TT Assen – čtvrteční tréninky

Kapitoly článku

MotoGP – 2.volný trénink

Druhý trénink královské kubatury zahájili jezdci litrových prototypů na pneumatikách do deště, protože v Assenu hustě pršelo. Po úvodních deseti minutách vedl s časem 1´53,896 sekundy Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) před týmovým kolegou Marcem Márquezem (Repsol Hona Team) a třetím v pořadí Jorge Lorenzem (Yamaha Facttory Racing), který ale už ztrácel 1,649 sekundy. Lukáš Pešek (Came IodaRAcing Project) byl na vodě osmnáctý, Karel Abraham (Cardion AB Motoracing) figuroval na jednadvacáté pozici. Na dráhu v té době vůbec nevyjel Colin Edwarsds (NGM Mobile Forward Racing), Héctor Barberá (Avintia Racing) a Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3), jenž nechce pravděpodobně riskovat pád kvůli operovanému prstu levé ruky.

Těsně před polovinou tréninku šel do vedení časem 1´51,458 sekundy Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3), ale nezůstal tam moc dlouho, protože měl rychlé kolo rozjeté Marc Márquez, jemuž časomíra naměřila 1´51,036 sekund a Španěl šel do vedení. Další rychlé kolo vzápětí nastavil Aleix Espargaró (Power Electronics Aspar), posunul se na druhé místo a v desátém měřeném kole šel s časem na kolo 1´50,980 sekundy do vedení.

V době, kdy to konce zbývalo dvaadvacet minut havaroval ve velké rychlosti Jorge Lorenzo. Španěl ve třinácté zatáčce okruhu najel přední částí na čáru lemující trať, předek okamžitě přišel o přilnavost, Yamaha se rozvlnila takovým způsobem, že Lorenzo letěl hlavou napřed. S úřadujícím mistrem světa to ale nevypadá dobře, držel si levou ruku a nakonec pro něho přijela ambulance rychlé zdravotní pomoci, která ho přesně v 14:45 hodin přivezla do zdravotního střediska na okruhu v Assenu. Tato situace ale pro Lorenza a Yamahu skutečně nevypadá moc dobře.

AKTUALIZOVÁNO: Jorge Lorenzo si pádem ve druhé tréninku zlomil levou klíční kost.
15:19 - Jorge Lorenzo se vrací do Barcelony, kde v pátek podstoupí operaci

Patnáct minut před koncem tréninku vedl tabulku časů Dani Pedrosa, druhý byl Claudio Corti (NGM Mobile Forward Racing), který se ale časem 1´50,009 sekundy posunul do vedení. Sedm desetn ztrácel třetí v pořadí Valentino Rossi. Karel Abraham ztrácel přes dvě sekundy a byl na velmi dobrém jedenáctém místě. V jedenáctém měřeném kole Claudio Corti pokořil hranici minuty a padesáti sekund a upevnil si vedoucí pozici. V dalším kole Itala překonal Marc Márquez, ale Corti to nevzdal a na vedoucí pozici se znovu vrátil časem 1´49,631 sekundy. Marc Márquez byl zásadně proti a časem 1´49,008 sekundy znovu převzal vedoucí otěže.

Sedm minut před koncem tréninku skončil na zemi Aleix Espargaró, když nezvládl průjezd desátou zatáčkou okruhu a po odchodu z místa nehody se také on držel za levou ruku. Snad nic zlomeného, to by byla pro Španěla velká smůla. Vedl Marc Márquez před Stefanem Bradlem (LCR Honda MotoGP) a třetím Calem Crutchlowem. Karel Abraham se časem 1´50,418 sekundy posunul na deváté místo, ale čtyři minuty před koncem tréninku skončil na zemi po pádu v patnácté zatáčce. Český jezdec by měl z této nehody vyváznout bez zranění.

O pořadí rozhodla poslední měřená kola. Druhý trénink, který jeli jezdci MotoGP v dešti, vyhrál Marc Márquez časem 1´47,617 sekundy, druhý Valentino Rossi ztrácí na Španěla 0,252 sekundy, třetí Dani Pedrosa už přes půl sekundy. Nejrychlejším jezdcem CRT byl osmý Ital Danilo Petrucci (Came IodaRacing Project), devátý čas zajel Yonny Hernández (Paul Bird Motorsport) a první desítku uzavřel jeho týmový kolega Michael Laverty (Paul Bird Motorsport). Karel Abraham skončil patnáctý, Lukáš Pešek jednadvacátý.

Harmonogram závodního víkendu v Assenu.


TT Assen, MotoGP – 2.volný trénink
zataženo/ déšť, 15°C, dráha mokrá, 19°C, vítr 5km/h

01- Marc Marquez – Repsol Honda Team – Honda RC213V – 1’47.617
02- Valentino Rossi – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 0.252
03- Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC213V – + 0.623
04- Stefan Bradl – LCR Honda MotoGP – Honda RC213V – + 0.977
05- Andrea Dovizioso – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 1.065
06- Nicky Hayden – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 1.065
07- Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 1.144
08- Danilo Petrucci – CAME Iodaracing Project – Ioda Suter BMW – + 1.414 (CRT)
09- Yonny Hernandez – Paul Bird Motorsport – ART GP13 – + 1.512 (CRT)
10- Michael Laverty – Paul Bird Motorsport – PBM 01 – + 1.821 (CRT)
11- Claudio Corti – NGM Mobile Forward Racing – FTR Kawasaki – + 1.877 (CRT)
12- Alvaro Bautista – GO&FUN Honda Gresini – Honda RC213V – + 2.029
13- Michele Pirro – Ignite Pramac Racing – Ducati Desmosedici GP13 – + 2.052
14- Randy De Puniet – Power Electronics Aspar – ART GP13 – + 2.348 (CRT)
15- Karel Abraham – Cardion AB Motoracing – ART GP13 – + 2.801 (CRT)
16- Aleix Espargaro – Power Electronics Aspar – ART GP13 – + 3.363 (CRT)
17- Jorge Lorenzo – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 3.815
18- Bradley Smith – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 4.291
19- Andrea Iannone – Energy T.I. Pramac Racing – Ducati Desmosedici GP13 – + 4.538
20- Ivan Silva – Avintia Blusens – BQR FTR – + 4.730 (CRT)
21- Lukáš Pešek – CAME Iodaracing Project – Ioda Suter BMW – + 4.868 (CRT)
22- Hector Barbera – Avintia Blusens – BQR FTR – + 5.441 (CRT)
23- Colin Edwards – NGM Mobile Forward Racing – FTR Kawasaki – + 6.657 (CRT)
24- Bryan Staring – GO&FUN Honda Gresini – FTR Honda MGP13 – + 8.144 (CRT)

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist