Testy MotoGP v Malajsii, Austrálii a Kataru

V neděli definitivně skončí zimní přestávka a prvním oficiálním testem roku 2017 zahájí jezdci a týmy královské MotoGP přípravu na nadcházející ročník mistrovství světa prototypových motocyklů. Devět testovacích dní je rozděleno do tří bloků. První zahajuje testem na okruhu Sepang, druhý je na Phillip Islandu a třetí v dějišti zahajovací Grand Prix roku Losail.

Vzhledem k tomu, že nyní Evropa nenabízí zrovna ideální podmínky pro testování, zamíří jezdci světového šampionátu do Sepangu, kde v horkém tropickém prostředí odzkouší jak techniku, tak také svoji vlastní fyzičku. „Testovat na těchto třech okruzích je výsledkem jednání s týmy, Dornou, IRTA a dodavatelem pneumatik,“ uvedl Loris Capirossi. „Hledali jsme takové okruhy, které teoreticky můžou nabídnout dobré počasí a umožní s motorkami absolvovat různé testy.“

„Například Sepang je velmi rozmanitá dráha s technikou částí, ale také velmi dlouhými rovinkami a intenzivním brzděním,“
dodal nový člen vedení závodu a poradce Dorny ohledně bezpečnosti Loris Capirossi. Výhody testování v Sepangu vidí také Juan Martinez, bývalý technik jezdců jako Mick Doohan, Tadayuki Okada nebo Valentino Rossi, především v tom, že můžete pracovat na nastavení podvozku a životnosti pneumatik nebo motorů v extrémních podmínkách, což pak lze v průběhu roku využít nejen v Malajsii, ale také na okruzích jako Montmeló nebo Mugello.

Po třech dnech testování na dráze Sepangu mají technici týmů čas na analýzu dat a přípravu na další tři dny, které absolvují na rychlém Phillip Islandu. Australská dráha patří s průměrem na 182 kilometrech za hodinu mezi nejrychlejší v kalendáři šampionátu a podle Capirossiho je velmi náročná především pro pneumatiky závodních motocyklů. Dle Martineze je to především poslední sektor okruhu, kde jezdci jedou zatáčky vysokou rychlostí, čímž hodně dostává zabrat zadní pneumatika. Je to okruh, kde dodavatel pneumatik může odzkoušet novinky, připravené pro letošní ročník a týmy zase zapracovat na sladění nastavení s ohledem na výkon a životnost obutí.

Poslední předsezonní test je v Kataru, tedy v místě dění zahajovací Grand Prix sezony 2017, což je pro všechny ideální stav. Jednak je možné testovat v podmínkách s jakými můžou počítat v první Grand Prix a navíc je už nečeká žádné zbytečné cestování a stěhování techniky. Podle Martineze má Losail svá specifika. „Je to okruh v těsné blízkosti pouště, takže díky testu se asfalt vyčistí od písku. Také je to šance zajistit poslední změny potřebné před zapečetěním motorů, které budete v průběhu sezony používat.“

První den testu MotoGP v Malajsii je v pondělí 30.ledna od 2:45 hodin středoevropského času.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist