Tým Cardion AB Motoracing k GP San Marina

Považujeme za nutné uvést na pravou míru spekulace, které se rozšířily v souvislosti s nestandardní situací na startu Velké ceny San Marina v neděli 16. září a které se dotýkají pověsti týmu Cardion AB Motoracing. A tato odpověď je reakcí našeho týmu na vyjádření HRC.

Start závodu třídy MotoGP byl odložen, kvůli technickým potížím, které měl náš jezdec Karel Abraham s motocyklem Ducati Desmosedici GP12. Ty byly způsobeny vadným těsněním ve spojkovém válci, přes které unikala hydraulická kapalina. Šlo o závadu na zcela nové součástce, která byla preventivně vyměněna v sobotu odpoledne poté, co se ten samý problém objevil na spojce našeho druhého motocyklu.

Bohužel závada se projevila až během zaváděcího kola, kdy hladina kapaliny poklesla pod kritickou úroveň a spojka přestala pracovat. Následkem toho našemu jezdci po zařazení prvního rychlostního stupně před startem zahřívacího kola zhasnul motor. Po roztlačení traťovými komisaři projel zahřívací kolo, přičemž při jízdě se závada nemohla projevit. Opět se projevila až na startu po zařazení jedničky, kdy motor opět zhasl. Karel na to v souladu s regulemi upozornil race direction zdviženou rukou a startovací procedura byla těsně před startem přerušena.

Karel nemohl příčinu závady během zaváděcího kola a zahřívacího kola nijak odhalit, vyhnout se jí, ani ji oddálit. Stejně tak mechanici Cardion AB Motoracing nemohli předpokládat, že během jednoho víkendu dojde na dvou kusech stejné součástky dodávané Ducati Corse ke stejné závadě.

Je nám líto, že v souvislosti s opakovanou startovní procedurou došlo k technickým potížím týmu HRC na motocyklu Daniho Pedrosy, ale mezi závadou na motocyklu Ducati našeho týmu a touto nepříjemnou situací, která vyústila ve ztrátu pole position a posléze i v kolizi Daniho Pedrosy s Hectorem Barberou, není žádná přímá souvislost a Cardion AB Motoracing za ni nenese žádnou faktickou ani morální odpovědnost. Náš tým řešil vzniklou situaci zcela v souladu s regulemi MotoGP, a není naší vinou, že ve vzniklé situaci došlo ke zmatkům, které vyústily v neúmyslné porušení pravidel ze strany HRC.

Náš tým a naši mechanici udělali vše pro to, aby byl motocykl stoprocentně připraven na závod. Je jen dílem náhody, že jsme dvakrát během víkendu měli problém se stejnou součástkou a bylo by zavádějící z toho vinit Karla Abrahama jako jezdce našeho týmu nebo mechaniky Cardion AB Motoracing.

My sami jsme v Misanu ztratili kvůli závadě šanci bojovat o další body do světového šampionátu, když jsme museli startovat na náhradním motocyklu z pit lane. Ten navíc měl další technickou závadu na brzdě, jejíž vinou došlo k úniku brzdové kapaliny na zadní kolo motocyklu a následně k pádu jezdce.

Přejeme Danimu Pedrosovi hodně štěstí v dalších závodech a věříme, že další boj o titul mistra světa bude probíhat už jen sportovními prostředky bez selhání techniky.

Karel Abraham sr. - manažer
Marco Grana - šéfmechanik

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist