Trestný bod pro Márqueze

Ve čtvrtek proběhlo v Sepangu slyšení jezdců Repsol Hondy Marca Márqueze a Daniho Pedrosy s Ředitelstvím závodu, jehož výsledkem je udělení jednoho trestného bodu Marcu Márquezovi a odebrání bodů ze soutěže konstruktérů, které Honda získala zásluhou jeho vítězství v Aragonii.

V závodu královské kubatury Velké ceny Aragonie došlo v šestém kole ke kontaktu mezi jezdci tovární Hondy Marcem Márquezem a Danim Pedrosou. Márquez chtěl ve dvanácté zatáčce na týmového kolegu zaútočit, ale byl dlouhý, došlo ke kontaktu se zadní části Pedrosovy RC213V a následně přetržení kabelu snímače otáček zadního kola, což mělo za následek deaktivaci systému řízení trakce a nehodu Daniho Pedrosy při výjezdu ze zatáčky. Závod tak Dani Pedrosa nedokončil, Marc Márquez naopak projel cílem první.

Kontakt mezi oběma jezdci začalo vyšetřovat Ředitelství závodu, jenž si na dvanáctou hodinu místního času pozvalo oba závodníky na slyšení, které proběhlo na okruhu v Sepangu společně se zástupci stáje Repsol Hondy. Za půl hodiny bylo oznámen výsledek šetření, který pro Marca Márqueze znamená jeden trestný bod a pro Hondu ztrátu bodů v soutěži konstruktérů za Márquezovo vítězství v Aragonii. Marc Márquez má v této chvíli celkem tři trestné body, protože dva už dostal na Silverstonu za předjíždění v úseku pod žlutou vlajkou.

To samozřejmě neznamená, že Hondě zůstane v Poháru konstruktérů po Aragonii nula bodů. Celkem třináct jich pro japonskou značku získal za čtvrté místo v cíli Álvaro Bautista.

Tři trestné body Marcu Márquezovi nenaruší závodní víkend v Malajsii, protože až čtyři trestné body pošlou dotyčného jezdce na konec startovního roštu, při sedmi trestných bodech startuje jezdec z boxové uličky a deset trestných bodů znamená zákaz startu.
Trestný bod byl Marcu Márquezovi udělen s ohledem na dosavadní průběh sezony, kde byly mnohdy situace, které hrozily kolizí, což potvrdil závodní ředitel Mike Webb, který k tomu uvedl: „Posíláme Marcu Márquezovi jasný vzkaz, že chápeme, že je to mimořádně talentovaný jezdec, ale také dostatečně inteligentní na to, aby pochopil, že je třeba si ponechat nějaký prostor pro chyby. Pro nás je (nehoda v Aragonii) signálem, abychom udělili toto formální varování v podobě trestného bodu a řekli tím Marcovi, že má být opatrnější.“

K odebrání bodů Hondě z Poháru konstruktérů došlo ne na základě kontaktu Márqueze s Pedrosou, ale kvůli tomu, že na motocyklu Daniho Pedrosy došlo k selhání řízení trakce. Čas od okamžiku přetržení kabelu čidla do startu záložního systému, byl natolik dlouhý, že způsobil nehodu Daniho Pedrosy. Honda sice přijde o pětadvacet bodů v Poháru konstruktérů, ale třináct jich v Aragonii získal Álvaro Bautista, takže to čistá nula nebude.

K otázce selhání řízení trakce Pedrosovy RC213V hovořil technický ředitel Repsol Hondy Takeo Yokoyama. „Problém byl jak na straně hardware tak software,“ řekl Yokoyama. „Co se týče hardware tak kabel senzoru byl příliš odkrytý a bylo snadné ho utrhnout dokonce při drobném kontaktu s ostatními jezdci. Takže pro tento závod jsme kabel dostatečně zabezpečili. Co se týče software tak samozřejmě máme záložní mód - pokud se něco stane snímači otáček, motocykl má automaticky ihned přejít do bezpečnostního módu. Nicméně tato strategie nebyla ideální, takže pro tento závodu jsme upravili vše tak, abychom tuto poruchu detekovali dříve.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist