Třetí GP sezony – Velká cena Argentiny

Po závodech v Kataru a Texasu míří světový šampionát na jihoamerický kontinent, kde je od loňského roku nově zařazena Grand Prix v Argentině. Závodní areál v Autódromo Termas de Río Hondo poznala většina závodníků loni, když tam jeli poprvé, ale s minimem dat je to pro techniky týmu stejně jako pro dodavatele pneumatik okruh, který nabízí spoustu neznámých. Vyřešit se tuto rovnici pokusí o nadcházejícím víkendu - Gran Premio Red Bull de la República Argentina.

Kapitoly článku

Mistrovství světa silničních motocyklů míří do Argentiny podruhé v řadě, ale celkově je to na území jihoamerického státu už dvanáctá Grand Prix. Tu úplně první uspořádali v roce 1961 v Buenos Aires. Argentina je osmnáctou zemí, která uspořádala závod MotoGP od zavedení této kategorie v roce 2002. V jednom kole okruhu Autódromo Termas de Río Hondo, které měří celkem 4806 metrů, jezdci projedou 14 zatáčkami – 5 levými a 9 pravými s nejdelší rovinkou dlouhou 1076 metrů.

Rekordy a informace MotoGP – Autódromo Termas de Río Hondo

Rekord okruhu – Marc Márquez – Honda (2014) – 1'37,683
Nejrychlejší kolo – Dani Pedrosa - Honda (2014) – 1'39,233
Kvalifikační rekord – Marc Márquez - Honda (2014) – 1'37,683
Maximální rychlost – Stefan Bradl - Honda (2014) – 334,1 Km/h

Délka závodu MotoGP - 25 kol (120,2 km)
Velká cena Argentiny – MotoGP 2014:
Stupně vítězů - 1.Márquez (Honda), 2.Pedrosa (Honda), 3.Lorenzo (Yamaha) … 13.Abraham (Honda)
Pole position - Marc Márquez (Repsol Honda) - 1'37,683 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu - Dani Pedrosa - Honda – 1'39,233 sekundy

!!! Nezapomeňte, tipovací soutěž o pohár pro nejlepšího Tipaře roku 2015 !!! - ZDE

Bridgestone pro GP Argentiny:

Přední pneumatika – směs měkká, střední a tvrdá
Zadní pneumatika – směs střední a tvrdá (asymetrická), extra-tvrdá (symetrická)
Pneumatiky do mokra – hlavní směs měkká, alternativou je tvrdá směs

Poznámka: extra-tvrdá směs (žlutý pruh) je novinkou, poprvé nasazenou pro závod v Argentině. O nadcházejícím víkendu je určena pro jezdce motocyklů továrních specifikací Hondy a Yamahy.

MotoGP – Preview

Po dvou odjetých závodech zůstává ve vedení průběžného hodnocení Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP). Ital má na kontě vítězství v Kataru a třetí místo v Texasu, což mu v součtu dává jednačtyřicet bodů. Jak Rossi uvedl, vést šampionát v této části sezony vůbec nic neznamená, ale rozhodně je to příjemný úvod letošního ročníku. Jezdec tovární Yamahy skončil loni v Argentině čtvrtý, letos by tam rád prodloužil sérii umístění na stupních vítězů a do Evropy přijel v roli lídra.

Na druhém místě je s jediným bodem ztráty Andrea Dovizioso (Ducati Team). Ital zatím jede parádně, má nový stroj GP15, který evidentně funguje dobře a jediné co si teď přeje je vyhrát závod. V Kataru byl hodně blízko, Texas byl místem, kde porážku Rossimu vrátil, ale přesto to na vítězství nestačilo, protože první byl Márquez. Zda se mu podaří získat pro Ducati vítězství v už Argentině je otázkou.
Na třetí pozici figuruje Marc Márquez (Repsol Honda Team). Obhájce titulu ztrácí na vedení pět bodů a ty by rád získal vítězstvím v Argentině, kde loni slavil plný počet bodů s téměř čtyřsekundovým náskokem na tovární Yamahy. Letos je situace víc vyrovnaná, ale jak jsme mohli vidět v Texasu, pokud Márquez startuje z první řady, nemá příliš možností chybovat při předjíždění jezdců před sebou a to je něco, co okamžitě využije k úniku. Na kontě má celkem dvacet vítězství v MotoGP, což je stejný počet, jakého dosáhl dvojnásobný šampion pětistovek Freddie Spencer.

Průběžně čtvrtý je Andrea Iannone (Ducati Team). Pro nováčka v továrním týmu Ducati rozhodně úspěšný vstup do sezony, kde již získal jedno umístění na stupních vítězů. Závod v Texasu byl o tom, jak ušetřit pneumatiky na závěr, což se Iannonemu nepodařilo a nakonec byl rád za jedenáct bodů.
První pětici nejlepších uzavírá Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) jenž na Iannoneho ztrácí jen jeden bod, na vedení pak bodů patnáct. Zatím vcelku vyrovnaná partie, jen pro Španěla trošku s hořkou příchutí, když zatím ani jednou nezískal umístění na stupních vítězů. Rozhodně se o ně pokusí v Argentině, protože třeba loni tam získal své první pódium sezony.

Na šestém a sedmém místě je dvojice britských závodníků, kteří mají na kontě po osmnáct bodů. Jedná se o jezdce satelitu Yamahy Bradley Smithe (Monster Yamaha Tech 3) a Cala Crutchlowa (CWM LCR Honda) s tovární specifikací Hondy RC213V. V Texasu zajel Smith na šesté místo, což byl perfektní výsledek, kterým se dostal těsně za hranici první pětice. Crutchlow má za sebou dvoje umístění na sedmém místě a samozřejmě by rád zaznamenal posun blíž předním pozicím. Vzhledem k tomu, že v Argentině prozatím jen testoval, ale závod tam loni kvůli zranění nejel, bude si muset na nové podmínky velmi rychle zvyknout, aby byl v tomto směru úspěšný.
Zajímavé bude sledovat Pola Espargara (Monster Yamaha Tech 3) a Scott Reddinga (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS), což jsou jezdci, kteří byli v prvním kole závodu v Texasu v kontaktu, skončili na zemi a pak si to ještě vyříkávali po sociálních sítích. Redding tam v jednu chvíli málem narazil do Lorenza, musel na brzdy, přišel o předek a když padal vzal sebou vedle jedoucího Espargara. Španělovi se nedostalo ze strany Reddinga osobní omluvy a jiskření mezi oběma je na světě.

Nejlepším jezdcem kategorie Open je po dvou kolech sezony Hector Barbera (Avintia Racing). Španěl jede v sedle Ducati s jednotnou řídící elektronikou Magneti Marelli a ve srovnání s loňským ročníkem, kdy sedlal CRT s motorem Kawasaki, je to 100 a 1. V této chvíli je průběžně patnáctý, pět bodů od první desítky.
Do Argentiny přijíždí Karel Abraham (AB Motoracing) zatím bez bodu. V Kataru závod nedokončil po ataku Jacka Millera (Cwm LCR Honda), v Texasu musel závod ukončit kvůli ulomené řadičce. První dva závody tak z pohledu přísunu bodů nedopadly nejlépe, ale třeba v Austinu jel český závodník pro jisté body, takže v tomto směru pozitivum, které snad už bez jakýchkoliv komplikací dokáže prodat v Argentině, kde byl loni třináctý.

Ani v Argentině nepojede Dani Pedrosa (Repsol Honda Team). Španěl je po operaci pravého předloktí a v sedle jeho tovární Hondy jej nahradí testovací jezdec HRC Hiroshi Aoyama.

Průběžné hodnocení MS silničních motocyklů – MotoGP:

1 - Valentino ROSSI - ITA - Yamaha - 41 bodů
2 - Andrea DOVIZIOSO - ITA - Ducati - 40
3 - Marc MARQUEZ - SPA - Honda - 36
4 - Andrea IANNONE - ITA - Ducati - 27
5 - Jorge LORENZO - SPA - Yamaha - 26
6 - Bradley SMITH - GBR - Yamaha - 18
7 - Cal CRUTCHLOW - GBR - Honda - 18
8 - Aleix ESPARGARO - SPA - Suzuki - 13
9 - Dani PEDROSA - SPA - Honda - 10
10 - Danilo PETRUCCI - ITA - Ducati - 10
11 - Maverick VIÑALES - SPA - Suzuki - 9
12 - Pol ESPARGARO - SPA - Yamaha - 7
13 - Yonny HERNANDEZ - COL - Ducati - 6
14 - Hiroshi AOYAMA - JPN - Honda - 5
15 - Hector BARBERA - SPA - Ducati - 5
16 - Nicky HAYDEN - USA - Honda - 3
17 - Scott REDDING - GBR - Honda - 3
18 - Jack MILLER - AUS - Honda - 2
19 - Alvaro BAUTISTA - SPA - Aprilia - 1
.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist