s prvním kontaktem s tímto novým motocyklem jsem spokojený,“
dodal nováček v továrním týmu Ducati Andrea Iannone.
Pod dvě minuty už nedokázal zajet Andrea Dovizioso, jehož úterní maximum 2'00,250 sekundy mu stačilo na celkové deváté místo. Dovizoso zaznamenal pár problémů s brzděním, které teď budou v centrále Ducati řešit, aby vše bylo připraveno pro závěrečný předsezonní test královské kubatury v Kataru.

Zkušený Andrea Dovizioso test v Malajsii komentoval slovy: „S testem můžu být spokojený. Přivezli jsme tu úplně novou motorku a hned od začátku s ní byli rychlí a konkurenceschopní. Zejména jsem spokojený s tím, že se nám podařilo zlepšit klíčový bod, což bylo u předchozích motocyklů zatáčení. U Ducati odvedli skvělou práci a my díky tomu neměli v posledních třech dnech žádné problémy se spolehlivostí.“
„Teď musíme GP15 ještě lépe poznat. Nová motorka je v mnohém jiná od předchozí verze, takže musíme zkusit nějaká extrémní nastavení, abychom ji lépe pochopili a to především v otázce poslední části brzdění a středu zatáčky. Ale to je normální, když změníte motorku a pokaždé tam jsou nějaká pozitiva a negativa. Jsem přesvědčen, že máme velký prostor pro zlepšení, ale potřebujeme čas. V nejbližších dnech naši inženýři vše pečlivě zanalyzují než odjedeme k třetímu testu do Kataru.“


Šéf Ducati Corse a současně projektu GP15 Luigi Dall’Igna k výsledky testu v Malajsii uvedl: „S tím jak to šlo jsem rovněž spokojený a zdá se, že je to na dobré cestě. Všechny tři dny jsme zvládli bez větších problémů se spolehlivostí, což je u zcela nové motorky důležité. Navíc GP15 lépe zatáčí než předchozí model a to byl náš hlavní cíl, který jsme si stanovili. Nicméně jsme narazili na pár sporných bodů, zejména u brzdění a také máme pár problémů, které bude třeba ještě doaldit.“
.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist