Tisková konference zástupců Ducati, Hondy a Yamahy

Na páteční poledne ohlásila tiskovou konferenci trojice představitelů výrobců továrních týmů královské kubatury. Začalo se spekulovat, co bude předmětem této tiskové konference, zda jejich prohlášení budou zásadní v rámci rozložení sil nebo jde čistě o oznámení plánů do budoucna.

Před novináře se posadila trojice ve složení Shuhei Nakamoto z HRC, šéf projektu Yamaha YZR-M1 Kouichi Tsuji a šéf Ducati Corse Gigi Dall'Igna. Důvodem proč k tomuto setkání došlo byla zřejmě snaha dostat mezi veřejnost informace přímo od zástupců továren, aby se zabránilo různým spekulacím a zároveň, aby kromě jezdců dostali slovo také samotní výrobci.

Společné téma pro všechny byly nové pneumatiky Michelin, jejichž testování zahájí už letos. Pro testování je v letošním roce určeno celkem šest dnů, ale pouze s testovacími jezdci výrobců Ducati, Honda a Yamaha, což samozřejmě není ideální. Honda zahájí testy 17“pneumatik Michelin už koncem srpna v Japonsku. Yamaha potvrdila test rovněž v Japonsku, ale v září, kde bude pravděpodobně spolupracovat s Colinem Edwardsem. Italská Ducati chce testovat francouzské obutí také v září, ale na okruhu v Brně a s jezdcem testovacího týmu Michelle Pirrem.
Co se týče techniky, tak Shuhei Nakamoto prozradil, že produkční Honda RCV1000 bude v roce 2015 téměř stejná, jako je dnešní prototyp jejich továrního týmu. Pro odběratele bude k dispozici motor s pneumaticky ovládanými ventily, ale motocykl nebude vybaven novou speciální “bezztrátovou“ převodovkou a jeho elektronika bude v rámci platných předpisů kategorie Open. Každopádně co se týče nového software pro rok 2016 tak to zatím k dispozici není, takže jej není možné testovat.

Zástupce Ducati Gigi Dall'Igna odpovídal na otázky ohledně prototypu GP15. Na toto téma Dall'Igna prozradil, že se jedná o úplně novou koncepci motocyklu, který ale nebude k dispozici dřív než pro únorové testy v Sepangu 2015. To znamená, že si tyto nové motocykly nevyzkouší jejich jezdci Andrea Dovizioso a Andrea Iannone v testu po skončení sezony ve Valencii. Tyto testy jsou právě důležité kvůli zpětné vazbě jezdců, ale Gigi Dall'Igna to vidí tak, že novou motorku dokončí raději později, ale kvalitně.
Také se hovořilo o příchodu nových výrobců, což trojice Ducati, Honda, Yamaha jen vítá, protože větší počet výrobců na startovním roštu královské kubatury mistrovství světa představuje větší konkurenci a to je dobré jak pro diváky, tak také pro samotný motocyklový šampionát.

Kouichi Tsuji z Yamahy prozradil, že na Hondu teď něco ztrácejí, což může být způsobeno tím, že jejich nová převodovka nyní funguje v rámci nové technologie seamless pouze při řazení směrem nahoru, ale ne dolů. Podle Kouichi Tsuji má Honda pravděpodobně novou technologii použitou na řazení i podřazování.
Na to kontroval Shuhei Nakamoto, který s úsměvem řekl, že také jejich jezdci si stěžují a odmítl spekulace, že by snad Honda nalezla něco, co by ji umožnilo těžit z nějaké převratné technologie. „Někteří lidé tvrdí, že má Honda něco speciálního, ale nemá. Marc nechce využívat systém řízení trakce Hondy, takže naše řízení trakce je jeho pravá ruka!“ prozradil Shuhei Nakamoto, který během tiskové konference nepotvrdil, že by s Jackem Millerem uzavřeli nějakou smlouvu o jeho přestupu k LCR Hondě.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist