Testy MotoGP v Sepangu: Abaja zajel dvanáctý čas

Dvanácté místo, ztráta 2,124 vteřiny na nejrychlejšího Jorge Lorenza na tovární Yamaze. To je výsledek Karla Abrahama z prvního letošního testovacího dne v královské kubatuře MotoGP.

Testy MotoGP v Sepangu: Abaja zajel dvanáctý čas
Testy se jedou na okruhu v malajském Sepangu. Karel Abraham v Malajsii letos poprvé jezdí na nové litrové Ducati Desmosedici GP12. Nejlepší čas zajel český motocyklový závodník v 36 kole z pětačtyřiceti – to odpovídá přibližně 250 najetým kilometrům. Kromě Daniho Pedrosy s osmačtyřiceti koly tak Karel Abraham strávil v sedle motorky nejvíc času, stejný počet kol kromě něj odjezdil jen Španěl Alvaro Bautista startující letos v týmu San Carlo Gresini.


Karel Abraham: Přes zimu jsem si musel vystačit s motokrosem, takže je skvělý pocit být zpátky na závodní Ducati. Naposledy jsem s ní jel po sezoně ve Valencii, takže jsem se hodně těšil. Začínáme s novou motorkou, takže nás čeká hodně práce. Je potřeba všechno nastavit, s elektronikou začínáme vlastně od nuly, hodně změn musíme udělat i na podvozku. Nový litrový motor má jiný průběh, snažím se si to trochu přizpůsobit, aby mi to sedlo. Dneska jsme nabrali data, na základě toho kluci nachystají motorku na zítřek a věřím, že něco vymyslíme. Nejlepší časy se tady dají jezdit dopoledne, kdy není takové vedro a člověk není tak unavený, bohužel v úterý to nevyšlo. Počasí je tady jako vždycky - strašné vedro, velká vlhkost vzduchu, přiznám se, že to nemám vůbec rád, ale prostě to k těmto testům patří.“


Martin Havlíček, mechanik týmu Cardion AB Motoracing: „Najeli jsme pětačtyřicet kol, během dne jsme dělali jen drobné změny, hodně jsme pracovali s elektronikou. Teprve po skončení testů jsme začali pracovat na technice. Děláme nějaké změny na převodovce a budeme zkoušet různá nastavení zadní kyvky. Je toho hodně, před testy jsme museli vycházet z loňských dat a limitů loňské motorky, tahle je ale přece jen úplně jiná. Jiný průběh má i motor, takže se s ním Kája musel sžít, dostat se do tempa a začít zajíždět své časy. Pak jsme začali získávat pořádná data, podle kterých se můžeme dobře nachystat na zítřek.

Trošku nás mrzí, že jsme dnes ztratili čas kvůli počasí. Ráno jsme mohli jezdit od desíti hodin, ale v noci byl liják a části tratě stíněné tribunami osychaly hodně pomalu. Je tu sice teplo, ale zároveň extrémní vlhkost vzduchu, takže místa, která nejsou na slunci, schnou pomalu. A nemá smysl na mokru riskovat zranění jezdce nebo ničení materiálu, když jsme teprve na začátku. Zítřek pro nás bude o hodně důležitější, předpověď hlásí proměnlivé počasí, ale budeme doufat, že bude hezky.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 3.00
Známkováno: 10x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist