Třináctá GP sezony – Velká cena San Marina
Text: Petr Czyž | Foto: Petr Czyž , Vladimír Rejda | Zdroj: motogp.com, redbullrookiescup.com | Foto: Repsol Media, Estrella Galicia 0,0 Marc VDS, Leopard Racing, Redox Prüstel GP, Gresini Racing | Zveřejněno: 6.9.2018 | Zobrazeno: 7 622x
První z trojice posledních evropských Grand Prix sezony 2018 přivítá na svém okruhu Misano. Pobřeží Jadranu by jezdcům světového šampionátu silničních motocyklů mohlo už konečně nabídnout příznivé povětrnostní podmínky, ale vzhledem k předpovědi to jisté vůbec není. Jedná se o závod v Itálii, takže pro všechny italské závodníky a týmy domácí podnik, kde chce samozřejmě každý předvést maximum. Z českých závodníků je v Itálii Karel Abraham (Ducati, MotoGP) a Jakub Kornfeil (KTM, Moto3). Na divokou kartu jede s českým týmem Willi Race Racing Team Jihoafričan Sheridan Morais. V Misanu má také jeden závod Red Bull Rookies Cup, kde je Čech Filip Salač. Nadcházející víkend patří - Gran Premio Octo di San Marino e della Riviera di Rimini.
Kapitoly článku
Misano World Circuit Marco Simoncelli (ITA)
Závodní okruh nedaleko Rimini postavili v roce 1972 a od té doby prodělal řadu modifikací. První závody série Grand Prix tam uspořádali v roce 1980 a vítězem klání pětistovek byl tehdy Američan Kenny Roberts (Yamaha). Po rozsáhlých změnách v rámci vyšší bezpečnosti se do kalendáře mistrovství světa vrátil v roce 2007 a dodnes je jeho trvalou součástí. Délka okruhu je 4226 metrů, nejdelší rovinka má 565 metrů, šířka je 14 metrů a v jednom kole jezdci projedou 16 zatáčkami – 6 levými a 10 pravými.
Dnes pamatujeme rovných dvacet podniků Velké ceny San Marina, ovšem ne všechny uspořádali na okruhu v Misanu. V roce 1981 a 1983 závodili v rámci GP San Marina na okruhu v Imole. V letech 1982, 1984, 1991 a 1993 to bylo Mugello a Misano bylo v kalendáři MotoGP uvedeno v letech 1985, 1986, 1987 a od roku 2007 je již nepřetržitě domovem Velké ceny San Marina.
Okruh Misano World Circuit Marco Simoncelli je kombinací rychlých a pomalých zatáček, takže kromě rychlosti je velmi důležité najít nastavení, které obě části dokáže správně vyvážit. Co se týče pneumatik, tak Micheli přiveze pro Misano tři směsi pro přední a zadní hladké pneumatiky. V případě předních pneumatik "Michelin Power Slicks" se jedná o symetrickou konstrukci ve směsi měkká, střední a tvrdá. U zadních pneumatik "Michelin Power Slicks" jsou stejné tři směsi, jen konstrukce pneumatiky je asymetrická s tvrdší pravou stranou. Do mokra je řada “MICHELIN Power Rain“ v symetrické verzi přední pneumatiky a směsích měkká a střední. U zadního obutí je směs extra-měkká symetrické konstrukce, měkká směs je asymetrické konstrukci pneumatiky s tvrdší pravou stranou.
Čest jeho památce.
Rekordy a informace MotoGP – Misano World Circuit Marco Simoncelli (ITA)
Rekord okruhu – Dani Pedrosa - Honda (2016) – 1'32,979
Kvalifikační rekord – Jorge Lorenzo - Yamaha (2016) – 1'31,868
Maximální rychlost – Andrea Dovizioso (2015) – 299,5 Km/h
Délka závodu MotoGP - 27 kol (114,1 km)
GP San Marina – MotoGP 2017:
Stupně vítězů - 1.Márquez (Honda), 2.Petrucci (Ducati), 3.Dovizioso (Ducati)
Pole position – Maverick Viňales (Yamaha) – 1'32,439 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Marc Márquez (Honda) – 1'47,069 sekundy
!!! Nezapomeňte, tipovací soutěž o pohár pro nejlepšího Tipaře roku 2018 !!!
MotoGP – Preview
Protože se závody ve Velké Británii nejely, nedošlo ani k žádné změně ve výši bodů nebo pořadí v tabulce průběžného hodnocení královské kubatury. Lídrem tedy zůstává Marc Márquez (Repsol Honda Team), který byl před začátkem víkendu v Misanu na audienci u papeže Františka. Španěl tam nebyl sám, společně s ním se audience u hlavy katolické církve zúčastnil jeho týmový kolega Dani Pedrosa, Andrea Iannone (Team Suzuki Ecstar), Danilo Petrucci (Alma Pramac Racing) a Jack Miller. Jezdce doprovodil šéf Dorny Carmelo Ezpeleta a vedoucí příslušných týmů.
Závody na Silverstonu zrušili kvůli počasí a především pak traťovým podmínkám, jelikož se na dráze držela voda a to bylo pro jezdce velmi nebezpečné. V sobotním čtvrtém tréninku havaroval v sedmé zatáčce Tito Rabat (Reale Avintia Racing), jemuž se nic nestalo až do té doby než ho trefila motorka Franca Morbidelliho, který ve stejném místě rovněž ztratil kontrolu nad svým strojem. Rabatovi motorka zlomila natřikrát nohu a musel být letecky přepraven do nemocnice v Coventry, kde byl také operován. Po týdnu Rabata transportovali leteckým speciálem do Barcelony, kde podstoupil další vyšetření a výsledkem je, že zatím nikdo nedokáže říct termín návratu na závodní dráhu. Je tedy možné, že Rabatovi tak předčasně skončila sezona.
Vzhledem k tomu, že tým Reale Avintia Racing musí v Misanu nasadit obě své motorky, hledal se náhradní jezdec. V barvách týmu pojede o nadcházejícím víkendu Christophe Ponsson, který závodí v sérii RFME CEV Superbike a má zkušenosti ze seriálů jako STK600, STK1000 nebo CEV Repsol Superbike a World SBK. Belgičan Xavier Simeon (Reale Avintia Racing) bude sedlat Rabatovu Ducati GP17.
S týmem Reale Avintia Racing je spojena další novinka, tentokrát velmi příjemná zejména pro české fanoušky, jelikož tento tým bude nadcházející dvě sezony domovem Karla Abrahama. Český jezdec bude sedlat Desmosedici GP18, takže získá konkurenceschopnou techniku s níž letos jezdci tovární stáje podávají velmi dobré výkony.
MotoGP – Stav po GP Velké Británie (závody zrušeny):
1. | Marc MARQUEZ | SPA | Honda | 201 |
2. | Valentino ROSSI | ITA | Yamaha | 142 |
3. | Jorge LORENZO | SPA | Ducati | 130 |
4. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati | 129 |
5. | Maverick VINALES | SPA | Yamaha | 113 |
6. | Danilo PETRUCCI | ITA | Ducati | 105 |
7. | Johann ZARCO | FRA | Yamaha | 104 |
8. | Cal CRUTCHLOW | GBR | Honda | 103 |
9. | Andrea IANNONE | ITA | Suzuki | 84 |
10. | Alex RINS | SPA | Suzuki | 66 |
11. | Dani PEDROSA | SPA | Honda | 66 |
12. | Jack MILLER | AUS | Ducati | 61 |
13. | Alvaro BAUTISTA | SPA | Ducati | 57 |
14. | Tito RABAT | SPA | Ducati | 35 |
15. | Pol ESPARGARO | SPA | KTM | 32 |
16. | Hafizh SYAHRIN | MAL | Yamaha | 24 |
17. | Franco MORBIDELLI | ITA | Honda | 22 |
18. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia | 17 |
19. | Bradley SMITH | GBR | KTM | 15 |
20. | Scott REDDING | GBR | Aprilia | 12 |
21. | Takaaki NAKAGAMI | JPN | Honda | 11 |
22. | Mika KALLIO | FIN | KTM | 6 |
23. | Karel ABRAHAM | CZE | Ducati | 4 |
24. | Thomas LUTHI | SWI | Honda | |
25. | Stefan BRADL | GER | Honda | |
26. | Xavier SIMEON | BEL | Ducati | |
27. | Sylvain GUINTOLI | FRA | Suzuki |
Informace o redaktorovi
Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.