Tisková konference před americkou GP

Před zahájením desátého podniku sezony Red Bull U.S. Grand Prix v americké Laguně Seca odpovídala na otázky novinářů pětice jezdců královské kubatury v podobě Jorge Lorenza, Casey Stonera, Valentina Rossiho, Bena Spiese a Colina Edwardse.

Začátkem týdne Ben Spies prozradil svůj záměr odejít po skončení letošní sezony ze služeb tovární stáje Yamahy, což samozřejmě znamená výraznou změnu v možnostech ostatních jezdců MotoGP pro ročník 2013. Američan už předem avizoval, že se k této záležitosti nebude vyjadřovat a během tiskové konference pouze řekl, že se teď především soustředí na závodění.

„O svém rozhodnutí jsem byl přesvědčen delší dobu a řekl si, že teď je ten správný moment vzhledem k smlouvám ostatních jezdců,“ uvedl Američan. „Stojí za tím řada různých důvodů, prostě jsem chtěl být znovu v pohodě a věnovat se tomu, co chci dělat a sezonu dokončit výrazným výsledkem. To je vše, co bych k tomu teď řekl až do doby než budu připraven hovořit o své budoucnosti. Nic se na tom ale nezmění. Určitě, tady v Laguně do toho chceme jít na sto procent a odvést to, co dokážeme a co pro tým dokáže motocykl. Z tohoto hlediska se nic nemění. Prostě jsem se rozhodl a teď když jsem to udělal mám pocit, že mi z ramen spadla snad všechna váha celého světa a já se můžu věnovat tomu, co jsem si stanovil.“

Volné místo u tovární stáje Yamahy okamžitě vyvolalo spekulace o možném návratu Valentina Rossiho zpět k japonskému výrobci. Rossi ale zatím není rozhodnutý a jak už řekl nedávno, ohledně své budoucnosti dá vědět až koncem srpna. „Situace je jasná. Zatím nejsem rozhodnutý, protože je na to ještě brzy,“ řekl Rossi. „O příštím ročníku jsme hodně jednali s Ducati, ale zatím čekám na určité vazby a detaily smlouvy. Pro příští rok mám také některé další možnosti. Myslím si ale, že situace bude jasnější v příštích několika týdnech a myslím, že po letní přestávce se ohledně příštího roku rozhodnu.“

K zlepšením, které Rossi testoval naposledy v Mugellu, ale kvůli poruše řídící jednotky a následné nehodě museli předčasně ukončit, Ital poznamenal: „Více méně teď máme stejný motocykl jako v Mugellu a na něco jiného si musíme nějakou dobu počkat. Tento okruh je náročný, je to něco úplně jiného ve srovnání s ostatními. V tomto roce potřebujeme zlepšit začátky (závodů), kde zatím nejsem schopný udržet krok s nejlepšími jezdci. Takže v tomto směru máme ohledně nastavení nějaké nápady, které chceme o víkendu vyzkoušet a zlepšili to.“
Jorge Lorenzo přijel na západ Spojených států v pozici vedoucího jezdce šampionátu, kde má devatenáctibodový náskok a na dráze Laguny Seca velmi dobrou bilanci v kvalifikacích, protože z pole position tam startoval v posledních třech letech. „Naštěstí pro nás jsme v Mugellu vyhráli a teď máme celkem velkou výhodu. Je to sice jen devatenáct bodů, ale je to lepší než nic. Teď jsme na dráze, kde jsem byl v posledních letech rychlý a tady v Americe je to pokaždé speciální závod. Je to dráha, kde jsem dost často havaroval v kvalifikaci a jednou také v závodu 2008. Ale na této plynulé dráze se cítím pohodlně. Je také dost krátká, takže závod bude po fyzické stránce náročný, pravděpodobně stejně jak na Sachsenringu. Jsme na to ale připraveni, máme dobrou formu a motorka letos funguje opravdu dobře.“

Vítěz loňské Grand Prix v Monterey Casey Stoner v posledních dvou závodech neměl štěstí, ale tento víkend má možnost využít nový motor svého prototypu RC213V a ztrátu na vedoucí pozici snížit. „Poslední dva závody pro nebyly nejlepší s několika velkými chybami z mé strany,“ uvedl Australan. „Nešlo to moc dobře. Vyzkoušeli jsme pak nový motor, což bylo velmi pozitivní. Dodalo nám to daleko plynulejší výkon a drobné výhody v určitých oblastech, takže s tím jsme spokojeni. U nového podvozku jsem neviděl zásadní rozdíl ve srovnání s tím, který používáme teď, takže ho tady ani nemáme v plánu použít. Je to (Laguna Seca) velmi specifická dráha a myslím, že pokud by tam bylo pár o něco rychlejších míst, tak by nebylo moc lepších okruhů než je právě tento. Je to technická dráha s úseky, které vás nadchnou, jako zatáčky a brzdění naslepo. Skutečně zábavná trať.“

Colin Edwards do této chvíle neměl jednoduchou sezonu, protože jeho motocykl Suter-BMW mu zatím moc radost nedělá a po italské Grand Prix Američan testoval motocykly FTR Honda a BQR. „Jak víte dosud to nebylo snadné. Slyšel jsem řeči, že bychom měli od Indianapolisu jet Aprilii (ART). Není to na závodění s těmito jezdci (továrními), ale přinejmenším je to teď nejlepší CRT motorka na dráze. Pokud k tomu dojde, bude to rozhodně krok vpřed.“ Američan měl také dodat, že jeho současná motorka je na ho... a na to mu Ben Spies s úsměvem odpověděl, že s takovou má v týmu asi velmi schopného tiskového zástupce.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist