Třetí pódium získala Ducati v mokrých podmínkách

Naposledy byl v Aragonii Cal Crutchlow třetí a Ducati tím zajistil jejich letos třetí umístění na stupních vítězů. Došlo k tomu v závodě, který byl před startem deklarován jako suchý, ale v jeho průběhu nastala změna povětrnostních podmínek, takže Brit projel cílem třetí na mokré dráze.

Pro italského výrobce ve specifikaci Tovární je tento "drobný" detail velmi důležitý, protože počet umístění na stupních vítězů dosažených v závodu za suchých podmínek má přímý vliv na možnost čerpat z výhod kategorie Open a nekončí posledním závodem roku 2014, ale pokračuje také v nadcházející sezoně.

V kategorii Tovární, výrobce který v roce 2013 nedosáhl vítězství v závodu královské kubatury vyhlášeném jako suchý, má za určitých podmínek možnost těžit z výhod kategorie Open, což jsou měkčí směsi pneumatik, 24 litrů paliva a 12 motorů na sezonu. Do této kategorie spadá Ducati, protože ta závod loni nevyhrála a týká se to také všech ostatních výrobců, kteří do MotoGP teprve přijdou.
Výhoda vyššího množství paliva a měkčího obutí může být omezena na základě dosažených výsledků v suchých podmínkách. Ducati má letos jedno umístění na stupních vítězů v suchých podmínkách Velké ceny Texasu a jedno pódium v TT Assen, kde se naopak jednalo o mokré podmínky. V obou případech získal pozice na stupních vítězů Andrea Dovizioso. Pozice na stupních vítězů Cala Crutchlowa v Aragonii bylo dosaženo za mokrých podmínek, ale závod byl při startu deklarován jako suchý.

Na toto téma dnes hovořil v Japonsku Ředitel závodu světového šampionátu MotoGP Mike Webb, který mimo jiné uvedl, že pravidlo o čerpání výhod kategorie Open platí pro každého výrobce, který v roce 2013 nevyhrál závod královské kubatury za suchých podmínek, včetně nově příchozích, takže nejen Ducati.
„Dohoda, které bylo dosaženo v rámci výhod, které mají co se týče pneumatik, paliva a počtu motorů je každopádně mírně rozdílná. Aby zmizel nárok na extra-měkké pneumatiky, museli by dosáhnout tří vítězství v suchých podmínkách. U paliva by došlo ke snížení z 24 litrů na 22 litrů v případě, že jeden závod vyhrají, nebo získají dvě druhá místa nebo troje umístění na stupních vítězů a to mluvíme o každém jezdci, který jede pro Ducati, takže jakmile dojde k dosažení celkového úhrnu, při jakékoliv kombinaci jezdců, pak Ducati o tuto výhodu přijde.“


K výsledku Cala Crutchlowa v Aragonii, Mike Webb dále potvrdil, že pódiového umístění bylo dosaženo za mokrých podmínek: „Ducati dosáhla jen jediného umístění na stupních vítězů v suchých podmínkách a to bylo v Texasu. Před startem vyhlásím závod mokrý nebo suchý, protože to ovlivní, jak týmy nastaví své motorky a zda budou schopny použít náhradní motocykl nebo ne. Když se podmínky během závodu MotoGP mění, vyvěšením bílé vlajky jim můžu říct, že se podmínky změnily, což se teď stalo v Aragonii a oni mají povoleno použít náhradní motorku.“
„Pravidla ohledně výhod v rámci pneumatik, paliva a tak dále pro Ducati a ostatní výrobce hovoří, že platí pro výsledky, kterých bylo dosaženo pouze za suchých podmínek. Takže to je trošku jiné u závodu, který byl před startem vyhlášen jako suchý. Pozic na stupních vítězů v Aragonii rozhodně nebylo dosaženo za suchých podmínek.“


Co se týče omezení limitu motorových jednotek, tak v tomto případě má výrobce, který v roce 2013 nezískal vítězství v suchých podmínkách celkem dvanáct motorů na sezonu a tato úleva jim zůstane až do konce roku 2015 bez ohledu na to, kolik získají umístění na stupních vítězů za suchých podmínek.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist