U Yamahy zatím důvod ke spokojenosti nemají

První trénink královské kubatury byl pro jezdce tovární stáje tří ladiček Movistar Yamaha MotoGP zároveň první příležitostí jak si v letošním roce vyzkoušet dráhu katarského okruhu. Na rozdíl od ostatních týmů tovární jezdci v Kataru letos netestovali a na výkonech Valentina Rossiho s Jorge Lorenzem to bylo znát.

V prvním tréninku byl Valentino Rossi 1'56,542 sekundy sedmý nejrychlejší, což jistě není pozice, kterou by bral všemi deseti, ale vzhledem k tomu, že v Kataru letos vůbec netestoval, vnímá to jako daň nulovému počtu najetých kilometrů v Losail.

„Dráha je v poměrně špatném stavu, ale to si myslím je pro první trénink normální,“ komentoval čtvrteční test Valentino Rossi. „Je tam spousta písku, a není ani moc pogumovaná. Také tu, až na tovární jezdce, všichni ostatní tři dny testovali a mají teď najeto daleko víc kilometrů, takže je normální, že jsou teď silnější než my. Teď bude ale těžké tuto ztrátu o víkendu zredukovat.“
„Postrádám potřebnou přilnavost jak vpředu, tak také vzadu plus mám v nájezdu do zatáček, ale také při akceleraci hodně neklidnou motorku. Myslím, že jakmile se zlepší stav dráhy, bude to tady snadnější,“
dodal devítinásobný světový šampion Valentino Rossi.

Vicemistr světa 2013 Jorge Lorenzo nemá nejlepší vzpomínky na testování nové pneumatiky Bridgestone v Sepangu a první trénink v Kataru byl pro rodáka z Mallorky tak trochu noční můrou, protože problémy, které měl v Malajsii se projevily rovněž na katarském okruhu.

Problémy s novou pneumatikou tak přetrvávají a jezdec tovární M1 si to hned několikrát velmi rázně vysvětloval se zástupcem výrobce Bridgestone v boxech Yamahy. „Jsem trošku zklamaný, protože potom co jsem slyšel komentáře jezdců, kteří tu byli jen před dvěma týdny, zdálo se, že tu pneumatiky fungují opravdu dobře,“ řekl ve čtvrtek devátý Jorge Lorenzo.
„Dráha je teď pravděpodobně o něco horší než byla tehdy a u zadní pneumatiky mám pocit více méně stejný jak tomu bylo v Sepangu – malá přilnavost a trakce. Neměli jsme tu příležitost testovat tři dny, jak tomu bylo v případě prvních pěti nejrychlejších, takže naše problémy jsou větší. Musíme jen doufat, že se pneumatika zlepší a my tím zlepšíme zadní přilnavost,“ dodal zklamaně Španěl.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist