Třináctá GP sezony – Velká cena San Marina

Závod v Misanu je svátkem pro všechny italské týmy, výrobce a samozřejmě jezdce, takže velká událost, která jistě přiláká vysoký počet fanoušků jak přímo na okruh, tak před televizní obrazovky. Fanoušci Valentina Rossiho to mají horší, protože ten kvůli zranění závodit nebude. Nutno rovněž připomenout, že závod v Misanu je letos jeden z posledních v Evropě, protože v září se jede španělská Aragonie a pak až listopadové finále ve Valencii. Celý říjen má světový šampionát turné po Pacifiku. Z českých závodníků je v Itálii Karel Abraham (Ducati, MotoGP) a Jakub Kornfeil (Peugeot, Moto3). V Misanu má také jeden závod Red Bull Rookies Cup, kde závodí další český jezdec Filip Salač, který se vrací po zranění. Nadcházející víkend patří - Gran Premio Tribul Mastercard di San Marino e della Riviera di Rimini.

Kapitoly článku

Misano World Circuit Marco Simoncelli (ITA)

Závodní okruh nedaleko Rimini postavili v roce 1972 a od té doby prodělal řadu modifikací. Po rozsáhlých změnách v rámci vyšší bezpečnosti se do kalendáře mistrovství světa vrátil v roce 2007 a dodnes je jeho trvalou součástí. Délka okruhu je 4226 metrů, nejdelší rovinka má 565 metrů, šířka je 14 metrů a v jednom kole jezdci projedou 16 zatáčkami – 6 levými a 10 pravými.

Okruh je kombinací rychlých a pomalých zatáček, takže kromě rychlosti je velmi důležité najít nastavení, které obě části dokáže správně vybalancovat. Co se týče pneumatik, tak Micheli přiveze speciální směsi pro Misano. Pro přední a zadní pneumatiky se jedna o střední směs ve dvou specifikacích a jednu směs tvrdou. V případě zadních pneumatik "Michelin Power Slicks" se jedná o asymetrickou konstrukci a dvě specifikace střední směsi. Jedna z nich bude mít možnost rychlejšího zahřátí, což může některým jezdcům vyhovovat.

V úterý 5.září 2017 uplynulo sedm let od tragické události, která se stala v roce 2010 během závodu Velké ceny San Marina třídy Moto2. Tehdy havaroval japonský závodník Shoya Tomizawa, který krátce poté následkům zranění podlehl.

Čest jeho památce.

Rekordy a informace MotoGP – Misano World Circuit Marco Simoncelli (ITA)

Nejrychlejší kolo – Jorge Lorenzo - Yamaha (2016) – 1'31,868
Rekord okruhu – Dani Pedrosa - Honda (2016) – 1'32,979
Kvalifikační rekord – Jorge Lorenzo - Yamaha (2016) – 1'31,868
Maximální rychlost – Andrea Dovizioso (2015) – 299,5 Km/h

Délka závodu MotoGP - 28 kol (118,3 km)
GP San Marina – MotoGP 2016:
Stupně vítězů - 1.Pedrosa (Honda), 2.Rossi (Yamaha), 3.Lorenzo (Yamaha)
Pole position – Jorge Lorenzo (Yamaha) – 1'31,868 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Dani Pedrosa (Honda) – 1'32,979 sekundy

!!! Nezapomeňte, tipovací soutěž o pohár pro nejlepšího Tipaře roku 2017 !!!

MotoGP – Preview

S náskokem devíti bodů vede tabulku průběžného hodnocení šampionátu Andrea Dovizioso (Ducati Team), vítěz posledních dvou Grand Prix v Rakousku a Velké Británii. Nyní je před Italem jeho druhá domácí velká cena a další výzva, protože tu první v Mugellu letos vyhrál. Tehdy to bylo jeho první vítězství sezony, dnes jich má na kontě už čtyři. Italský závodník na motorce italského výrobce bude závodit na italské půdě, to je pro všechny ta nejlepší pozvánka. Dovizioso má plnou podporu Ducati a on sám je nyní v pozici, kdy může skutečně uvažovat o titulu. Cílem tak nemůže být nic jiného než vítězství v závodě nebo minimálně porazit své nejbližší soupeře.

Situace v tabulce je hodně vyrovnaná. Druhý v pořadí Marc Márquez (Repsol Honda Team) ztrácí devět bodů a o status lídra průběžného hodnocení přišel v Británii, kde závod kvůli poruše motoru nedokončil. Něco takového se skutečně Hondě nestává moc často nebo alespoň nikdy nahlas nepřiznali, že důvodem zastavení byla porucha motoru. Tady v tomto případě bylo evidentně vidět, že Márquezova pohonná jednotka vypustila duši v oblaku bílého kouře, který za sebou zanechal než zastavil na okraji dráhy. Španěl teď potřebuje získat půdu pod nohama a to nejlépe ziskem plného počtu bodů, což vzhledem k okolnostem dělá z víkendové Grand Prix napínavou záležitost.

Třináct bodů na vedení, čtyři na Márqueze, tak vypadá ztráta třetího jezdce v pořadí Mavericka Viñalese (Movistar Yamaha MotoGP). Znovu velmi vyrovnaná situace a očividná snaha španělského jezdce zaznamenat v letošním ročníku historický úspěch. V Misanu bude Viñales jediným jezdcem tovární stáje Yamahy, takže s plnou podporou všech půjde na sto procent za vítězstvím v závodě. Pokud by v neděli vyhrál, posune se na průběžnou druhou pozici a to teď bude jeho cílem. Získat titul hned v prvním roce s tovární Yamahou, to by byl splněný sen.

Průběžně čtvrtý je Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP), který ale v Misanu kvůli zranění z tréninku závodit nebude. Letos už jednou při tréninku spadl, když na něj čekala cesta do Mugella. Tehdy spadl přes řídítka na motokrosové motorce a měl potlučená žebra, ale v závodě vybojoval alespoň třináct bodů. Teď už si zlomil pravou nohu a nejen, že nebude závodit minimálně ve dvou Grand Prix, ale jeho šance získat desátý titul mistra světa je nenávratně pryč.

Španěl Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) je průběžně pátý a na vedení teď ztrácí pětatřicet bodů. Šance na zisk titulu nejsou příliš vysoké, ale vzhledem k zranění Rossiho má šance na umístění v Top3. Každopádně to jen za předpokladu, že výsledky budou do konce roku stabilní a pochopitelně s dvojciferným bodovým ziskem. Nula bodů z Argentiny a Mugella, plus tři a devět bodů z Assenu a Silverstonu, to je ztráta, kterou letos už jen tak nahradit nepůjde.

Nejlépe umístěným jezdcem netovární stáje a zároveň nejlepším nováčkem průběžného hodnocení je Johann Zarco (Monster Yamaha Tech 3). Francouz si ve svém prvním roce jezdce třídy MotoGP vede výborně, má už jedno umístění na stupních vítězů a teď čeká na premiérové vítězství. Je jednoznačně jedničkou Tech 3 a v očích manažerů továrních týmů potenciálním kandidátem do budoucna. Zarco působí tiše až plaše, ale nenechte se zmást, je to jezdec, který jde tvrdě za svým. Samozřejmě vše v mezích slušnosti.

Ve svém prvním roce u Ducati je Jorge Lorenzo (Ducati Team) sedmý v pořadí průběžného hodnocení, což je pro něho nezvyklá pozice, když v minulosti pokaždé bojoval o titul, ale již se nechal slyšet, že je připraven podpořit svého týmového kolegu Andrea Doviziosa. Španěl postupně přichází své GP17 na chuť a rozhodně to už příští rok bude vypadat jinak.

Osmý Cal Crutchlow (LCR Honda) ztrácí na Lorenza jen jeden bod, ale má to teď hodně komplikované, protože si v neděli pořezal ukazováček levé ruky a musel s ním do nemocnice. Schytala to šlacha, kterou museli operativně vrátit na místo a řez zašít. V hlavním sídle Mobilní kliniky Britovi vyrobili na ukazováček dlahu, aby s tím mohl závodit, jenže to nebude tak snadné, jak se na první pohled může zdát. Na Britovo zaváhání čeká devátý Jonas Folger (Monster Yamaha Tech 3), který měl smůlu na Silverstonu. Tam v zahřívacím tréninku havaroval ve vysoké rychlosti, když sáhl na brzdu a nic. Do závodu sice nenastoupil, ale měl pořádné štěstí, že z pádu vyvázl bez zranění. Teď mu na osmou pozici schází dvanáct bodů, třináct na sedmého Lorenza.

První desítku uzavírá Danilo Petrucci (Octo Pramac Yakhnich), který v posledních dvou závodech nebodoval kvůli poruše techniky a nezaviněném pádu. To je samozřejmě velká ztráta, kterou se do konce sezony bude snažit nějak zredukovat. Každopádně závod v Misanu je jeho domácí stejně jako pro jeho tým Pramac Racing, takže na pobřeží Jadranu je další nula vyloučená.

Dalším jezdcem, který absolvuje domácí podnik v Misanu je Andrea Iannone (Team Suzuki ECSTAR), který jede prvním rokem u Suzuki, ale jeho výsledky jsou na továrního jezdce hodně zlé. V průběžném hodnocení je šestnáctý a prozatím ani jednou nezajel na dvojciferný bodovaný výsledek. Dalším Italem na dráze bude o nadcházejícím víkendu Michele Pirro (Ducati Test Team), který je třetím jezdcem v barvách továrny z Boloně a jede na divokou kartu.

Českým zástupcem je Karel Abraham (Pull&Bear Aspar Team), jemuž patří průběžná sedmnáctá pozice a má určitou šanci překonat Iannoneho, na něhož teď ztrácí pět bodů. Brněnský závodním už má smlouvu pro rok 2018 s týmem Aspar, takže letošní závěr sezony si může vychutnat a ukázat týmu, že si jejich důvěru zaslouží. Pozor si musí ale musí dát na osmnáctého Tita Rabata (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Racing), který je jen o jediný bod pozadu.

MotoGP – Stav po GP Velké Británie:

1. Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati 183
2. Marc MARQUEZ SPA Honda 174
3. Maverick VIÑALES SPA Yamaha 170
4. Valentino ROSSI ITA Yamaha 157
5. Dani PEDROSA SPA Honda 148
6. Johann ZARCO FRA Yamaha 109
7. Jorge LORENZO SPA Ducati 90
8. Cal CRUTCHLOW GBR Honda 89
9. Jonas FOLGER GER Yamaha 77
10. Danilo PETRUCCI ITA Ducati 75
11. Alvaro BAUTISTA SPA Ducati 58
12. Scott REDDING GBR Ducati 45
13. Aleix ESPARGARO SPA Aprilia 43
14. Jack MILLER AUS Honda 43
15. Loris BAZ FRA Ducati 39
16. Andrea IANNONE ITA Suzuki 33
17. Karel ABRAHAM CZE Ducati 28
18. Tito RABAT SPA Honda 27
19. Pol ESPARGARO SPA KTM 26
20. Hector BARBERA SPA Ducati 23
21. Alex RINS SPA Suzuki 19
22. Bradley SMITH GBR KTM 8
23. Michele PIRRO ITA Ducati 7
24. Mika KALLIO FIN KTM 6
25. Sam LOWES GBR Aprilia 2
26. Sylvain GUINTOLI FRA Suzuki 1

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 1 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 0.5 Kč
Grimpo přispěl 0.5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist