Toselandova budoucnost v MotoGP? Hodně nejistá!

Zatímco jeho zkušenejší týmový kolega Colin Edwards je na 5. místě průběžné tabulky - 76 bodů, tak James Toseland je až za hranicí Top ten - 11. místo se ziskem 39 bodů.

Britský jezdec týmu Tech3-Yamaha James Toseland ještě neví, zda bude moci jezdit i v roce 2010 královskou kubaturu MotoGP. Naopak patří k těm pilotům, kteří se zřejmě budou muset spokojit se superbiky. I když, napsáno po pravdě, zájem z WSBK tady je velký a týmy Ten Kate Honda či  Alstare Suzuki by ex-mistra světa superbiků velmi rádi uvítali ve svých stájích.

Závod v Laguně Sece byl pro Jamese Toselanda závodem k brzkému zapomenutí. Kvůli jump-startu dostal z 15. pozice startující pilot stáje Tech3-Yamaha trest - průjezd boxovou uličkou. Ovšem James Toseland signál z boxů 5 kol nerespektoval a tak obdržel černou vlajku a ze závodů byl vyloučen. 


"Bylo to hodně tvrdé rozhodnutí jury. Během 32 kol dlouhého závodu se v první fázi rozhodně nedívám na signalizaci, naopak se koncentruji na jezdce přede mnou", řekl po závodě zklamaný James Toseland, který do závodu vystartoval z 15. pozice a během těch "osudových" 5-ti kol už jel na 11. místě. 

Trochu jiný názor měl ale týmový šéf Hervé Poncharal: "Tento Jamesův trest jsme mu ukazovali na třech různých tabulích", byl na svého jezdce hodně naštvaný francouzský manager. 

Toseland měl smůlu už v tréninku, po pádu v sobotním tréninku neměl k dispozici náhradní motorku, neboť na tomto okruhu neexistuje obslužná komunikace, po které by byla poškozená motorka opět dopravena do depa. Stejně se ovšem vedlo i Chrisovi  Vermeulenovi (Rizla-Suzuki).

Toseland patří k těm jezdcům, stejně jako Vermeulen, De Angelis či Elias - kteří možná budou muset uvolnit místo jezdcům z dvěstěpadesátek: Bautistou počínaje, přes Barberu až po Aoyamu, přičemž Simoncelli už podepsal v týmu Gresini-Honda.
 

Zdá se však, že Toselandova národnost a britský televizní kanál BBC nenechají jediného Angličana v MotoGP jen tak padnout. Právě Yamaha se mu snaží pomoci jak může a tak třeba při testech v Barceloně mu závodní ředitel Yamahy Furusawa dával jistě velmi důležité rady, stejně jako dřívější vedoucí projektu M1 Masahiko Nakajima, který je už po dva závody jako jeho technický poradce v Toselandově boxu. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist