Tisková konference v Le Mans

Mezi novináře přišla do tiskového střediska okruhu v Le Mans šestice jezdců královské kubatury zastoupena jezdci HRC Marcem Márquezem a Danim Pedrosou, dvojicí tovární Yamahy Jorge Lorenzem a Valentinem Rossim, nechyběl nejlepší netovární jezdec Cal Crutchlow a zástupce Francie Randy De Puniet.

Tisková konference v Le Mans
Lídra průběžného hodnocení Marca Márqueze (Repsol Honda Team) posadili vedle Jorge Lorenza, aby tím pravděpodobně ukázali, že je již vše v pořádku a oba závodníci nemají mezi sebou žádný problém. Dvacetiletý Márquez hovořil mimo jiné o nebezpečí ze strany počasí, protože to v Le Mans dokáže zamíchat kartami. „V dešti by to mohlo být docela náročné a to zejména pro nováčky,“ uvedl Márquez. „Motorku už mám v dešti vyzkoušenou a jde na to poměrně dost zatlačit. Uděláme maximum proto, abychom byli blízko předním příčkám.“

Španěl Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) přijíždí do Francie po vítězství v domácí Grand Prix a patří mezi velké favority v boji o přední příčky francouzské Grand Prix. Den před prvními tréninky ale nechtěl dělat nějaké hlubší prognózy. „V Le Mans jsme získali spoustu pole position, ale je to složitý víkend zejména v rámci volby pneumatik. Mám zpátky správný cit s motocyklem a také jsme v pondělí absolvovali dobrý test po závodu v Jerezu, ale vůbec nemám představu kolik prostoru na suchu nebo na vodě tu budeme mít.“

Loni si ve Francii dojel pro pětadvacet bodů Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Team), který závod na vodě zvládl na výbornou, takže lze předpokládat, že počasí nebude pro obhájce titulu až takovým problémem. „Pokaždé jsem rád, že jsem tady,“ uvedl Španěl. „Je to dráha, která sedí mému stylu jízdy a myslím, že sedí také Yamaze. V Jerezu jsme měli problémy s předkem, ale v testu jsme vyzkoušeli spoustu věcí, je tu také chladněji, takže doufám, že bude vše v pořádku.“

Jorge Lorenzo také odpovídal na otázky týkající se incidentu v poslední zatáčce posledního kola v Jerezu, kde došlo ke kontaktu s Marcem Márqueze. Španěl chápe zápal mladšího kolegy, ale určitě by mnohé vyřešil nový bodovací systém. „Když uvidíte nějaké volné místo, tak to tam zkusíte! Nic proti Marcovi. My ale tento bodový systém nepoužíváme a měli bychom. Myslím, že díky tomu se můžete stát jezdcem, který jezdí hlavou. Já se díky tomu změnil v roce 2005, protože jsem byl penalizovaný.“

Marc Márquez k tomu poznamenal: „Pokud to uděláte v prvním kole nebo v polovině závodu, penalizaci bych pochopil. Ale v posledním kole … . Fanoušci to myslím mají rádi.“

Další pobavení vzbudila poznámka Jorge Lorenza k letu zpátky z Jerezu. „V letadle máte skoro tři sta lidí a my dostaneme místa vedle sebe. To je opravdu legrační. Pak jsme si podali ruce (poprvé od incidentu). Jak už jsem řekl, já nemám s Marcem žádný problém. Jen chci zlepšit bezpečnost mého sportu.“
Valentino Rossi (Yamaha Factory Racing) si minimálně v posledních dvou letech musel okruh v Le Mans oblíbit, protože si tu v sedle Desmosedici pokaždé zajel pro umístění na stupních vítězů. Letos už sedlá japonskou Yamahu a výsledkovou bilanci by rozhodně rád prodloužil. „Stále pracujeme na rozložení hmotnosti motocyklu, protože mám pořád problémy při brzdění,“ uvedl italský motocyklový šampion. „Mám tuto dráhu ale rád a hodně bude záležet na počasí. Pro zítřek máme pár věcí k vyzkoušení a uvidíme, jak bude motorka fungovat v chladnějších podmínkách.“

Pro Cala Crutchlowa (Monster Yamaha Tech 3) je závod ve Francii důležitý především z toho důvodu, že je jezdcem francouzského týmu a jejich hlavní sponzor Monster Energy je zároveň hlavním partnerem víkendového podniku v Le Mans. „Jak jsme mohli vidět v ranních trénincích, tak Yamaha by mohla velmi dobře fungovat v chladnějších podmínkách. Je třeba se na to podívat a mít strategii. S motorkou jsem spokojený a pokud se nám podaří zaznamenat dobrý výsledek, bylo by to pro tým v jeho domácí Grand Prix perfektní.“ Co se týče otázek ohledně jeho další budoucnosti u Tech 3, tam byl Crutchlow zdrženlivější, když jen uvedl, že v této chvíli nic konkrétního nemá a chce se plně koncentrovat na každý jeden závod.

Domácí podnik je po loňském zaváhání na startu pro Randy De Punieta (Power Electronics Aspar) tak trošku černou můrou, což by letos rád napravil. V kategorii CRT tak může před domácím publikem bojovat o nejlepšího jezdce. „Pro mě je tato Grand Prix velmi důležitá a to nejen z důvodu, že je to můj domácí závod, ale také už potřebuji zahájit svoji sezonu,“ řekl De Puniet. „Můj týmový kolega je velmi rychlý a já potřebuji výsledky, abych ho mohl koncem roku porazit. V tomto roce je opravdu velká věc nová zadní pneumatika, která hodně pomáhá.“

Co se týče spojení se Suzuki, která plánuje návrat do MotoGP a právě De Puniet by měl být jejich zkušebním jezdcem, tak na tuto otázku příliš podrobných informací Francouz neměl, když řekl: „V této chvíli to nemůžu nijak komentovat, ale se Suzuki jsem v kontaktu a mohla by to být dobrá příležitost. Bylo by dobré pokud bych dokázal pracovat na vývoji motocyklu a zároveň se soustředil na tuto sezonu. Nicméně zaměření je na Aspara.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist